Onze pony bijt en schopt op als je haar uit de box haalt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:00

Ariebren schreef:
Joolien schreef:
Nou Arie en Amboe, das misschien wat te overdreven. T kan best, t is net pech dat de pony ongewenst gedrag vertoont, op de manege heb je ook wel eens van die flikkers. Moet je dan maar beginnen met rijden als je 10 bent?

Met drie jaar kan het kind al beginnen met paardrijden.

Mits er een ervaren volwassen persoon erbij is :7

Het hele verhaal van TS is toch te belachelijk om aan te zien ??

Waar is haar eigen verantwoording als volwassen persoon ??

Ik snap het niet zo goed, de pony is eerst braaf en hapt haar kind zonder eerder stout te zijn geweest, ik zie de onverantwoordelijkheid niet? Of heb ik ergens niet goed gelezen?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:10

Is het overigens niet mogelijk dat de pony het gewoon helemaal beu is om bijna alleen maar gereden te worden? Aangezien ik les dat de pony 5 a 6 dagen in de week gereden word, wat gebeurt er de andere 1 of 2 dagen? Sommige paarden kunnen er gewoon niet goed tegen als er alleen wat met ze gedaan word als ze gereden moeten worden.

Misschien een paar weken niet rijden maar grondwerk, alleen maar lekker spelen? Even iets anders, voor beide de pony en je dochter. Dit eventueel (vooral in het begin om een goede basis te leggen) onder begeleiding van een goede grondwerk lesgeefster.

nova_zodiax

Re: Onze pony bijt en schopt op als je haar uit de box haalt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:17

TS alles eerst vervelend dat het zo loopt voor je vriendin en voor je dochter.
Echter denk ik dat het wel op te lossen is met de pony, als er tijd en hup in gestoken wordt.
Mag ik vragen in welke regio je woont ?

posthumus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 23:30

Ik heb het met mijn man, mensen op de manege, instructie etc. besproken. Zij raden mij aan om de pony te verkopen.
Mij ontbreekt het aan tijd om naast werk, en nog twee kleine kinderen om er intensief mee bezig te zijn. Als ik wel alle tijd had had ik het gedaan. Het ontbreekt mij ook aan financiele middelen om een ander hiervoor in te huren. Wij wonen in Oost Groningen en er zijn hier wel een paar zag ik op internet maar dat kost ook best wat. Maar onze dochter staat ook niet te popelen om naar de pony te gaan. Afgelopen week ging het rijden super, je zou denken dat ze staat te springen om naar de manege te gaan maar je hoort haar er niet eens over.

De aankoop van Fleur was echt geen impulsieve actie. zoals sommige op dit forum denken.
Mijn dochter wordt oktober 9 jaar.
Toen ze 3 was had kreeg ze een shetlander, hier kon ze alles mee. Ze was 3,5 en reed haar eerste Bixie proefje met mij ernaast op de ponyclub. Direct 2de prijs.Toen ze 5,5 was werd spelen belangrijker en stond de Shet stil. Deze mistte alle aandacht en het rijden. We hebben haar dus verkocht. Ik met pijn in mijn hart want ik was ook gek op haar maar we hadden al een Enter Welsh/ Arabier en ik wilde zelf een KWPN. Mijn eerste eigen paardje. Toen ze zeven was zeurde ze dat ze op paardrijden wilde. Vorig jaar zomer is ze gestart met manege lessen. Als beginner, want ze was de helft vergeten. Afgelopen februari reed ze haar eerste onderlinge. Op de manege lopen de pony's niet meer dan 2 uur per dag 5 dagen per week. Buiten de lessen om worden ze geleased. Echter op de doordeweekse dagen mag de Leaser alleen rijden mits de pony niet al twee uur gelopen heeft. Alle pony's zijn bezet en er is een wachtlijst. Mijn dochter zei dat ze graag wedstrijd wil rijden. Daarom besloten we vanwege haar ambitie een pony te kopen voor haar. We hadden Fleur eerst op proef een week (vanaf 6 mei)Omdat de handelaar (een lompe boer met ook nog eens twee banen, en dus weinig tijd) geen bak had. Ze kon alles met haar. Zelf van stal halen, poetsen, hoeven krabben, opzadelen. Tuurlijk bleef ik er wel bij. Met rijden was ze voorwaarts en licht aan het been. Maar met privé instructie deed ze het prima en ook in de groepsles. We hebben haar dus klinisch laten keuren. Ook dit ging goed. Daarop besloten we haar te houden. Na twee weken kreeg Fleur door dat haar ruiter nog niet heel erg ervaren was. Hier profiteerde ze van waar door mijn dochter angstig werd. Maar daar kan je met instructie en veel oefenen wat aan doen. Maar die angst bij het rijden in combinatie met haar angst voor het stalgedrag is gewoon verkeerd. Daarom is het beter dat een ander Fleur probeert te corrigeren en voor haar een goed thuis zoekt. Onze dochter kan dan op de wachtlijst voor een lease pony op de manege. ze heeft wel de ambitie voor de sport maar nog niet de wil en het zelfvertrouwen om dat te verwezenlijken.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:46

