Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IndyPascalle schreef:Ik heb me laten vertellen dat als je kan aantonen dat een bepaalde tijd alle kosten voor een paard op je hebt genomen dat je hem dan kan zien als jou eigendom (juridisch gezien). Je zou even moeten opzoeken om welke periode dat het gaat. En je moet wel heel duidelijk bewijs hebben dat jij die kosten hebt betaald. Dus bijvoorbeeld bankafschriften met overschrijvingen naar de staleigenaar/dierenarts/etc. en het liefst ook met een duidelijke omschrijving van het bedrag.
Brainless schreef:Als jij al tijden ergens anders staat is dat geen probleem, helemaal als je ze zelf nog hebt laten chippen.
quera schreef:Dit zegt niks.. Aangezien het geen eigendomsbewijs is
Brainless schreef:Ja dat klopt, maar de oude eigenaar heeft dus geen chipnummer oid als bewijs dat het hun paardjes zijn.
quera schreef:Dus brainless stel ik koop een gechipt veulen en laat de naam niet overschrijven(gebeurd namelijk heelveel) dan kan de fokker dus het veulen ophalen omdat de chip op zijn naam staat? Onzin