Zadel gekocht, verkoper wilt het niet terug ondanks afspraak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:58

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb het ook gehad, gelukkig met maar een shetzadeltje. ik had het wel in de mail staan dat het terug kon als het niet paste, maar er stond dus niet in dat het tegen dezelfde prijs terug kon komen
Hij wilde het zadel best terug hebben, voor de helft wat ik betaald had.
Mijn leerles, zet ook in de overeenkomst het bedrag wat je krijgt bij het niet passen

Hier heb je het zwart op wit, dus heb je wel wat om op te staan. In TS d'r geval is er niks qua papieren.

Alja

Re: Zadel gekocht, verkoper wilt het niet terug ondanks afspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:11

vind het echt een minne streek!
hop dat je het zadel gauw kunt verkopen :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:20

anneliesdj schreef:
Je kunt er ook gewoon heen gaan en aanbellen.
Best kans dat wanneer ze oog in oog staat ze eieren voor haar geld kiest.

Hier dacht ik indd ook aan ja, is wellicht een idee?
Wel vervelend dat ze haar afspraak niet na komt, je ziet het toch best vaak bij een advertentie staan.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 22:26

Het is wel een eindje rijden. Ben bang dat het zowel zonde van mijn tijd en van mijn benzine is.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:32

Bizar hoor dit, sta er steeds meer van te kijken hoe vreselijk oneerlijk mensen kunnen zijn.
Persoonlijk zou ik het hier niet bij laten zitten, al is het uit principe. Ik heb laatst zelfs een haast nieuw springzadel meegeven zonder een enkele betaling vooraf. Nu ken ik deze meid, omdat ik haar les heb gegeven. Anders had ik dat niet gedaan. Een beetje vertrouwen in de mens moet je toch kunnen vind ik. Ze heeft het geld keurig overgemaakt nadat ze het zadel heeft geprobeerd overigens.
Maar van dit soort verhalen krijg ik echt kriebels. Zo kocht ik ooit een goed springzadel, 17 inch, kont er een ponyzadel aan. Verkopers natuurlijk niet meer thuis :-( Friesland vond ik wat te ver om heen te rijden, gelukkig kon ik het verkopen aan een ruitersportzaak. Niet leuk dit soort grapjes.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:58

Beetje jammer dit soort praktijken.
Als ze op bokt zit moderator tippen.
En via mp kan je dat ook doen natuurlijk.
Zou dat zo ie zo doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:37

Asyaa schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik heb het ook gehad, gelukkig met maar een shetzadeltje. ik had het wel in de mail staan dat het terug kon als het niet paste, maar er stond dus niet in dat het tegen dezelfde prijs terug kon komen
Hij wilde het zadel best terug hebben, voor de helft wat ik betaald had.
Mijn leerles, zet ook in de overeenkomst het bedrag wat je krijgt bij het niet passen

Hier heb je het zwart op wit, dus heb je wel wat om op te staan. In TS d'r geval is er niks qua papieren.

nee hoor, ik kon ook niks, er stond namelijk of ik het kon terugbrengen als het niet paste en hij reageerde met, terugbrengen is geen probleem.

Er stond nergens vermeld dat ik dan ook mijn geld terugkreeg, dus hij lachte me uit toen ik hem belde. Ik heb het zadel uiteindelijk zelf verkocht

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:58

@ Lynn_niktia, dat is ook een naaistreek zeg!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:50

Dat is de reden dat ik er een hekel aan heb om particulier een zadel te kopen. Sommige mensen proberen je dus echt bewust een loer te draaien. Zeker in het geval van Lynn_niktia en de TS. Echt balen..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:59

Sjee wat een nare streek zeg tenslotte is een mondelinge overeenkomst ook bindend alleen moeilijk te bewijzen.

Ik snap het niet hoor,ik heb ook wel zadels verkocht en als het niet past mag hij terug gebracht worden (mits in dezelfde staat als toen hij wegging).
Alleen als ik een zadel opstuur neem ik ze niet terug ivm het risico bij versturen maar dat zeg ik er altijd van te voren bij.
Heb je geen mailcontact gehad waar het in staat?Misschien helpt dreigen met een advocaat?