Een echte levende pony of een play mobiel pony, daar zit zo'n groot verschil in. :7

Dochtertje moet nu ook eens leren dat een paard hebben ook inhoudt dat je moet leren om met een paardje om te gaan.

Een paardje is geen brommer die je start en rijd voor je.
Laat je je dochter ook los bij de eerste beste hond ??
Ouder, besef dat, je hebt met een levend dier te maken.
Zelfs heel veel oudere personen hier op Bokt komen nog steeds dit soort problemen tegen.

posthumus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 23:59

Ariebren schreef:
Een echte levende pony of een play mobiel pony, daar zit zo'n groot verschil in. :7

Dochtertje moet nu ook eens leren dat een paard hebben ook inhoudt dat je moet leren om met een paardje om te gaan.

Een paardje is geen brommer die je start en rijd voor je.
Laat je je dochter ook los bij de eerste beste hond ??
Ouder, besef dat, je hebt met een levend dier te maken.
Zelfs heel veel oudere personen hier op Bokt komen nog steeds dit soort problemen tegen.

Daarom zeg ik toch ook lease eerst maar? Wij hebben ons in onze dochter vergist en dachten dat ze wel eraan toe was. Er zijn genoeg 8 jarigen die dat namelijk wel zijn. Ik zelf fietste vroeger ook op 8 jarige leeftijd 5 km naar mijn verzorgpony om 5 km terug te rijden met de pony voor les en daarna weer naar stal terug.Je hoeft mij niet te vertellen dat ik met een levend dier te maken heb en mij op mijn verantwoordelijkheid als ouder te wijzen want die neem ik. Ik heb mijn dochter nog nooit alleen gelaten met welke pony dan ook. Er is altijd een volwassene bij. Daarom ruil ik de pony ook niet in en krijgt ze niet weer een andere pony. Want elke pony probeert eens uit. En heeft wel eens een slechte dag. En ze beseft dus toch niet wat het allemaal inhoudt ondanks dat ze al vanaf haar derde tussen de paarden/ pony's loopt en mij vaak genoeg geholpen heeft bij de dagelijkse verzorging.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:10

Ik werk dagelijks met kinderen én pony's, kinderen die aan pony's gewend zijn pony's die heel braaf en aan kinderen gewend zijn... Maar er is echt niet één achtjarige die een van de pony's uit de stal gaat halen. Tenzij ik het dier door en door ken en weet dat er werkelijk geen grammetje kwaad in zit. En dan nog sta ik dr zelf met m'n neus bovenop.
TS, jij zegt dat je je dochter overschat hebt, ik denk dat je de pony onderschat hebt, evenals de hoeveelheid tijd en geld die in goede begeleiding gaan zitten. Jammer dat de pony nu zou gauw alweer moet verhuizen, maar denk dat het voor een duidelijk baasje een prima diertje kan zijn.
En je dochter eerst laten leasen is inderdaad een uitstekend plan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:19

Ik heb één advies.
Pony weg doen.
Wachten totdat dochtertje lekker gaat puberen, dan vind ze zelf wel een leuke en lieve verzorg pony ergens.

