startgeld betalen, maar niet kunnen starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:35

Hoipiepeloii schreef:
KarinvdM schreef:
Ik vroeg me laatst al af waarom je zo ver van huis ging starten...

Ach een uurtje word ik niet warm van. Maar inderdaad, vanwege twee jonge paarden zonder ijzers achter en het vaak hobbelige hoge gras hier. Behalve de bodem vond ik de waardebonnen ook -O- Zal wel verwend zijn, maar verdien toch wel graag mn inschrijfgeld terug.

Aan de anderen; is het in jullie regio's wel gebruikelijk dat je altijd het inschrijfgeld betaalt, ook met DA verklaring? Hier namelijk niet echt..

Nou ik vindt het dus ook niet normaal. In regio twente zullen ze wel wat vriendelijker zijn... De eerste keer dat ik in Noord-sleen was, was ik eerste in het B met een 4 jarige, krijg je een bon van 15 euro, wat je bij hun in dat mini winkeltje moet uitgeven. Natuurlijk zijn alle dingen die een beetje leuk zin, meer dan 15 euro en moet je dus ook nog bijbetalen.

lisaislisa

Re: startgeld betalen, maar niet kunnen starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:13

Klopt, ik was twee keer eerste in de B. Had 2 x 17,5 voor waardebonnen..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:24

weet je wat het is, zo'n vereniging leert ook door de jaren heen. Mensen verzinnen echt bedroevende smoezen om maar niet hoeven te betalen.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:38

Evony schreef:
weet je wat het is, zo'n vereniging leert ook door de jaren heen. Mensen verzinnen echt bedroevende smoezen om maar niet hoeven te betalen.

we hebben het hier over officiële verklaringen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:43

Ja dat is balen he! Ik heb dat ook gehad met mijn paard, had een peesblessure en moest alles afmelden en betalen.

Volgens de regels van de KNHS mag het gewoon, maar ik zou het leuk vinden als verenigingen er wel naar zouden kijken. Meld ik af omdat ik het te warm of te koud vind oid dan snap ik dat je moet betalen.

Bij één wedstrijd die ik af heb gemeld, moest ik ook gewoon betalen en kwam er in mijn plaats iemand van de wachtlijst. De vereniging krijgt dan gewoon dubbel geld binnen in 2x6 minuten! Daar baal ik dan wel echt van.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:43

ja ik vindt dat dus ook gewoon sneu haha

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:58

Zelfde ervaring hoor! Dochter met been in gips; blijft betalen.... Snap het ook wel, maar er was ook een sgw wedstrijd bij met een behoorlijke wachtlijst, snap weer niet dat ik dan ook moet betalen, terwijl een ander voor ons plekje dan nog een keer betaald!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:06

Ik zit elk jaar achter de kassa bij ons concours en we zien regelmatig mensen langskomen met een DA verklaring om zich af te melden. Jammer dan, gewoon betalen; na sluitingstijd. Komt men niet opdagen op het concours? Dan wordt de rekening gewoon verzonden.

Het is knap banketstaaf dat je je na sluitingsdatum inschrijft (+2.50 euro) en 2 keer start á 8 euro per proef, waarna je je toch afmeld op concours zijnde. Ik heb vaak behoorlijk kwade mensen aan de deur gehad. Maar regels zijn regels. Weet jij hoeveel werk het is om de wedstrijd te organiseren? Een planning te maken? Ringen indelen? Prijzengeld bepalen en uitrekenen?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 06:22

Ja! toevallig wel! Heb 2 keer op in Deurne georganiseerd, waarvan 1 met springen en dressuur. Was erg leuk. leuke sfeer, geen boze mensen. Maar goed, niet iedereen kan tegen een beetje stres.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 06:26

op een goed concours nemen professionals gewoon hun vrachtwagen mee met wat ze willen starten en kunnen op de dag zelfs nog een extra paard opgeven. ZONDER bij te betalen. Zo trek je ook de klanten die je juist wil hebben: de stal ruiters enz. Dat zijn ook de ruiters waar de meeste mensen naar willen kijken.
En met afmelden net zo.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 06:33

Damoiseaux2 schreef:
KNHS zegt dat de vereniging dit van je mag vragen.. Het is niet verplicht. Toevallig heb ik met hetzelfde gezeten, vorig jaar had die van mij een klap gekregen en een flinke winkelhaak op zijn schouder.. Mocht niet starten, heb niks hoeven te betalen.
Nu heeft ze een botreactie in haar kogel waardoor ik even een weekje rustig aan moest doen en deze club zegt dat ik gewoon moet betalen.

Had de KNHS een mail gestuurd wat nou uiteindelijk de bedoeling was, ondanks de medische verklaring van de DA en zij zeiden dat de vereninging het inschrijfgeld mag vragen.. het is dus niet verplicht.. maar als je het niet doet en de vereningin vraagt dit wel van je kunnen er sancties volgen..

