Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:In jouw plaats zou ik me heel erg verantwoordelijk voelen voor het lot van het dier.
Je zegt dat het een jaar lang een prima paardje is geweest toen je hem had gekocht, en dat daarna de problemen BIJ JOU zijn ontstaan, waarna je hem verkocht hebt.
De kans is groot dat het dier door diezelfde problemen (die dus bij jou zijn ontstaan...) nu nergens een blijvend plekje lijkt te kunnen vinden...![]()
Het is niet ondenkbaar dat niemand zo'n paardje wil kopen (houden) en het dier uiteindelijk bij de slager terechtkomt.
Ik zou mij daar HEEL erg schuldig over voelen dat het dier voor het in mijn bezit kwam goed functioneerde en dus een goed toekomst-perspectief had, en nu richting de slager lijkt te gaan
In jouw situatie zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen en het beestje niet laten stikken, maar er voor zorgen dat het goed terecht komt. Bij jou werkte het blijkbaar niet, dus er zal het 1 en ander moeten veranderen en jouw insteek zal ook anders moeten worden om het deze keer wèl te laten slagen. Een beter passende stal, goede training en veel doorzettingsvermogen kunnen enorm veel verschil maken.
Als het dier voorheen wel gewoon braaf was dan is de kans groot dat dat nu ook weer kan, als het dier (en zijn baasje) op de juiste manier begeleid wordt.
Je kunt altijd proberen om hem voor een kleine prijs over te kopen, te investeren in een goede training op een fijne plek, en dan vervolgens te kijken of je het dier zelf wilt houden of er een fijn baasje voor zoekt waarbij hij dan een veel betere kans heeft omdat het dier inmiddels weer gewoon met vertrouwen de weg op kan zonder ongelukken
Klinkt allemaal niet zo heel leuk misschien, maar zo denk ik er over: ik wil me niet schuldig hoeven te voelen over het noodlot van een dier dat door mijn schuld in de problemen is gekomen
Mijn huidige paard is anders, die gaat niet meer weg