Wel met cap rijden, maar geen bodyprotector gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Wel met cap rijden, maar geen bodyprotector gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:07

Ik rij met een cap op, en ik heb nog nooit een BP aan gehad, en dat wil k graag zo houden ook.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:10

Ik rijd altijd met cap, maar nooit bodyprotector. Ik rijd rustige paarden, en doe geen cross of zo. Nooit behoefte aan gehad, dus. Zou ik nu met een jong paard beginnen, dan zou ik wel bodyprotector willen

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:40

ik rij meestal wel met cap, maar nooit met BP. Heb er eig nog nooit een aangehad

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:52

Heb met rijden altijd mijn cap op. Mijn bp trek ik alleen aan met springen of als mijn paard langere tijd heeft stil gestaan en ik er weer voor het eerst op ga of als het buiten erg koud is en hij wat fris is.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:02

Ik rijd altijd met cap, echt altijd. En met bodyprotector alleen bij springen en boscrossen :)

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:04

Bij mij op de manege moeten we altijd met cap rijden, en bp is verplicht tot 18 jaar geloof ik :)
Voor de bp hoeven wij niet te betalen, er liggen er gewoon een aantal in een kast die we mogen pakken voor het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:07

Altijd met cap (behalve als ik op mn eigen rijd, en het super warm is, dan wil ik hem nog wel eens af doen)
Als ik binnenkort (hopelijk) weer ga rijden, ga ik echt altijd mn bodyprotector aandoen met springen!
Ben er laatst afgevallen met springen, zonder bp, nu doet mn rug echt zeer en kan bijna niks. Morgen naar de dokter, ben benieuwd. Rijd al een week geen paard meer |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:10

ik rij met beide,alleen in westernzadel heb ik hem liever niet om,zit voor geen meter met die hoge achterkant. Dus maar op zoek naar een andere BP. :j
Ik vind mijn bp juist heerlijk zitten en heb er amper ongemak van
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-12 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:11

cap altijd, bp alleen tijdens de cross of bij het springen van vaste hindernissen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:11

Ik rijd alleen met cap. Ik ben een miep die zichzelf om niets kan opfokken met een stuiterknol tot gevolg.
Ik moet wel voldoende bewegingsvrijheid hebben om weer fatsoenlijk te kunnen gaan zitten als ik uit evenwicht gebracht wordt en normaal in kunnen grijpen. Als ik een bp aan heb dan ben ik voor mijn gevoel teveel in mijn bewegingsvrijheid beperkt en dat is voor mij al reden genoeg om mezelf op te fokken met een stuiterknol tot gevolg.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:13

ik rij altijd met cap. Alleen als ik ga springen, naar het duin ga of als hij druk is doe ik ook een bp op.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:25

Met cap bijna altijd. Maar als ik in de bak ga rijden met mn eigen en ik heb geen zin in een warm hoofd laat ik hem af.
Bij echt springen doe ik hem wel op en bij crossen moet de BP aan

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:33

Ik heb nog nooit een BP gedragen, zal ik ook niet gaan doen. :)
Cap draag ik nu wel altijd, vroeger niet, want toen was het heel normaal om ook zonder cap te rijden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:39

Ik heb ook meestal een cap op, tenzij dat het echt warm is en het echt een braaf paard is, anders altijd. Een BP heb ik alleen gedragen bij het springen, heb het ding onlangs in de vuilbak gedaan, vreselijk vond ik dat ding!

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:48

Met dressuur rijd ik enkel met cap, met springen en buitenritten met cap en bodyprotector.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:10

Deze vergelijking maak ik vaak met veiligheidsbeugels,wel met cap rijden maar niet met veiligheidsbeugels.
Dan help die cap ook niet veel meer :=
Nu moet ik wel zeggen dat ik met mijn pony voorheen ook zelden een cap droeg,maar nu met mijn huidige (jonge) paard heb ik mijn cap altijd op.
Bodyprotector is ook verstandig maar ikzelf zou dit alleen dragen als het paard niet bepaald mak/braaf is/met springen ect.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:12

IK rij met cap alleen als het heel erg warm is dan niet en als het heel erg koud is dan draag ik een muts.
Ik draag nu net 1 jaar geen bodyprotector meer.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:18

Ik vraag me altijd af wat een BP voor toegevoegde waarde heeft, waar helpt zo'n ding nou daadwerkelijk tegen? Ik heb er nog nooit mee gereden omdat het me een vreselijk onding lijkt.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:20

Ik rij alleen met cap, bp heb ik niet en als ik soms springles heb leen ik er 1 :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:20

Ik rijd meestal met cap, maar nooit met bodyprotector (alleen bij cross(trainingen) omdat het verplicht is). Ik vind het ding zo onprettig zitten.

@EvaC: Ik ben er toevallig (die paar keren dat ik hem aan heb gehad) mee gevallen, en het voelde alsof de hele bodyprotector me juist een klap had gegeven. Toen was ik er al helemaal op uitgekeken. (Ik was op mijn rug in de hindernis gevallen, maar ook mijn hele voorkant waar dat ding zat deed zeer).

Karin_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:31

Ik rijd altijd met cap, meestal zonder BP. Alleen tijdens springles of als de pony die ik rijd nieuw is of een slechte dag heeft draag ik een BP. Ik vind het niet fijn zitten, ik heb er een keer bijna ademtekort in gekregen en ik krijg het er ontzettend warm in!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:34

Ik rij altijd met cap,en tot nu toe ben ik geen enkele bodyprotector tegengekomen die ik pas. Ik heb geen enorme kledingmaat,maar in verhouding een kort en breed bovenlijf,waardoor alle bodyprotectors al snel te lang zijn

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:36

Ik rijd (meestal) met cap, maar zonder bodyprotector. Ding zit me toch alleen maar tegen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:37

Een kennis van me is laatst op haar rug/nek gevallen.
Ze had een wervelcompressie. Volgens de arts had ze geluk dat ze GEEN bp aanhad, want dan was de kans groter geweest dat ze haar nek gebroken had.
Ik vind bp net als elleboog beschermers. De elleboog blijft heel, maar de arm breekt op de rand van de beschermer.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:38

Ik rijd met mijn huidige paard altijd met cap en nooit met een bodyprotector. Misschien dat ik hem nog eens aan doe bij een boscross, maar ik vind het net een corset waarin ik me gehinderd voel.

Als je valt is het natuurlijk wel veiliger, maar niet als je daardoor juist sneller zou vallen.
Ik ben bang dat ik plotselinge sprongen opzij niet zo goed kan uitzitten met BP.
Een airjacket heb ik niet, maar die lijkt me wel prettiger dragen.