Hoe belangrijk is het om te blijven rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Re: Hoe belangrijk is het om te blijven rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:34

ik hoor zelf vaak dat je het rijden niet verleerd.. zelf heb ik mijn paardje nu 2 a 3 jaar met pensioen gedaan en daar wandel ik alleen maar mee. houdt dus in dat ik (nu 23) vanaf mijn 4e rijd tot me 20ste en nu 3 jaar niet..mocht er na mijn paardje een ander komen dan moet ik zeker zelf eerst goed aan de slag ,ben bang dat ik een hoop ben verleerd en heb verder ook geen bekende op wiens paardje ik af en toe mag..

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:33

Ik had een jaar niet paardgereden (daarvoor reed ik ong. 3 keer per week) en vorige week heb ik weer eens gereden.
Het was een strandrit van 2 uur en behalve spierpijn had ik geen enkel probleem met het rijden.
Paardrijden verleer je nooit! :)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:20

Ik heb van mijn 14/15e tot mijn 23e altijd op hetzelfde paard gereden, waarvan de laatste jaren enkel rustige buitenritjes, max 2 in de week. Daarna een half jaar niet gereden, mijn huidige paardje gekocht (korte periode gereden, maar heel rustig aan vanwege inrijden), daarna weer 1,5 jaar niet gereden ivm een blessure van mijn paard.

En deze zomer gaan we het als het goed is weer oppakken := Ik wil ook kijken of ik eerst eens een ander paard kan rijden of eventueel op een manege, misschien wat zitlessen.. voordat ik weer op mijn relatief groene paard stap. Mijn paard krijgt ook eerst een andere ruiter :D

Ik heb in de tussentijd wel 1 keer een duin/strandrit gemaakt met mijn instructrice, veel draf en galop (endurance ruiter/paarden), zo'n 2 uur gereden.. en de volgende dag kon ik de trap niet meer lopend af komen :') heb serieus 2 weken spierpijn gehad!
Ik had wel het gevoel het redelijk snel weer op te pakken, de eerste draf en galop is even wennen, maar verleren doe je inderdaad niet.

Babeth

Re: Hoe belangrijk is het om te blijven rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:43

Ik ben sinds kort (mede door kreupelheden paard) weer begonnen met rijden na 3 jaar niet meer echt gereden te hebben.
Ik kan je verzekeren dat je een partij last van je zitbeenknobbels gaat krijgen waar je u tegen zegt!
Verder heb ik last van spierpijn bij mijn liezen.
Meer dan dat eigenlijk niet.
Je verleert het iig absoluut niet. Het voelt meteen weer vertrouwd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 11:50

X