En als ouder zijnde:
Stop met spiegelen van je eigen jonge jaren in je kind.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:28

Arme onwetende ouders die nu jouw pony gaan kopen..
Hoop dat je dit er wel bij meldt, want zo'n dier vind ik echt totaal niet geschikt voor welk kind dan ook. Als hij jouw vriendin een hersenschudding trapt, hoe in vredesnaam verantwoordt je dan dat een kind dit dier uit stal kan halen?
Beest moet gewoon intensief getraind worden door een deskundig iemand, of de frikandellen in maar zeker niet als kinderpony verkocht worden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:42

Waarom mag je pas met 16 jaar gaan brommer rijden ??
Waarom mag je pas met 18 jaar gaan auto rijden ??

Waarom is een ouder zo dom om een klein kindje, van 5 jaar oud, om te laten gaan met een pony ??

Het kindje van 5 jaar oud heeft nog een fietsje met zijwieltjes om niet om te vallen. :7

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 01:05

Dit bewijst maar weer dat shetten niet altijd kinderpony`s zijn :)
Sterker nog...ik heb een ruintje (minishet notabene!) die echt 100 procent bomproof is!
Verkeersmak,kan voor de kar,kan eronder gaan liggen om zn buikhaar af te knippen als hij in de rui is.
Maar toen ik hem net had.....wat een draak!
Ben er met mijn 40 jaar op mn buik achteraan gesleept! (schaam me daar niet voor,had gewoon niet genoeg kennis,en was mn eerste paardje!).
Heb hem diverse malen jankend willen terugbrengen naar zn vorige eigenaar.
Trappen met hoeven uitkrabben,bijten als ik met hem aan het touw liep...1 doffe ellende van uitproberen!
Op een dag besloot ik het nog 1 keer te proberen...ging het niet dan zou ik hem teruggeven.
Blijkbaar ben ik met een bepaalde houding de stal ingegaan,en met niets te verliezen...want heb vanaf dat moment geen kind meer aan hem gehad!
Hij heeft nooit meer iets geprobeerd,heeft geen stap verkeerd meer gezet bij mij.
Het was puur uitproberen,en dat werd erger omdat ik daar onzeker van werd.
Er werd me een spiegel voorgehouden gewoon.
Als ik nu iemand heb die hem doet,waarschuw ik ze ook altijd,dat hij erg lief en leuk lijkt de eerste paar keer,maar dat er een moment komt dat hij gaat uitproberen.
Overleef je dat,en reageer je goed erop,dan is hij weer de oude vertrouwde jantje die rustig achter je aan sukkelt,maar ziet hij zn kans of merkt onzekerheid,dan kan je schaatsen erachteraan :)
Terwijl het eenmaal duidelijk de goedheid zelve is,die nooit zal trappen,of gek doen,en zelfs vrij lui is aangelegd.
Wat ik wel totaal verkeerd vind...als je de pony eenmaal hebt om dan nog te straffen...beloon juist als je hem/haar hebt!
Niet uit frustratie nog even het touw over de neus of zoiets.
Dan krijg je nooit het vertrouwen....
Laat het paardje nu om te beginnen eens gewoon ff met rust,en pak haar alleen voor leuke dingen,korte wandeling,wat poetsen of wat lekkers geven.
Gaat dat moeizaam,leg je daar even bij neer,en let op je eigen houding van benaderen.
Gaat dat eenmaal goed,ga dan uitbouwen naar meer en dan eens proberen weer te rijden.
Of nog beter schakel een prof in,die gewoon weet waar hij mee bezig is.
Een pony word niet zomaar van de ene dag op de andere vals of gemeen,er moet een reden achterzitten,en als het geen gezondheidskwestie is,dan is er iets anders.
Deze pony lijkt het allemaal wel te kunnen,aangezien het eerst wel goed ging..dus lijkt mij dan een kwestie van uitproberen en dan is je eigen reactie erop heel belangrijk. Lukraak straffen of niet straffen werkt dan niet.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 01:26

