vliegendekens voor op het land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

drae

Re: vliegendekens voor op het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:43

Kijk is op nikahorseproducts.nl , kijk ik ook altijd op.
dekens voor een lage prijs

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:36

kwarktaart schreef:
Kijk is op nikahorseproducts.nl , kijk ik ook altijd op.
dekens voor een lage prijs

Zeker laag in prijs.
Hoe is de pasvorm? Met welk merk vergelijkbaar?

Oja, Michelle, loopsplitten zijn alleen nodig bij een slechte pasvorm :D
Je krijgt echt geen problemen met een bucas of rambo omwillen van geen loopsplitten, echt niet!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:40

ik had de amigo mio erop liggen , maar ben toch overgegaan naar de Rambo sweet ich hoody !
super fijne deken :j , ook qua pasvorm en schuurt niet :n

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:40

Als je geen schuurplekken wil moet je toch echt uitproberen wat op jou paard goed ligt.
Veel paarden hebben een ander bouw en waar de een schuurplekken krijgt heeft de ander het niet.
Goedkoop is zoiezo niet handig als hij hem zo lang op krijgt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:42

Ik zou absoluut voor Rambo gaan. Die andere dekens (ook Amigo) kun je aan het einde van hetseizoen gelijk in de vuilcontainer gooien, waardoor goedkoop uiteindelijk duurkoop is.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:43

ik heb hier 2 epplejeck vliegendekens zonder hals, met hals vonden mijn paarden een ramp. deze gaan al wel 3 jaar mee!!
een amigo mio waarvan ik de hals heb afgehaald omdat hij echt veels te klein is.
eeen een nika deken met hele hals, van allemaal vind ik de epplejeck dekens het fijnste geen schuurplekken en passen super, de nika deken is ook goed maar ook vrij kort op de hals en de naad op de schoft is heel hard waardoor der schoft tot bloedens aan doe open ligt in 2 dagen :S shet staat ook 24/7 met deken op vanwege exzeem maar ben toch weer verder aan het kijken voor een andere exzeem deken

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:43

Ik zweer bij de rambo fly busters. Fantastische dekens, maar daar betaal je dan ook voor..

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:26

ik heb 1 van ej met hals ligt mooi ik heb de deken nu 2 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:25

Fitzroy schreef:
Ik zou absoluut voor Rambo gaan. Die andere dekens (ook Amigo) kun je aan het einde van hetseizoen gelijk in de vuilcontainer gooien, waardoor goedkoop uiteindelijk duurkoop is.

Gebruik mijn Amigo nu al voor het derde jaar? Ligt misschien ook aan hoe je paard of hoe je er zelf mee omgaat.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:31

Ik heb de eerste deken die in je openingspost staat.
Mijn paard heeft hem vaak 24h op. Soms dagen achter elkaar. Hij blijft goed liggen. komt door de buikflap. Het masker van deken gebruik in niet. Heb zo´n ´friemelding´ aan zijn halster.
Ook schuurt hij niet, want aan de binnenkant op de schouder is hij gevoerd met nylon.
Laatst bijgewerkt door TinePine op 29-07-12 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:33

o ja, aan de singels van de buikflappen zit elastiek en zijn nog extra gefixeerd met klittenband over de hele breedte van de buikflap. (aan buitenzijde, dus niet aan buikzijde) Hierdoor blijft hij echt super op zijn plek. Er zit ook klittenband voor op de borst om de deken delen bij elkaar te houden, zodat de gespen niet bloot op de huid komem te liggen

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:36

Mijn amigo's gaan voor het 2e jaar mee, bij de jonge één klein gaatje, maar gezien de staat van z'n andere dekens is dat niks...
Mijn ouwe heeft wel wat schuurplekjes, van de bevestiging van de borstsluiting en de bevestiging van een singel. Maar goed, hij was van de bucas buzz off kaal op z'n schouders.
Heb wel dekens met een losse hals, dat was omdat ik een vaste hals vaak zo vind trekken.

