Wat zal ik nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:42

Amytj schreef:
Dahlia schreef:
Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.
Ik heb de hurlingham's trouwens (de polo's zeg maar, met een rits voor)

Neem alsjeblieft GEEN Lipica's! Ze zijn wel een stuk goedkoper als de rest van de laarzen die aangeboden worden, maar de pasvorm is zeker niet alles. Ik heb namelijk nog nooit lipica's gezien die goed aansluiten bij de enkel, terwijl het juist fijn is om daar extra steun te hebben. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het leer ook niet goed, gaat snel borrelen en wordt snel kaal. Maar dat is mijn ervaring. :)

Vind dat eerlijk gezegd nogal een vooroordeel ;) (Ik heb ook lipica's gezien die niet zo mooi aansluiten, maar dat is zeker niet bij allemaal!)
Ik heb ze nu ruim een jaar, gebruik ze erg intensief, en er is niets aan kapot, of kapot geweest..
Ze waren ook in 1 keer goed, heb er niets aan hoeven veranderen.

Heb mijn hakken nog niet 1 keer hoeven vervangen, en ze zitten HEERLIJK! :D De pasvorm is ook gewoon erg netjes, zitten niet te strak, maar ook zeker niet te wijd. Sluiten gewoon mooi aan zoals het hoort :j En loop er ook regelmatig mee te mesten :o of door het land te banjeren..

Als je de zachte voering kiest, dan zal dat inderdaad snel gaan kreuken e.d., want dat is echt HEEL zacht heb ik gevoeld. Ik heb gewoon de harde voering, en die vind ik precies goed.. Niet zo hard als van die kachelpijpen, maar ook zeker niet slap..
De enige plekken die je op mijn laarzen ziet, is aan de binnenkant. Maargoed, die plekken krijg je bij alle laarzen, had ik bij mijn petrie's ook :j
Zal is even kijken of ik een duidelijke foto van mijn laarzen heb!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:47

sadekeshia schreef:
Ik rij altijd met chaps!

Laarzen vind ik te strak, zweterig en houterig.
Alsof ze maar niet soepel willen worden :\

Chaps zijn ook goedkoper.

Je kunt ze ook makkelijk af doen na het rijden, je hoeft dus niet met je laarzen op stal rond te lopen

Ligt er geheel aan wat voor laarzen je neemt! Die hele harde vind ik zelf ook niks.. Voel dan niks, en heb t idee alsof ze van hout zijn inderdaad haha.
Té zacht vind ik ook weer niet fijn. Gewoon lekker stevig!
Zelf vind ik chaps niet zo met rijden, dat vind ik dan weer nét niet stevig genoeg haha. Heb ze hier nog wel liggen, van petrie.. Ook zonde eigenlijk!
Dus als je voor chaps kiest, TS.. Misschien heb ik nog chaps voor je ;) Weet niet wat je maten zijn..

Angel1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:40

Ik heb altijd chaps genomen. Vind ik veel prettiger en comfortabeler zitten.
Je loopt er prettiger op en als je gaat rijden doe je pas je chaps om.

Dahlia

Re: Wat zal ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:30

Is toch in principe het zelfde, als je net voor het rijden je laarzen pas aantrekt ;)

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Ik zelf heb een jaartje met chaps gereden, na een tijdje was ik het al zat, je kunt je hakken er heel makkelijk in bewegen, daar door ging ik raar doen met mijn voeten en apart been geven enzo. Nu heb ik leren laarzen en ik ben er zooooo tevreden over! ze zitten fijn, de mijne waren al snel in gelopen(heb met veter) En ze rijden zooo lekker, ze blijven goed zitten en ze houden je benen beter tegen het zadel aan.
Maar ik heb eerst met rubberen laarzen gehad, toen chaps, toen gaiters. Dit allemaal omdat ik heb gewacht toen mijn voeten niet meer groeide. Ik heb mijn laarzen nu een half uur, en nog steeds zijn ze helemaal zwart, zitten heerlijk, nog nergens versleten. Altijd als ik er mee ga rijden doe ik ze net voor het rijden aan, en na het rijden gelijk uit, en haal ik er een vochtig doekje over heen en maak ik alles even schoon, en eens in de zoveel tijd vet ik ze in. Ik heb deze : http://www.dodoruitersport.com/epages/6 ... 46170-0025 ze zijn echt super!! Maar als jouw voeten nog groeien, zou ik voor de chaps gaan, ze zijn stukke goedkoper en daarom zou het minder zonde zijn als je voor 154 euro laarzen zou kopen en ze na een half jaar weg zou kunnen doen...Succes !!

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:32

ik heb ook een tijdje met chaps gereden maar dat kwam niet ten goede aan mn zit, nu mondoni's natuurlijk zijn het geen petrie's maar ook ik heb daar het budget niet voor. ik merk dat ik daar mijn beenligging verbeterd is

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:30

Ik heb leren rijlaarzen met rits aan de achterkant! Had eerst van Harry's Horse maar trok steeds die rits stuk :') (had er 2 versleten). Nu heb ik van Mountain Horse, wat robuuster (niet te) en steviger (de rits heeft ook dikkere tanden). Gaat wat langer mee := Zitten prima en lekker stevig!

xAve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:18

IK heb laarzen die vind ik zelf wel fijn

xamberx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:21

Jurdpurs met chaps is makkelijker want dan kan je n het rijden je chaps uit doen voor op stal en dat loopt veel lekkerder dan laarzen.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:18

chaps zijn mijn voorkeur

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:59

Ik heb niet alles gelezen dus ik weet niet wat je allemaal al gezegd hebt.
Maar IK zou gaan voor chaps met jophurs omdat ik nogal dunne en lange benen heb.
Als je dan voor die Mondoni, Divoza, QHP of Epplejeck laarzen gaat sluiten die vaak niet goed aan...

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:32

ik had eerst chaps van petrie, maar ik heb nu petrie olympic deze zijn veel mooier en zitten ook beter als ze ingelopen zijn

corolla28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:18

leren laarzen heb je ook al voor een klein budget, bijvoorbeeld bij epplejack is de goedkoopste geloof ik 60 euro. als het je dan niet bevalt kun je deze verkopen en chaps kopen

roomsxzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:19

ik zou leren laarzen kopen, ik ben nu ook aan het sparen voor leren laarzen! :)