Jammer, jammer, wat jammer is dit toch weer!
Ik heb 't gevoel dat deze pony vaak snoepjes krijgt en daardoor dit gedrag gaat vertonen. De meeste pony's die zo verwend worden krijgen het gevoel de baas te zijn.
Nu gaat deze pony 'te boek' als vals! Helemaal niet waar, hij is gewoon verwend!
Schei alstublieft is uit met die snoepjes en weet ik 't wat voor paarden en pony's, die zijn alleen maar uitgevonden voor de handel.
Een aai kunnen ze krijgen als ze 't goed doen en een tik als ze vervelend zijn!
EEN PAARD IS GEEN HOND EN ZAL 'T OOK NOOIT WORDEN!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:42

Wat ik niet begrijp dat een ouder een onervaren kind van 8 alleen laat met een onbekende pony. Alleen dingen laat doen.

Dat er al diverse bijtongevallen zijn gepasseert en dat het dus jouw pony is.....de eerste de beste keer dst zo een ding het ook al bedenkt, dan krijgt hij een knal van jewelste mag ik hopen? Kennelijk ben jij net zo onervaren als je dochter van 8.

Ook snap ik niet dat als je een nieuw paard hebt die al 1 keer onvoorspelbaar heeft gebeten je die meteen zonder dst je er bent aan een vreemde, kennelijk ook niet erg ervaren, toevertrouwd.

Beestje staat er net, is nog niet gewend, kennelijk geen echte leider ontmoet op zijn nieuwe plek en gedraagt zich onopgevoed, verwend en brutaal...

Ga eerst eens zelf aan de slag met die pony voordat je dochter er mee bezig mag zijn en dan toch echt wel onder zeer duidelijke toezicht, ook borstelen en zeker uit stal halen en weer terug zetten, want ook jouw dochter moet leider zijn en blijven..

Mensen denken dat ponies omdat ze klein zijn anders zijn dan grote paarden.....

Beest is snot verwend en reageert naar mensen zoals hij in de kudde zou doen naar zijn maten en zo een gedrag niet afleren is levensgevaarlijk..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:59

@russel Ik wilde alleen even reageren op je eerste zin, ik heb op mijn 5e ook n pony gehad t/m mijn 11e, 2 jaar les toen stopte de manage. Toen heb ik vanaf mijn 7e alles alleen gedaan (new forest merrie 1.47m) En nooit is er wat fout gegaan, het ligt ook aan hoe je zelf bent en of je ook dingen durft zoals je pony de baas zijn en ook werkelijk durven straffen als de pony jouw de baas probeerd te zijn zodat je het gelijk afleert. Niet alle 8 jarige over 1 kam scheren graag ;) Ik reed vanaf mijn 5e dus ongeveer, en dat meisje al vanaf 3 als ik t goed lees of 3,5m die reed dus zelfs langer als ik.

Ik zou eerst zelf met de pony bezig gaan, het verkopen kan je wel doen maar zo kan je ook bij het volgende paardje dit zelfde probleem krijgen. Ik zou zorgen dat hij eerst braaf is op stal, en pas belonen NA het werken. Zo weet het paardje ook dat als hij goed ze best doet, hij erna beloond word en niet tijdens of voor of dergelijke. Ik moet zelf zeggen een kruising welsh x new forest had ik zelf niet uitgekozen als het mijn dochter was maar dat ben ik.

Kleinere pony's zijn vaak de grootste draken..

