Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pally schreef:Ik ben dus wel een keer in de trailer gaan zittenzonder paard uiteraard.
En dat is maar goed ook, want zo kwam ik er wel achter dat het deurtje en de klep rammelden.
Nu hebben we daar rubberen strips tussen gezet en paard is weer rustig.

sheela schreef:Ik heb hier ook zo'n paard wat onder het rijden de trailer afbreekt. Zodra de klep dicht is, begint het gedonder: ze laat zich tegen het middenschot vallen. (hebben een 2 paards). Zodra we op weg zijn, blijft ze redelijk rustig, maar bij bochten of als mijn man iets moet remmen, gaat ze weer tekeer. Ook bij ons voel je de auto schudden. Ik heb er een hooinet in hangen omdat we vaak lange stukken onderweg zijn, maar daar eet ze weinig van. Verder rijdt mijn man heel rustig en hij houdt echt rekening met haar. Maar ze vindt trailer rijden een drama. Ik denk dat ze bang is dat ze haar evenwicht verliest. Die van mij komt ondanks transportbeschermers (lage) regelmatig uit de trailer met wondjes.
iig gaat alles al een stuk beter MyHu schreef:
shabbay schreef:Ik kan me ook helemaal aansluiten in het trailer probleem van de TS van vooral van Sheela.
Een van onze paarden in Ifor Williams trailer is een ramp (en vind ik het onverantwoord de weg op te gaan). Ik heb dus wel gezien wat ze doet (camera in de trailer) ze laat zich omvallen en in bochten probeert ze via het zijschot zichzelf af te zetten. Heel gevaarlijk voor haarzelf en ook voor het andere paard wat erbij in staat. Haal ik het schot er tussen uit (en heeft ze een hele 2 paards, gaat ze met haar achterbenen zo wijd mogelijk 'staan' (haast zitten) en leunt ze met haar kont tegen de klep (dit doet ze trouwens ook met schot). Mijn paard reist fijner op een vracht waarin ze diagonaal in de rijrichting staat. Ik denk zelf dat het een balans probleem is...maar helaas heb ik ook nog geen oplossing. Waar ik aan denk ik of een grotere trailer of kijken of ze in een kleine vrachtauto fijn reist.
Ik ben dus heel benieuwd naar ervaringen.