Rubberen of leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rubbere of leren?

Rubberen
6 (5%)
Leren
94 (93%)
Maakt niet uit, zit allebei wel goed.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 101

porcelain

Re: Rubberen of leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:37

Uiteraard is leer fijner. Maar licht helemaal aan je budget wat de mogelijkheden zijn!
Overigens zijn de leren rijlaarzen van QHP best betaalbaar, en zien er mooi uit.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:44

ik zou voor leer gaan, leer ademt waardoor het klimaat in de laars voor je voeten veel fijner is.
maar.. als je je laarzen een hele dag aan wilt, en er ook door de blubber en mest wilt banjeren zou ik voor rubberen gaan hoor.
ik heb sinds kort mijn eerste leren laarzen aangeschaft, daarvoor had ik jophurs met chaps. ik trek mijn laarzen aan als mijn paard zijn zadel opheeft, en ik doe ze meteen af als mijn paard terug op stal of in de wei staat. ik maak ze ook elke keer schoon(mijn laarzen hebben geen rits, dus ik kan ze gewoon schoonspuiten, als ze erg vies zijn een beetje zadelzeep). ben er erg tevreden over, heb er nu een stuk of 20 keer meegereden en ze zien er nog uit als nieuw.

Sylvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:39

Ik vind leer ook veel fijner. Kunnen tegen de regen en als ze vies zijn haal je een doekje erover (of invetten) en ze zien er weer goed uit! :)

Pony_Mate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:30

Ik ben begonnen met 'normale' rubber laarzen van Aigle. Vond ze echt verschrikkelijk zitten, en ben 'overgestapt' naar leren laarzen.
Zit veel fijner, en zweet je niet in.
Heb trouwens ook nog een paar leren jodhpurs gekocht.. =)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 03:03

ik ga persoonlijk voor lederen rijlaarzen.

vind die rubberen laarzen helemaal niets.

denk dat dat persoonlijk is.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:05

Leren :)

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:12

leren zitten veeeel comfortabeler & zien er nog eens veel mooier uit! ik vind rubbere echt vreselijk! =$

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:22

Leren vind ik persoonlijk fijner, maar ik lees net dat je 12 bent en pas net weer rijdt. Dan zou je van mij rubberen krijgen als je mijn kind was. Toen ik 12 was reed ik ook altijd met rubberen en dat was toen prima. Lekker door de plassen, geen onderhoud, behalve een keer schoonspoelen en niet te duur.

Leren rijlaarzen vragen ook nog wat onderhoud. Je bent er niet met het kopen van je laarzen, je zal ze ook iedere keer na het rijden af moeten doen, zodat er geen modder aan blijft zitten en erin kan trekken. Hetzelfde als ze nat worden. Verder is het zonde om ermee door de modder te lopen. Eigenlijk is het helemaal zonde om ermee te blijven lopen. Laarzen aan als je op je pony gaat en meteen weer uit als je eraf bent. Oftewel rubberen laarzen zijn wat dat betreft veel handiger.

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:47

leer zit echt zoveel beter

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:50

Poos terug, de leren laarzen van de eigenaresse van m'n verzorgpony's over gekocht. moet zeggen, wil niet anders meer :)
buitenom dat ik eerder altijd met chaps reed, vind ik leren laarzen veel fijner :)

Lisa1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:47

Leren ! :D Zit echt zoveel beter. Rubberen zijn wel makkelijker in onderhoud maar in de winter vriezen je tenen er dan echt van af en in de zomer is het net een sauna. Leren zijn ook soepeler :)

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:50

TS, wat is je doel betreft de laarzen?
Of te wel, wil je met de laarzen ook door de mest, blubber en water kunnen lopen?
Of heb je de laarzen alleen nodig voor dressuur/springen of andere trainingen e.d.?

Ik ben sinds een tijd alleen nog maar recreatie ruiter, heb soms een les maar rij verder veel buiten enz. dus heb mijn lederen laarzen verkocht, rubber is dan een stuk praktischer en goedkoper. Ik heb rubberen laarzen met extra hoge schacht en de kuitmaat die bij mij paste, zijn wel een hoop verschillende kuitmaten bij de rubberen laarzen te vinden, dus dat moet lukken :j
Totaal € 110,00 kwijt en ik heb ze inmiddels al 7 jaar :)

xjoyhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:39

Rubber is makkelijk te onderhouden , maar het zit voor geen meter .
als ik dan met sporen rij gaan die knijpen , dat heb ik bij mijn leren niet .
Ik ga liever voor leer , mooi
er en het vormt naar je voet dus t zit heel lekker :)

Karin_vdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:26

Vroeger had ik altijd rubberen rijlaarzen. Als klein meisje heel handig als je door plassen in de paddock rent en lekker goedkoop, maar het ademt totaal niet. Zelfs in de winter kreeg ik soms zweetvoeten. Nu heb ik leren jodphurs en ik moet zeggen, het is veel comfortabeler. Gewoon van Mondoni, heel standaard en inmiddels gaan ze al jaren mee. Gewoon af en toe oppoetsen en je hebt er jaren plezier van. :)

Lisaiser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 20:14

Ik heb Rubberen gekocht

paardengek1A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:22

Als ik jou was zal ik voor leren jodphurs gaan, zit comfortabeler dan rubberen laarzen en is minder duur als leren laarzen!

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:39

leer ben allergisch voor rubber!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:39

Leren rijlaarzen :) Zitten veel beter en stillere beenligging. Heb wel nog een paar rubberen rijlaarzen voor als ik de paarden moet mesten als het erg modderig is, dan komen ze goed van pas. Maar ik zou alleen leren rijlaarzen kopen als je uitgegroeit ben. Is anders zonde van het geld.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:58

Ik rijd altijd met mijn leren rijlaarzen , kan niet meer zonder.

Doe er alles mee , zitten best , en gaat super lang mee :)

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:29

Ik heb toen ik jonger was, altijd met rubberen gereden. Het is een stuk goedkoper en aangezien ik nog groeide, was het handiger te vervangen ;) Kon ik ook lekker mee rond banjeren en was het niet erg als het beschadigde. Nu ga ik voor leren rijlaarzen, aangezien ik uitgegroeid ben en een stuk zuiniger ben op mijn spullen. Plus ze zitten veel lekkerder! ^^

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:37

Ik ben begonnen met rubberen laarzen dat was ideaal, makkelijk in onderhoud en je kan er lekker mee buiten lopen. Nu gaat mijn voorkeur uit naar leren rijlaarzen omdat het veel beter zit daarnaast heb ik ook nog een paar jodphurs voor stallen mesten.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:15

Voor mij zeker weten leren.

Je kan er net zoveel mee als met rubberen :P

Nienkepepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:11

Ze hebben allebei wel voordelen.
Leer ziet er mooi uit, maar ik vind rubber wel handig als ik bijvoorbeeld de stal uit ga mesten.