Waarom rijsokken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:00

Wat ik vooral vervelend vindt aan rijden met gewone sokken is dat je de hele tijd die rand voelt op je kuit. Kan ik echt niet tegen.. Bij een rijkous zit zit die verstopt onder je knie. Met rijkousen blijft bij mij het klittenband van de rijbroek ook goed plat zitten. Mijn moeder doet het weer anders, die doet haar rijsokken onder haar rijbroek... Dat is geloof ik omdat ze het vervelend vindt als het klittenband tegen haar been zit.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:02

ik doe het omdat ik het zelf grappig vind staan, omdat mijn broek beter blijft zitten en omdat mijn broek dan met mesten niet heel erg vies wordt. als ik lage sokken aandoen, dan zakken ze vaak af, en dan gaat mijn enkel(die ligt dan bloot), irriteren door mijn laars.

ik haal ze overal vandaan, als ik ergens leuke kniesokken zie, dan neem ik ze mee voor paardrijden:)

Miracle_

Re: Waarom rijsokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:04

Omdat als ik dan mijn laarzen aantrek, mijn broek niet mee omhoog gaat :') En inderdaad het zweet niet in je laarzen of chaps trekt, en gewoon omdat het fijn zit, vind ik :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:06

BenteAmy schreef:
Wat ik vooral vervelend vindt aan rijden met gewone sokken is dat je de hele tijd die rand voelt op je kuit. Kan ik echt niet tegen.. Bij een rijkous zit zit die verstopt onder je knie. Met rijkousen blijft bij mij het klittenband van de rijbroek ook goed plat zitten. Mijn moeder doet het weer anders, die doet haar rijsokken onder haar rijbroek... Dat is geloof ik omdat ze het vervelend vindt als het klittenband tegen haar been zit.

daarvoor deed ik er vak nog en paar dunne sokjes onder. Dan schuurt het inderdaad niet zo

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:32

Fiebie schreef:
Ik rij met sokken omdat iedereen dat doet en ik niet beter weet :+

Hahah, hier eigenlijk ook!
En ik heb wel eens met normale/dunne sokken gereden, vond het niks! Heel dun, zat totaal niet lekker in mijn jophurs.

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:38

Als ik met rijsokken rij, en daarna mijn broek uitdoe (en een rokje oid aan doe), heb ik enorme afdrukken van de naden van mijn paardrijbroek. Zonder rijsokken heb ik daar een stuk minder last van, dus ik rij altijd met lange sportsokken. Ik vind ze wel erg leuk staan om te matchen!

XxHorsexX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:40

de rijsokken zijn niet eens nodig hahaha :P
veel mensen hebben ze en zeggen dat het bij paardrijden hoort maar voor de winkel is het gewoon een extratje waardoor ze dus meer geld aan paardrijkleding krijgen. :j
je kan gewoon je eigen sokken aan doen doe ik ook altijd, het is gewoon zoals ik net al zei iets wat extra is waardoor ze meer verdienen (:
groetjess

XxHorsexX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:40

het staat natuurlijk wel leuk als je geen chaps gebruikt (als je geen laarzen hebt)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:49

hm.. zoals ik al zei heb ik hier nooit zo over nagedacht, maar nu ik dit allemaal zo lees, heb ik hier dezelfde ervaringen. :o

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:55

Ik vind ze gewoon heel lekker zitten. (: Heb nog een paar keer met gewone sokken gereden; enkel, over mn enkel en lange, maar die vond ik helemaal niet meer fijn zitten.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:59

ik reed vanaf het begin van mijn paardrijcarrière zonder paardrijsokken. Dit beviel mij prima ondanks dat mijn broek soms omhoog kroop. Ook waren er hele rare mensen op mijn manege die me uitlachten omdat ik geen rijsokken had. tja, ze waren idd apart :') toen ik echter een keertje mét rijsokken reed, wilde ik niet meer zonder. Het voetbed is idd steviger, ze zijn lekker warm en je broek kruipt niet omhoog. :)

XxHorsexX123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:21

ik heb wel altijd kniekousen gehad die ong. 5 cm onder mijn knie afzitten, die Zijn ook stevig en lijken op paardrijsokken. Die zijn ook erg fijn.
groetjes

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:24

Ik rijd niet met rijsokken en dat is ook zonder reden...Vindt het juist wel mooi, maar mijn normale sokken fungeren prima, dus waarom dan rijsokken kopen ;-) Ik heb geen last van opkruipende broeken, nooit gehad...Heb ook een zeer zacht voetbed in mn laars zelf dus ook daar niet voor nodig en ik loop altijd op mn laarzen dus voor het 'aangezicht' hoeft het ook niet

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:26

Ik omdat ik het mooi vind :')
En verder tja, gewoon omdat ik niet beter weet haha

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:28

Ik zodat mijn broek niet omhoog gaat

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:28

Ik gebruik ze omdat deze sokken niet naar beneden zakken, ze zijn leuk en ze zitten lekker =) Maar je kan natuurlijk ook gewone sokken dragen. Wat je zelf maar fijner vind.

ZONNEbrill13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:45

Ik heb "lange" paardrij sokken aan omdat als ik korte sokken aan doe het klitterband in mijn huid gaat zitten. Dat gaat schuren en dat is mega irritant ! :') Maar eigenlijk weet ik ook niet beter.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:51

Omdat het leuk is om te kopen :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:45

Ik rijd altijd met gewone sokken (tot een stukje over de enkel). Van die hoge sokken vind ik altijd wel leuk met combineren, maar als je ze koopt zijn ze vaak veel te strak rond de kuit en na een aantal keer dragen gaan ze daar juist lubberen :? niet zo handig.. wel lekker warm in de winter ;)

VANiLLEVLA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:49

Daar heb ik eigenlijk nooit echt over nagedacht haha.
Ik vind het er altijd wel leuk uitzien,

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:51

Omdat ik ze bijna altijd aan heb. :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:51

Ik draag ze enkel als ik ga rijden.

Als ik niet rij sla ik de velco eventjes om, dan heb ik er geen last van.
Als ik wel rij en ik heb korte sokken aan dan schuurt het over elkaar.

Paprika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:51

Als het koud is, in de winter.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:54

ik heb laarzen met smalle schacht, maar de sokken maat l knellen mijn kuiten af. krijg er koude voeten van. Zo heerlijk als ik de sokken uittrek, staan de randen incl ruitjes door mijn broek heen in mijn been.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:05

Ik draag alleen lange rijsokken in de winter, krijg ik warmere voeten van. In de zomer draag ik gewoon van die sokken die net over mijn enkel zitten(dus ook over mijn rijbroek). Als ik in de zomer wel lange sokken aantrek dan is mijn hele sok + rijbroek(tot me knie dan) nat van het zweet. Dus voor mij geen lange sokken meer in de zomer.