Amytj schreef:Dahlia schreef:Ik heb nu al een hele tijd mijn lipica's.. En die zitten heeeerlijk! Rijd echt heel fijn.
Ik heb de hurlingham's trouwens (de polo's zeg maar, met een rits voor)
Neem alsjeblieft GEEN Lipica's! Ze zijn wel een stuk goedkoper als de rest van de laarzen die aangeboden worden, maar de pasvorm is zeker niet alles. Ik heb namelijk nog nooit lipica's gezien die goed aansluiten bij de enkel, terwijl het juist fijn is om daar extra steun te hebben. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van het leer ook niet goed, gaat snel borrelen en wordt snel kaal. Maar dat is mijn ervaring.
Vind dat eerlijk gezegd nogal een vooroordeel
(Ik heb ook lipica's gezien die niet zo mooi aansluiten, maar dat is zeker niet bij allemaal!)Ik heb ze nu ruim een jaar, gebruik ze erg intensief, en er is niets aan kapot, of kapot geweest..
Ze waren ook in 1 keer goed, heb er niets aan hoeven veranderen.
Heb mijn hakken nog niet 1 keer hoeven vervangen, en ze zitten HEERLIJK!
De pasvorm is ook gewoon erg netjes, zitten niet te strak, maar ook zeker niet te wijd. Sluiten gewoon mooi aan zoals het hoort
En loop er ook regelmatig mee te mesten
of door het land te banjeren..Als je de zachte voering kiest, dan zal dat inderdaad snel gaan kreuken e.d., want dat is echt HEEL zacht heb ik gevoeld. Ik heb gewoon de harde voering, en die vind ik precies goed.. Niet zo hard als van die kachelpijpen, maar ook zeker niet slap..
De enige plekken die je op mijn laarzen ziet, is aan de binnenkant. Maargoed, die plekken krijg je bij alle laarzen, had ik bij mijn petrie's ook

Zal is even kijken of ik een duidelijke foto van mijn laarzen heb!

(had er 2 versleten). Nu heb ik van Mountain Horse, wat robuuster (niet te) en steviger (de rits heeft ook dikkere tanden). Gaat wat langer mee
Zitten prima en lekker stevig!