Aan de heethoofden: Welke cap ventileert het best?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Aan de heethoofden: Welke cap ventileert het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 11:01

Ik heb deze week een Uvex Uvision gekocht. Mooi is hij niet echt, maar wel een super ventilerende cap en de binnenvoering kan gewassen worden. Er werd mij verteld dat dit de veiligste cap was uit het assortiment (EJ). De pasvorm is namelijk supergoed. De meeste caps zijn gemaakt voor een rond hoofd (wat eigenlijk niemand heeft) en daardoor sluiten ze alleen aan de voor en de achterkant goed aan. Deze Uvex sluit ook aan de zijkanten goed aan. Je zou het veiligheidsclipje eigenlijk niet meer vast hoeven hebben bij wijze van spreken, zo vast zit hij. En heerlijk lichtgewicht! Dat was ook iets wat ik belangrijk vond, omdat ik vaak last heb van migraine. Als ik dat heb zet ik hem op een iets lossere stand.

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:10

Wuis schreef:
Ik heb deze week een Uvex Uvision gekocht. Mooi is hij niet echt, maar wel een super ventilerende cap en de binnenvoering kan gewassen worden. Er werd mij verteld dat dit de veiligste cap was uit het assortiment (EJ). De pasvorm is namelijk supergoed. De meeste caps zijn gemaakt voor een rond hoofd (wat eigenlijk niemand heeft) en daardoor sluiten ze alleen aan de voor en de achterkant goed aan. Deze Uvex sluit ook aan de zijkanten goed aan. Je zou het veiligheidsclipje eigenlijk niet meer vast hoeven hebben bij wijze van spreken, zo vast zit hij. En heerlijk lichtgewicht! Dat was ook iets wat ik belangrijk vond, omdat ik vaak last heb van migraine. Als ik dat heb zet ik hem op een iets lossere stand.

Reden dat ik een Uvex heb gekocht is ook de migraine geweest. En het gaat echt heel goed met deze cap! Een echte aanrader voor mensen met migraine. Ik heb er nog bijna geen last van gehad na het rijden, terwijl ik er met de oude cap periodes zowat iedere keer last van had. Zelfs een aantal uren rijden met hoge temperaturen gaat goed. Ik hoop dat het bij jou net zo goed gaat :) Ik ben ook steeds met het wieltje bezig trouwens, is zeker fijn dat je hem losser kunt doen.

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:51

Ik ben net als TS ook op zoek naar een goed ventilerende cap. Heb altijd nee gezegd tegen de Uvex. Ik heb hem wel al eens op gehad en hij zit prima. Vind hem gewoon niet mooi. Maar als hij zo goed ventileert en geweldig is als iedereen zegt moet ik er misschien toch ook maar aan geloven... Veiligheid/comfort gaat tenslotte boven uiterlijk.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:06

Ik vind m ook niet echt mooi, dus wilde laatst naar een andere cap kijken, maar sinds ik een uvex heb voelen andere 'gewone' caps gewoon echt niet meer fijn. Zit minder stevig en is veel warmer... Dus ik ga echt voor de uvex.