buitenrijden met GPS app' Endomondo: gratis en praktisch !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AniqueN

Re: buitenrijden met GPS app' Endomondo: gratis en praktisch !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:27

Ik gebruik het ook, heel handig! Als je het vaker gebruikt weet je hoe lang je ongeveer over een rondje doet. Volgens mij heeft mijn telefoon niet overal goed GPS bereik, vooral in de stukken dicht bos niet, maar hij rekent wel gewoon door, dus het klopt dan ook nog wel ongeveer.
Of het veel mb's verbruikt weet ik eigenlijk niet precies, maar ik zit in ieder geval nooit over mijn bundel heen.

Weet iemand wat de extra's van de betaalde versie zijn? Ik gebruik het zo vaak dat ik dat er wel voor over heb als ik dan wat hippe extra dingen kan ;) ?

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:33

ik heb de 'pro' versie, vanaf het begin, weet dus niet wat ik wel heb dat jullie niet hebben ... zou op de "app store" moeten kijken en vergelijke, daar staat het zeker !

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:39

lamoriniere schreef:
ik heb de 'pro' versie, vanaf het begin, weet dus niet wat ik wel heb dat jullie niet hebben ... zou op de "app store" moeten kijken en vergelijke, daar staat het zeker !

Voor mij geldt hetzelfde, dus ik kan het verschil ook niet uitleggen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:46

Ik heb trouwens ook geen internet op mijn mobiel. Enkel Wi-fi. Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat de gratis versie allemaal kan.

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 10:49

LeonieL schreef:
Ik heb trouwens ook geen internet op mijn mobiel. Enkel Wi-fi. Ik ga binnenkort eens uitzoeken wat de gratis versie allemaal kan.

ben benieuwd, zou gewoon moeten werken zonder internet bundel ! ze zeggen in ieder geval dat het gebruik ervan helemaal gratis is ... laat het weten hé !
en goede rit !

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:52

Heb tot nu toe enkel op de fiets uitgetest. Hij neemt dus wel gewoon tijd op en het aantal kcal dat je verbrandt hebt. (hoe die dat nou weer doet.. :') ) Maar verder weet ik niet wat hij doet. Maar route uitstippelen moet dus via internet (De site).
*Gaat elijk nog een keertje kijken.

edit: Het aantal km per uur leek me ook interessant, maar dat houdt ie dan weer niet bij bij mij.. ligt dat aan instellingen of doet ie dat later misschien nog?

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:54

Ooohhh dat is handig zeg.. wist ook niet eens dat het bestond ga ik meteen straks ff kijken op me telefoon.. :) (telefoon ligt nog boven :P ) dat lijkt me echt heel erg leuk zeg.. :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:59

Heb hem net op mijn mobiel gezet, nu even uitzoeken hoe het allemaal werkt. Zou wel ontzettend handig zijn!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:04

Hmm. Ik denk dat snelheid ed alleen bij de PRO versie kan.
Net als een grafische weergave.. Dan kan je met de gratis versie dus niet zo veel. (Ik weeth et niet zeker hoor.)
Ik probeer het vanmiddag nog een keertje, maar dan met sattelietverbinding aan XD

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:18

Ik heb de gratis versie en ik kan na afloop de route op de kaart op endomondo.com bekijken + de volgende gegevens:

Start Time, Distance, Duration, avg Speed, Max Speed, Calories en Altitude. Dus dat zou jij ook moeten kunnen zien dan?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:53

iLOVEVIDO schreef:
Hmm vraagje, hoe kan je een route downloaden op je mobiel?

heb dat vandaag geprobeerd, eens je de route gekozen heb, onder de kaart heb je een donkerder balk met een menu geschreven in het wit. daar kan je de route 'markeren' bij je favorieten. bij de volgende bezoek op de app' op de mobiel is de route aanwezig !
is nog maar beschikbaar voor beperkt types Smartphones

eens op je mobiel moet je bij de workouts (staat standaard op 'basic' - de grijze button in het midden) gaan kijken bij 'volg een route' ![/quote]

Hij doet het! Dankje :D

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:20

achter de computer kan iedereen alles, zelfs heb je geen PRO account / PRO applicatie op je mobiel.
nu, de applicatie vond ik helemaal niet duur : 2,99 €!), en het werkt echt goed.
Ik zocht in eerste instantie een manier om traceebaar te zijn, want ik rijd altijd alleen (tot nu toe ;)).
deze lente is er hier in de grenspark een ongeval gebeurd en de dame werd teruggevonden dankzij de gps van haar smartphone, ... mijn man vond het ineens héél eng om mij te zien vertrekken... daarom.
dus ik zie het als een klein investering..

trouwens, hier het verschil van applicatie tussen pro en lite
PRO features:
- Interval programs: Choose from 3 programs or create your own with time & distance intervals (NEW)
- Graphs: View graphs with your lap times, heart rate, speed and altitude throughout the workout
- Beat yourself: Set a previous workout as your goal and the audio coach will help you perform better this time
- Time goal: Choose a duration for your workout and the audio coach will help you reach the time goal
- Calorie goal: Set a calorie goal for your workout and the audio coach will guide you