De sweet itch hoody zou ik als volgende willen proberen, maar wwet iemand hoe die hals zit? Is die lang genoeg?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:10

Hoody valt groot , die van mij heeft altijd 195 maar van de Hoody 185 Hals zit prima :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:14

Mijn hafje heeft al drie jaar de amigo mio op liggen en die bevalt erg goed. Ik heb er twee en die wisselik regelmatig. Gaatjes zijn goed te maken (ook belangrijk) en hij ligt heel mooi op haar :j

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 20:32

Zal van de week wel even een foto van de bouw van mijn paard plaatsen.
De deken aan het halster vast maken is denk ook niet zo'n goed idee i.v.m. schuren denk ik zo?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:35

Heb je de mogelijkheid om van stalgenootjes/vrienden eens een aantal verschillende merken te passen en dan kritisch te kijken naar de pasvorm? Het is natuurlijk heel erg paardafhankelijk wat past. Bij de 1 ligt de meest goedkope als gegoten en bij de ander(uhm mijn paard), moet je echt de duurdere dekens kopen omdat ze anders de borst volledig openschuren.
Belangrijk om te kijken is dat de deken niet trekt van de boek naar de schoft(je ziet daar vaak zo'n lijn lopen als de deken niet pas) en dat er voldoende ruimte is om de schof en schouderpartij. Bij een halsdeken moet de hals ook passen natuurlijk.
En uiteraard de lengte, maar dat spreekt voor zich denk ik.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 23:11

Helaas is hier de mogelijkheid niet helemaal tot. Ik ga wel even rond vragen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:55

Wat voor maat zoek je? Ik heb nog een onwijs nette liggen van harry's horse, mag je voor klein prijsje overnemen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 07:25

Of een deken schuurt ligt natuurlijk niet alleen aan de pasvorm, maar ook aan de bouw van je paard. Niet ieder paard heeft dezelfde bouw. Bij de ene kan een deken schuren en bij de ander weer niet.
Ik heb een stevig gebouwd paard (Tinker). Ik heb nu voor een derde jaar op rij een vliegendeken van de Boerenbond. Hij heeft hem ook vaak 24/7 op, in de wei en in de paddock (met schuurmogelijkheden hihi). En de deken past bij hem heel goed en is nog relatief heel (op enkele kleine gaatjes na, die zijn makkelijk te repareren). Er zit een losse hals bij die ruim genoeg is (die van mij heeft echt een speknek).
Ik vind hem veel lijken op de amigo vliegendeken, die had ik hiervoor.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 09:58

Ik snap dat het ook aan de bouw van mijn paard ligt, maar sommige dekens hebben nieteens een ander stofje bij de schouders! Daar verbaasde ik me echt over!
Een ander stofje. wat niet schuurt is écht een must!

Maken jullie de dekens met hals vast aan het halster? Dat leek mij namelijk ook niet zo bevorderlijk, voor het heen en weer schuiven van de deken op de schoft.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:33

Oké, de deken van de Boerenbond heeft in ieder geval zo'n glad stofje bij de schouders en ik geloof ook in de hals bij de manenkam. lk maak de hals niet vast aan het halster, want die van mij heeft geen halster om op de wei ;). Lijkt me ook niet fijn, kan gaan 'trekken' als je paard zijn hoofd naar beneden doet.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:36

Ik zou zeker voor een rambo gaan.
Is wel iets duurder maar is van hele goede kwaliteit. Ben zelf ook van plan om die te gaan kopen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:35

Mijn dekens kunnen neit eens vast aan het halster..
Daarbij vind ik het net als jij niet bevordelijk voor de hele ligging van de deken.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:43

Oké, Tja, sommige mensen maken de deken wel aan het halster vast... Vraag me af hoe dat goed gaat...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:12

Simpel, zodra het paard het hoofd omlaag brengt om te grazen, trekt het deken aan het halster waardoor het halster hoger op het hoofd van het paard komt te liggen :D
Met het nekstuk halverwege de hals en de neusband praktisch onder de ogen. Oftewel, dat werkt niet.

Wat wel werkt is het zachte Bucas-elastiek over het voorhoofd voor de oren en daaroverheen een halster.
Maar bij een goede deken als de Bucas is dat helemaal niet nodig, het materiaal is zacht genoeg om de beweging van de hals goed te kunnen blijven volgen. Dit in tegenstelling tot goedkopere merken die heel stug gaasdoek gebruiken om enigszins de vorm te behouden.

Nou Michelle, als je nog langer wacht, kun je op zoek gaan naar een winterdeken. Het vliegenseizoen is al praktisch weer voorbij. Je bent lekker besluitvaardig :+