Ik heb ook wel eens een bestelling gedaan bij hier iemand van bokt (webwinkel) maar nooit product ontvangen of mijn geld terug gekregen. :\ En maar beloven dat het teruggestort is/wordt.Bah...het is dat ik te ziek ben maar anders had ik deze bokker opgezocht en het geld persoonlijk opgehaald.

Sommige mensen zijn echt ongeloofelijk :n

Ik hoop dat het allemaal nog gaat lukken TS...succes :(:)

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:02

Ik heb zelf ook net een zadel verkocht, en een zadel gekocht. Met het zadel dat ik verkocht ben ik zelf naar de koper gereden die het rustig kon passen, en er mee kon rijden. Ze was er erg tevreden over en heeft het gekocht. Zou dat niet zo geweest zijn, dan had ik het gewoon weer mee naar huis genomen. Je wilt toch niet dat iemand jou zadel koopt en er niet blij mee is! Toen ik zelf een zadel ging halen bij een particulier heb ik het zadel mee gekregen om te passen en te rijden, en heb ik mijn paspoort daar achter gelaten. Ik was helemaal blij met dit zadel en heb dus het geld gebracht en paspoort opgehaald. Werkt super! :j

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:21

Wat een rotstreek. Ik heb mijn zadel ook verkocht via MP. Hij is door 3 verschillende mensen betaald,opgehaald en terug gebracht, zoals we hadden afgesproken ! Een zadel is een dure aankoop, dat koop je niet zomaar zonder het te passen, en je verkoopt al helemaal niet zonder de koper de kans te geven om te zien of het wel het juiste zadel is. Echt een minne streek, bah.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 14:36

Triest he! Achja! Ik heb me er maar bij neer gelegd. Kan er toch niks meer aan veranderen. Kon eerst wel janken omdat ik zo kwaad was. Voel me nu een stuk beter nu ik het heb geaccepteerd. Ga gewoon opzoek naar een oplossing. :)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:37

Ik heb er werk van gemaakt. :) Ga hier niet uitgebreid vertellen precies hoe en wat. Als het is opgelost zal ik het laten weten. Zo niet, dan ook :)

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:48

Ben een stille meelezer, maar erg benieuwd hoe dit afloopt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:00

Goedzo! zeker er niet bij laten zitten wat een belachelijke griet zeg wat denkt ze wel niet! afspraak is afspraak ik had het ook zeker niet gepikt

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:22

Ben benieuwd TS, goed dat je het hier niet bij laat zitten...is ze nou helemaal !!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:28

vind dit ook een rotstreek. zoiets gaat toch op basis van vertrouwen. heb zelf ook een zadel te koop staan, maar als er iemand hier in de buurt is die het eerst wilt passen mag dat, maar wel vooraf betalen. past het niet dan geld terug. moet het verstuurd worden, dan is het bij mij verkocht is verkocht.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 14:30

Daarom ben ik het nu speciaal gaan halen. Moest bijna 100 km rijden met als voorwaarde dat het dus terug kon. Maar dit verhaal heeft nog een staartje. Dit komt nog, als ik zeker weet hoe of wat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:39

Ik waarschuw je dan nu alvast dat je moet uitkijken met dit soort dingen op bokt te zetten.
Het kan overkomen als een dreiging, kan je nog wel een trouble mee krijgen als iemand dit leest.

Hopelijk wordt het opgelost! :)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:06

Onzin,ik lees geen dreigement, alleen dat TS er nog op terug zal komen en dat is haar goed recht.
Mocht de "tegenpartij" dit om welke reden dan ook als dreigement beschouwen, dan hoop ik dat tegenpartij
dan meteen zo verstandig is om dat zadel netjes terug te nemen en TS haar centen terug te geven.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:07

Er staan toch geen namen oid. Gewoon het verhaal zelf. Sowieso staat er alleen dat ik er werk van maak. Maar hoe of wat heb ik er dus bewust niet bijgezet. Er werk van maken kan alle kanten op gaan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:32

groot gelijk heb je TS !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:34

Ben benieuwd hoe het afloopt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:10

Er staat in het bericht van ts geen dreiging.
Dus daar kan de andere partij niets mee.
Maar wat een naaistreek.
Ik heb ook eens een zadel mogen passen, geen contract, helaas paste het niet en geen problemen daarna. zoals het hoort.
Daarna nog 1 met contract. Maar die paste dus hoefde niet terug.