Free features:
- Track any outdoor sport including duration, distance, speed and calories
- Get audio feedback for every mile or km while exercising
- Check out the newsfeed with recent workouts and other activities done by your friends
- Send peptalks to your friends in real-time from the newsfeed (you write a message that is played aloud to them a few seconds later) and comment on their workouts
- Track your heart rate (works with ANT+ heart rate monitors and requires a Fisica Sensor Key, more info at store.endomondo.com)
- Set a distance goal and have the audio coach speak to that as your target
- Study routes nearby and use the map to navigate your way around
- View history of workouts and study split times per km or mile
- Race against a friend's time and have the audio coach help you perform better
- Compete on a specific route nearby and Race against the route champion
- Set the app to pause automatically when you are not moving
- Enable countdown (customizable)
- Customize the main screen to show the information that you find most valuable
- Enter a workout manually, e.g., a treadmill run, spinning or weight training
- Sign up with your Facebook account
- Use Facebook and/or phone book to hook up with your friends on Endomondo

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:49

Ja, ik zag die verschillen idd ook. Ik rijd nooit alleen buiten. Maar ik vraag me gewoon af hoever we rijden, en hoe snel we gaan.

Heb het vandaag weer geprobeerd toen ik naar huis fietste. Hij begon heel goed, hij hield ook afstand en snelheid bij. maar dat was zo ineens afgelopen.. hij heeft het daarna ook niet meer opgepakt.. dus ik heb volgens dat ding over 2,5 km zo'n 17 minuten geddaan, met een gemiddelde snelheid van 9 km pu (terwijl ik toch echt gemiddeld 22 km per uur ging XD)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:17

Hebben meer mensen moeite met het uploaden naar Facebook?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:19

Vandaag weer uitgebreid getest, volgens mij heb ik hem aan de praat. Op de fiets naar school ed doet hij het goed. Morgen kijken hoe hij het doet in het bos.

Nee, dar heb ik geen ervaring mee. Ik heb geen facebook.. XD

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:34

Zou je daar perse timeline voor nodig hebben ?

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 07:53

LeonieL schreef:
Ja, ik zag die verschillen idd ook. Ik rijd nooit alleen buiten. Maar ik vraag me gewoon af hoever we rijden, en hoe snel we gaan.

Heb het vandaag weer geprobeerd toen ik naar huis fietste. Hij begon heel goed, hij hield ook afstand en snelheid bij. maar dat was zo ineens afgelopen.. hij heeft het daarna ook niet meer opgepakt.. dus ik heb volgens dat ding over 2,5 km zo'n 17 minuten geddaan, met een gemiddelde snelheid van 9 km pu (terwijl ik toch echt gemiddeld 22 km per uur ging XD)

misschien zonder te beseffen heb je op 'stop' gedrukt ...
ivm snelheid, zie dat hij niet in 'miles' is, of of dat de 'huidige' of gemiddelde snelheid is :) standaard op het scherm = gemiddelde !

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 07:55

ivm facebook, bij mij verschijnt het in de 'activiteit' bloc in de timeline. maar als je op facebook er een comment aan toevoegt dan komt het op de 'wall' (mijn ervaring = met timeline, ik kan dus niet zeggen hoe het werkt met de vorige lay-out van facebook

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:11

Ik wilde het vandaag uitproberen, maar kwam er halverwege de rit achter.. :') Dus toen maar geprobeerd, maar echt super vet! :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:28

Ik heb dat programma ook..en ik gebruik het ook als kaart om weer terug te komen op begin punt zeg maar :) erg handig en leuk om terug te kijken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:39

Ik ben het nu weer aan het proberen :d.
Hij staat nu op pauze aangezien meneer staat te rusten en ik op t terras zit :D

lamoriniere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 14:04

Tyrcanol schreef:
Ik ben het nu weer aan het proberen :d.
Hij staat nu op pauze aangezien meneer staat te rusten en ik op t terras zit :D

ben jaloers !!!!

enjoy !
ik ben achter mijn bureau op het werk ! |(

straks na het werk ga ik een km of 10 rijden in de heide ! /3
*\o/*

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:06

Oops. dát was ik dus vergeten gisteravond... Nou ja, zondagochtend herkansing :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:10

Wij hebben het ook uitgeprobeerd gisteren... Thuis een route door het bos uitgezet en daarna gereden.
Wat ik erg mis is de tom-tom functie :D Het zou fijn zijn dat hij gewoon zegt als er een bocht o.i.d. aan zit te komen. Nu moet je eigenlijk constand je scherm van je telefoon aanhebben en dat vreet baterijen.. :D Maar wel leuk om een van te voren route te rijden i.p.v. eigenlijk automatisch steeds dezelfde paden te pakken..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:11

Ik gebruik endomondo ook al tijden voor t wielrennen, hardlopen, paardrijden (buitenrit), schaatsen, postlopen etc :)