Probeer anders eens zelf aan de slag te gaan, longeren voor het rijden zowiezo en laten zien dat jij en je dochter boven hem staan, anders heb je binnen de kortste keren nog grotere problemen... hij lijkt me nu gewoon een enorme aansteller die alles uittest om de baas te kunnen zijn.

posthumus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:36

janflicka schreef:
Dit bewijst maar weer dat shetten niet altijd kinderpony`s zijn :)
Sterker nog...ik heb een ruintje (minishet notabene!) die echt 100 procent bomproof is!
Verkeersmak,kan voor de kar,kan eronder gaan liggen om zn buikhaar af te knippen als hij in de rui is.
Maar toen ik hem net had.....wat een draak!
Ben er met mijn 40 jaar op mn buik achteraan gesleept! (schaam me daar niet voor,had gewoon niet genoeg kennis,en was mn eerste paardje!).
Heb hem diverse malen jankend willen terugbrengen naar zn vorige eigenaar.
Trappen met hoeven uitkrabben,bijten als ik met hem aan het touw liep...1 doffe ellende van uitproberen!
Op een dag besloot ik het nog 1 keer te proberen...ging het niet dan zou ik hem teruggeven.
Blijkbaar ben ik met een bepaalde houding de stal ingegaan,en met niets te verliezen...want heb vanaf dat moment geen kind meer aan hem gehad!
Hij heeft nooit meer iets geprobeerd,heeft geen stap verkeerd meer gezet bij mij.
Het was puur uitproberen,en dat werd erger omdat ik daar onzeker van werd.
Er werd me een spiegel voorgehouden gewoon.
Als ik nu iemand heb die hem doet,waarschuw ik ze ook altijd,dat hij erg lief en leuk lijkt de eerste paar keer,maar dat er een moment komt dat hij gaat uitproberen.
Overleef je dat,en reageer je goed erop,dan is hij weer de oude vertrouwde jantje die rustig achter je aan sukkelt,maar ziet hij zn kans of merkt onzekerheid,dan kan je schaatsen erachteraan :)
Terwijl het eenmaal duidelijk de goedheid zelve is,die nooit zal trappen,of gek doen,en zelfs vrij lui is aangelegd.
Wat ik wel totaal verkeerd vind...als je de pony eenmaal hebt om dan nog te straffen...beloon juist als je hem/haar hebt!
Niet uit frustratie nog even het touw over de neus of zoiets.
Dan krijg je nooit het vertrouwen....
Laat het paardje nu om te beginnen eens gewoon ff met rust,en pak haar alleen voor leuke dingen,korte wandeling,wat poetsen of wat lekkers geven.
Gaat dat moeizaam,leg je daar even bij neer,en let op je eigen houding van benaderen.
Gaat dat eenmaal goed,ga dan uitbouwen naar meer en dan eens proberen weer te rijden.
Of nog beter schakel een prof in,die gewoon weet waar hij mee bezig is.
Een pony word niet zomaar van de ene dag op de andere vals of gemeen,er moet een reden achterzitten,en als het geen gezondheidskwestie is,dan is er iets anders.
Deze pony lijkt het allemaal wel te kunnen,aangezien het eerst wel goed ging..dus lijkt mij dan een kwestie van uitproberen en dan is je eigen reactie erop heel belangrijk. Lukraak straffen of niet straffen werkt dan niet.

Ik denk dat je iets verkeerd hebt gelezen, onze vroegere Shetlander was een schat. Liep als een hondje achter haar en mij aan. Ze kon er juist alles mee! De pony waar het nu om gaat is een kruizing Welsh x New Forest.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:48

Wat akelig dat jouw dochtertje en jij zo'n nare maar vooral ook gevaarlijke ervaring hebben opgedaan. Hoe het komt en waar het aan ligt is met kinderen in het spel denk ik niet aan de orde. Het is gewoon veel te riskant om wie dan ook aan zo'n dier bloot te stellen. Ik zou beslist kiezen om de pony weg te doen. Dat kost geld, zeker, maar jouw kind is toch onbetaalbaar?
Er zijn zeker geweldige kinderponies op deze wereld. Ze zijn echter schaars, gaan vaak van familie naar familie en als ze te koop zijn zijn ze duur. Pony snel weg en hopen dat je dochter na verloop van tijd weer plezier en vertrouwen in de ponysport krijgt. heel veel succes en sterkte met alles :(:)

posthumus1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:53

russel schreef:
Wat ik niet begrijp dat een ouder een onervaren kind van 8 alleen laat met een onbekende pony. Alleen dingen laat doen.

