verzekering oldtimer paardenauto B-rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Re: verzekering oldtimer paardenauto B-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:04

Nou bij GIO hoef je het volgens mij ook niet te proberen. Werden net gebeld dat ze hem niet aannemen omdat t'ie volgens hun niet voor hobby en recreatief gebruik is? what te f*ck nee we gebruiken hem dagelijks. Dus ik ben ook weer zoekende naar een goede/goedkope verzekering

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 15:42

Nou, das ook mooi geregeld dan. Volgens mij had ik die van mij daar niet kunnen verzekeren, die van mij is op B-rijbewijs en valt dus niet meer onder de vrachtwagens denk ik.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:50

Oh dat kan, hij valt bij mij nu onder camper verzekering van de Europeesche, die was het goedkoopst zit ik op iets van 160 euro per jaar. Moet je ff contact opnemen met een aussurantiekantoor bij je in de buurt die kunnen misschien wel iets voor je betekenen, de londonse was nog goedkoper maar die hebben het hippisch gedeelte eraf gehaald dus daar kun je niet meer terrecht. Univé kwam ik op iets van 300 en moest ik mijn auto's ook laten overzetten en aegon was ook vrij duur 400.
Nou succes !! haha het is dus wel nuttig om ff goed te zoeken

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 16:20

Ik zat bij de europeesche en moest bijna 400 betalen. Auto zat ook in de camperverzekering.
Mag ik vragen in/op welke trede jij mocht beginnen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:51

truselientje schreef:
Ik zat bij de europeesche en moest bijna 400 betalen. Auto zat ook in de camperverzekering.
Mag ik vragen in/op welke trede jij mocht beginnen?

Al eens geprobeerd 'm als tweede auto bij te verzekeren op de polis van je gewone auto?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:18

in ieder geval 12 vrije jaren ( mannetje dan ) en dan voor 7500 km p.j.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 23:05

Kijk, ik heb nog geen schadevrije jaren die ik mocht gebruiken. Heb 5 schadevrije jaren op mijn personenwagen, maar daar keken ze niet naar zeiden ze.
Heb als eerste geprobeerd om hem bij mijn gewone auto op te doen, maar dat werd belachelijk duur zei de vrouw die mij toen geholpen heeft en die heeft mij doorgestuurd naar de europeesche.
Ik moet denk ik maar wat meer haar op mijn tanden krijgen, dat helpt vermoedelijk ook wel :D

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:11

bij ons werd heel veel verteld dat het niet voor hobby en recreatief gebruik was maar dat het valt onder zakelijk. belachelijk!

maar wat raar dat je die vijf jaar niet mag meenemen? Misschien toch even een tussenpersoon alles laten uitzoeken?? of meerdere tussenpersonen en dan zoek je gewoon de goedkoopste er tussen uit?

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 08:29

Ja, dat ben ik nu ook maar van plan.
Ik heb nog niet gehoord dat het niet onder recreatief gebruik zou vallen, wellicht dat dat dan weer komt vanwege het feit dat de jouwe nog een vrachtwagen is?
Ik kon mij 5 schadevrije jaren bij een andere maatschappij wel gebruiken, maar dan zouden ze die overnemen van mijn auto en dan zou ik met mijn auto weer op 0 schadevrije jaren zitten. Dat is dus ook niet zo een goed idee.
Echt, ik haat al dat verzekeringswerk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:20

truselientje schreef:
Ja, dat ben ik nu ook maar van plan.
Ik heb nog niet gehoord dat het niet onder recreatief gebruik zou vallen, wellicht dat dat dan weer komt vanwege het feit dat de jouwe nog een vrachtwagen is?
Ik kon mij 5 schadevrije jaren bij een andere maatschappij wel gebruiken, maar dan zouden ze die overnemen van mijn auto en dan zou ik met mijn auto weer op 0 schadevrije jaren zitten. Dat is dus ook niet zo een goed idee.
Echt, ik haat al dat verzekeringswerk.

Nope; wanneer je je paardenautootje als tweede auto meeverzekerd, krijg je op beide auto's 5 schadevrije jaren. Zo niet, andere maatschappij nemen........

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 11:24

@ikke: bij de verzekeringsmaatschappij van mijn auto kan ik die 5 jaren wel meenemen, maar dan ben ik nog duurder uit. Echter bij een andere maatschappij maakt die 5 jaar niet uit, als ik die 5 jaren daar wil gebruiken kan dat alleen als ze die 5 jaar van mijn personenauto afhalen zeg maar. Die zou dan weer op 0 schadevrije jaren komen te staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:55

truselientje schreef:
@ikke: bij de verzekeringsmaatschappij van mijn auto kan ik die 5 jaren wel meenemen, maar dan ben ik nog duurder uit. Echter bij een andere maatschappij maakt die 5 jaar niet uit, als ik die 5 jaren daar wil gebruiken kan dat alleen als ze die 5 jaar van mijn personenauto afhalen zeg maar. Die zou dan weer op 0 schadevrije jaren komen te staan.

Zomaar een tipje: http://www.wiggersgroep.nl/data/teksten/contact.htm

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 13:13

Al geprobeerd, zij kwamen met het verhaal dat ik alleen van die schadevrije jaren gebruik kon maken door ze bij mijn personenauto weg te halen.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 12:19

Nog even een update van mijn kant, wel zo netjes.
Ik heb mijn auto uiteindelijk verzekerd via equine risk, daar kon ik mijn 5 schadevrije jaren wel gebruiken zonder problemen.
Betaal nu aanzienlijk minder premie gelukkig.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:07

Toen ik mijn wagen kocht ruim 3 jaar geleden kon ik hem alleen verzekeren bij London en dat is nu Equienrisk/Gerling.

De rest deed geen paardenwagens voor recreatief gebruik. Onder campers valt hij niet.
Hij is nu 21 jaar oud dus nog geen old timer (gelukkig).

Ben even benieuwd of er toch nog meer verzekeringen van zijn?.

Ik heb uitgebreid verzekerd met inzittenden betaal 69 euro per kwartaal. Korting bouwt nu op en ze doen idd aan schade vrije jaren maar die had ik toen nog niet (ja 2 jaar).

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 08:56

Equine risk maakt geen onderscheid tussen oldtimers of jongere autos. Ze maken hun onderscheid op basis van gewicht. Helaas wordt je auto geen oldtimer meer, die regeling is stop gezet.
De Europeesche/Hippo zorg neemt dergelijke autos op in de camperverzekering, maar daar was ik duurder uit.
De lage bedragen die genoemd worden, zijn vaak gebaseerd op een noclaim korting van 75%, dus met een aantal schadevrije jaren. Lijkt dus heel leuk om zo een auto te verzekeren, maar niet als je nog jong bent.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:03

Maar er zijn dus idd geen andere verzekeringen in NL waar je een paarden vrachtwagen kan verzekeren?.

Eigenlijk best raar of zal er gewoon geen brood in te verdienen zijn omdat mensen het als 2de auto hebben?.

Ik wilde heel bewust geen old-timer dit ivm de hoge onderhoud kosten. Als ik nu al zie wat ik de eerste 2 jaar kwijt was gelukkig nu al 2 jaar lekker weinig kosten.
Jaarlijks hou ik hem bij met schilderen en opknappen. Je blijft er wel mee aan de gang.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 09:09

Jawel, er zijn wel meerdere verzekeringen, even goed google-en en je komt er meer dan genoeg tegen.
Sommige verzekeringen nemen hem ook wel op onder de bestelbussen, verschilt per verzekering.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:46

Iemand nog meer tips van degene die ook GOED zijn...