Wij zijn er laatst als vereniging op aangesproken door de federatievertegenwoordiger van de KNHS dat we het niet deden.. Ze willen er naar toe dat alle clubs gewoon startgeld gaan vragen bij afmelden na sluitingstijd.. Ongeacht de reden. Vooralsnog stuurden wij alleen de mensen die niet afmelden een factuur na, maar waarschijnlijk gaat dit n.a.v. de opmerking van de KNHS volgend jaar wel veranderen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:56

Dat is tegenwoordig wat lastiger ivm het inschrijfformulier en het protocol dat uitgeprint moet worden, Anne.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:54

anne3000 schreef:
op een goed concours nemen professionals gewoon hun vrachtwagen mee met wat ze willen starten en kunnen op de dag zelfs nog een extra paard opgeven. ZONDER bij te betalen. Zo trek je ook de klanten die je juist wil hebben: de stal ruiters enz. Dat zijn ook de ruiters waar de meeste mensen naar willen kijken.
En met afmelden net zo.

Dus iemand geeft met 4 paarden op, komt met 5 aan, en mag er dan 5 starten voor de prijs van 4 :?
Dat zou ik dus nooit zo doen, ben gekke Pietje niet. Een extra paard meenemen is op zich geen probleem mits er ruimte in het progamma is, wel even lastig met extra in het systeem zetten maar, met een handig iemand in de wagen bij de springjury, wel te doen.
Maar dan betalen ze ook voor dat extra paard. Ze starten toch gewoon. Dan hoor je ook gewoon te betalen lijkt me.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 16:35

Kelan schreef:
anne3000 schreef:
En met afmelden net zo.

Dus iemand geeft met 4 paarden op, komt met 5 aan, en mag er dan 5 starten voor de prijs van 4 :?
Dat zou ik dus nooit zo doen, ben gekke Pietje niet. Een extra paard meenemen is op zich geen probleem mits er ruimte in het progamma is, wel even lastig met extra in het systeem zetten maar, met een handig iemand in de wagen bij de springjury, wel te doen.
Maar dan betalen ze ook voor dat extra paard. Ze starten toch gewoon. Dan hoor je ook gewoon te betalen lijkt me.

je bent ook niet heel slim nee als je het zo doet. Het extra paard wordt gewoon betaald

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 16:38

2009 schreef:
Damoiseaux2 schreef:
KNHS zegt dat de vereniging dit van je mag vragen.. Het is niet verplicht. Toevallig heb ik met hetzelfde gezeten, vorig jaar had die van mij een klap gekregen en een flinke winkelhaak op zijn schouder.. Mocht niet starten, heb niks hoeven te betalen.
Nu heeft ze een botreactie in haar kogel waardoor ik even een weekje rustig aan moest doen en deze club zegt dat ik gewoon moet betalen.

Had de KNHS een mail gestuurd wat nou uiteindelijk de bedoeling was, ondanks de medische verklaring van de DA en zij zeiden dat de vereninging het inschrijfgeld mag vragen.. het is dus niet verplicht.. maar als je het niet doet en de vereningin vraagt dit wel van je kunnen er sancties volgen..

Wij zijn er laatst als vereniging op aangesproken door de federatievertegenwoordiger van de KNHS dat we het niet deden.. Ze willen er naar toe dat alle clubs gewoon startgeld gaan vragen bij afmelden na sluitingstijd.. Ongeacht de reden. Vooralsnog stuurden wij alleen de mensen die niet afmelden een factuur na, maar waarschijnlijk gaat dit n.a.v. de opmerking van de KNHS volgend jaar wel veranderen..

wat belachelijk, vindt je ook niet als vereniging?

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:49

anne3000 schreef:

Ja op zich wel, aan de andere kant snap ik ook wel weer dat ze 1 beleid willen uitzetten, dus of iedereen doet het, of niemand, anders krijgen degene die wel kosten in rekening brengen het wel moeilijk.. Dus op den duur zullen we het allemaal wel moeten gaan doen.. Maar ja, ik vind nog steeds dat degene die zich netjes afmelden, niet bestraft hoeven te worden met een factuur.. Zeker als je daarvoor in de plaats nog iemand anders (bijv. van een wachtlijst) kan laten starten..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 11:42

2009 schreef:
anne3000 schreef:

Ja op zich wel, aan de andere kant snap ik ook wel weer dat ze 1 beleid willen uitzetten, dus of iedereen doet het, of niemand, anders krijgen degene die wel kosten in rekening brengen het wel moeilijk.. Dus op den duur zullen we het allemaal wel moeten gaan doen.. Maar ja, ik vind nog steeds dat degene die zich netjes afmelden, niet bestraft hoeven te worden met een factuur.. Zeker als je daarvoor in de plaats nog iemand anders (bijv. van een wachtlijst) kan laten starten..

Lijkt me een mooie conclusie.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:25

Helemaal eens met het stukje van @2009; heb nu al 2x gehad dat ik niet kon starten ergens (2 verschillende verenigingen) en me netjes 2 of 3 dagen vantevoren af heb gemeld zodat ze nog iemand van de wachtlijst konden benaderen, wat ook gebeurde. Beide keren wel heel leuk de faktuur in huis gekregen :(
Waarom zou je je dan nog tijdig afmelden zodat iemand van de wachtlijst nog kan starten?

Heb ons kringbestuur de 1e x gevraagd of dat zo mocht en helaas dus wel. Dit zet je wel aan t denken over t tijdig afmelden ja/nee (ik gun iemand van de wachtlijst zeker een startplek, en zo heb ik t dus ook beide keren gedaan, maar toch ;))