Dat er al diverse bijtongevallen zijn gepasseert en dat het dus jouw pony is.....de eerste de beste keer dst zo een ding het ook al bedenkt, dan krijgt hij een knal van jewelste mag ik hopen? Kennelijk ben jij net zo onervaren als je dochter van 8.

Ook snap ik niet dat als je een nieuw paard hebt die al 1 keer onvoorspelbaar heeft gebeten je die meteen zonder dst je er bent aan een vreemde, kennelijk ook niet erg ervaren, toevertrouwd.

Beestje staat er net, is nog niet gewend, kennelijk geen echte leider ontmoet op zijn nieuwe plek en gedraagt zich onopgevoed, verwend en brutaal...

Ga eerst eens zelf aan de slag met die pony voordat je dochter er mee bezig mag zijn en dan toch echt wel onder zeer duidelijke toezicht, ook borstelen en zeker uit stal halen en weer terug zetten, want ook jouw dochter moet leider zijn en blijven..

Mensen denken dat ponies omdat ze klein zijn anders zijn dan grote paarden.....

Beest is snot verwend en reageert naar mensen zoals hij in de kudde zou doen naar zijn maten en zo een gedrag niet afleren is levensgevaarlijk..

Weet je ik stop dit forum Jullie lezen alleen wat je wilt lezen. IK HEB MIJN DOCHTER NOOIT ALLEEN GELATEN MET HAAR PONY! STA ER ALTIJD BIJ. DIE VRIENDIN IS GEEN VREEMDE EN HEEFT 20 JAAR ERVARING! OOK STONd DE PONY 3 WEKEN OP STAL EN NIET 3 DAGEN VOORDAT ZIJ HEM VAN STAL PAKTE. ZE HAD DAARVOOR 1x GEBETEN MIJN DOCHTER DIE MET HET HALSTER OMHOOG OP HAAR AFKWAM. IK DACHT DAT ZE DAARVAN SCHROK EN DAARDOOR BEET EN HEB HET MIJN DOCHTER DUS OPNIEUW VOORGEDAAN TOEN DEED DE PONY NIKS. DE HELE WEEK DEED ZE NIKS EN VRIJDAGS DAT IK HAAR LONGEERDE EN EEN GROTE POETSBEURT GAF DEED ZE OOK NIKS. Nadat ze die vriendin had geschopt heb ik contact gezocht met de eigenaar die haar naar de handelaar had gedaan en ook deze zei dat de pony nooit aan een klein meisje verkocht had mogen worden want dat ze altijd al onvoorspelbaar is geweest en meerdere mensen heeft gebeten en geschopt. Dus ik ben gewoon genaaid door die handelaar. Ik zal de pony zelf ook zeker niet verkopen aan een klein kind weer. Maar de pony wordt zeker weten verkocht.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:12

Ik lees dat je hem bij een handelaar vandaan hebt...mag ik vragen of je een contract erbij hebt gekregen?Welke eisen moest de pony aan voldoen,ik neem aan dat je dit ook met de handelaar besproken hebt.

Wellicht kun je iets met de rechtsbijstand doen,als jij een makke kinderpony zoekt en je krijgt er een die een pittige aanpak nodig hebt ,waarvan dit ook bij deze pony bekend is,dan kun je hier misschien iets mee.
Ik meen dat een handelaar verplicht is de pony terug te nemen (tot 6 maanden) als deze niet voldoet aan de besproken eisen...mits redelijk natuurlijk.
Een advocaat met ervaring in hippische zaken kan je daar vast wel advies over geven.

