wie rijdt er met een trailer met een Citroen Xsara Picasso

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:59

rina schreef:
Duhelo schreef:
mijn trailer heeft een MTM van 1200 kilo (trailer weegt 600 leeg, dus mag er nog 600 kilo paard in steken op papier),

En dat mag in NL dus niet. Het gaat in Nederland puur om het laadvermogen. Als dat nog 1000 kilo is, kan je wel een paard erop zetten van 600 maar dan mag het nog steeds niet. Dus niet het gewicht van het paard op papier, maar het complete laadvermogen van de trailer is van belang. En bij de meeste trailers is die meer dan 600 kg, of je moet de trailer al terug hebben laten keuren.

Maar MTM IS de Maximum Toegestane Massa!! Het klopt dus wel, alleen schrijft Duhelo het wat ongelukkig op.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:10

rina schreef:
Duhelo schreef:
mijn trailer heeft een MTM van 1200 kilo (trailer weegt 600 leeg, dus mag er nog 600 kilo paard in steken op papier),

En dat mag in NL dus niet. Het gaat in Nederland puur om het laadvermogen. Als dat nog 1000 kilo is, kan je wel een paard erop zetten van 600 maar dan mag het nog steeds niet. Dus niet het gewicht van het paard op papier, maar het complete laadvermogen van de trailer is van belang. En bij de meeste trailers is die meer dan 600 kg, of je moet de trailer al terug hebben laten keuren.

nogmaals
MTM is de MAXIMALE TOEGELATEN MASSA => dat wil dus zeggen: leeggewicht van de trailer + het laadvermogen van de trailer, in mijn geval 600 kilo leeggewicht + 600 kilo laadvermogen.
= 1200 kilo Maximum OP PAPIER.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:14

Oh, en voor de puristen:
Het is in NL tegenwoordig TMM = Toegestane Maximum Massa. Het staat wat anders, maar de betekenis is hetzelfde.