Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gilalh schreef:Sinds een aantal weken is onze Haflinger enorm tegen de staldeur aan het kappen vooral vanaf een uur of vijf 's morgens. Het is zo erg dat we hem voortaan ook 's nachts buiten laten staan anders krijgen we straks nog problemen met de buren. Onze bak is op het moment een grote modderpoel en we hebben geen schuilhut dus ik wil hem eigenlijk weer binnen houden 's nachts. Wie o wie heeft een goede oplossing tegen het kappen! Ik weet dat het verveling is, speelbal oid helpt niet. Ik zag in een eerder forum dat het paard twee nachten werdt vastgezet, hebben daar meer mensen ervaring mee? Vind het nl niet prettig om hem zo lang vast te zetten als dat niet hoeft. Aan rubberen matten hebben we ook gedacht alleen daarmee los je niet het gebrek op alleen de herrie.
? Gilalh schreef:@ it-is-me Wij hebben aan huis twee buitenstallen met daar aan een bak en daar achter een kleine weide. Het is mogenlijk om één inloop stal te maken maar geen twee tegelijk. Ik snap wat je bedoelt en als we de stal om zouden draaien en dan de weide en bak zouden verleggen dan konden we alles in tweeën delen maar helaas gaat dat niet lukken. Dus als het ene paard buiten staat dan moet de andere altijd binnen. Ook onze weide is niet gigantisch, dan lopen ze alles stuk. Helaas voor de pony moet hij gewoon een paar uur per dag binnen. Dit is heel lang goed gegaan maar opeens dit gedrag, dus een andere oplossing.
) is dat je paard veel minder schade heeft zo... Ze slaan soms zo hard dat ik mij zorgen maak om de benen