Kleine tip...mocht je weer eens een pony willen kopen,maak dan zeker gebruik van een koopcontract.Daar kunnen dit soort zaken ingezet worden en heb je altijd een bewijs in handen.
Mocht je er een willen dan stuur je maar een pb ;)

Succes hoor.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:47

Deze pony is niet geschikt waarvoor je hem gekocht hebt, weg er mee voordat ze je dochter iets ernstigs aan doet.
DIT IS GEVAARLIJK VOOR EEN KIND, dus je dochter leren hoe ze met hem om moet gaan is natuurlijk een vreemd advies! Niet één ouder zou een kind bij een pony laten die al gericht een volwassene in het gezicht gemept heeft! Misschien zijn hier wel posters die je pony willen kopen om op te voeden.. Gut wat weten we het allemaal weer goed zeg! Dit is gewoon een miskoop en/of verkeerd ingeschat, MAAR gelukkig zijn er nog mensen die nooit een verkeerde beslissing nemen en die de situatie van achter hun schermpje kunnen inschatten.. :r

Pony is gekocht voor een kind, pony moet dus braaf zijn! De vorige eigenaar heeft deze pony ook om dit gedrag weg gedaan. Lezen jullie dat niet ofzo?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:49

Ik wel, ik lees dat een ervaren iemand ook aangevlogen wordt. Zegt niets over die iemand maar wél over de inborst van deze pony.
Je kunt ook even bellen met de comsumentenbond over de rechten die je hebt want zoals die handelaar het stelt vind ik wel erg discutabel.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:04

Ik bedoel ook niet over iedereen, maar zo lijkt het wel..

Pauline, dit is ook wat ik vermoed. Ik denk dat hij de pony moet terug nemen. Hij zal dan het totaal bedrag moeten terug betalen of een andere pony moeten geven. Zal niet zonder slag of stoot gaan maar ts staat wel sterk omdat de vorige eigenaar ook aangeeft dat deze pony naar de handelaar is verkocht om deze reden EN dat het absoluut geen kinder pony is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:04

TS gewoon die pony verkopen,zeg erbij hoe de pony is,hoe ze soms zomaar kan bijten en schoppen.
Durven de kopers de uitdaging aan? prima,jij hebt in ieder geval alles eerlijk verteld hoe de pony is.
Niet boos worden om sommige belachelijke dingen die hier gezegd worden,negeer ze!
Je doet het in andersmans ogen NOOIT goed,een ander weet het áltijd beter.Zo zijn [veel] mensen nu eenmaal,trek het je niet aan.
Ik wens je veel succes met de verkoop.De pony houden is echt geen optie voor je dochter,die angst van haar voor de pony gaat er niet meer uit.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:09

Wat zeg jij nou gohya, gewoon verkopen? :?
Willekeurig aan wie, als jij maar gezegd hebt dat ze kan schoppen en bijten? Ook aan die ouders met dat meisje dat zichzelf Bianca aan de top vindt? En die ouders die er geen verstand van hebben? Of aan de mensen die het er wel uit rossen? Of "trainen?"

:n

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:28

Zoals hierboven gezegd desnoods met rechtshulp de pony retour handelaar. Consumentenrecht stelt dat de handelaar moet kunnen aantonen dat het gebrek er niet was ten tijde van verkoop, en gebleken is dat de pony dit gedrag ook al vertoonde bij de vorige eigenaar. Kortom hij heeft geen poot om op te staan.

Mocht het echt niet lukken zou ik verkopen, maar wel duidelijk vermelden wat er aan de hand is. Je zal er geld op in moeten leveren, maar ik neem aan dat je de nieuwe eigenaar niet hetzelfde wil laten overkomen als jullie is overkomen en ze dus heel bewust een pony kopen met gemeen stalgedrag, de prijs zal overeenkomstig moeten zijn.

Heel jammer dat het zo gelopen is, ik hoop dat jullie nog een leuke pony vinden voor je dochter zodat zij het vertrouwen weer terugkrijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:55

[quote="Pauline"]Wat zeg jij nou gohya, gewoon verkopen? :?
Willekeurig aan wie, als jij maar gezegd hebt dat ze kan schoppen en bijten? Ook aan die ouders met dat meisje dat zichzelf Bianca aan de top vindt? En die ouders die er geen verstand van hebben? Of aan de mensen die het er wel uit rossen? Of "trainen?"

Ik bedoel verkopen aan mensen met verstand van moeilijke pony's.Natuurlijk niet aan zomaar een willekeurige koper met dochtertje die wél goed kan rijden maar niet consequent is.
Dacht dat je dat wel begreep dat ik dat ermee bedoelde.