Wat vind jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:22

Hier heb je volkomen gelijk in, helaas geld dit niet alleen voor pony's.

Zelf heb ik een ferretery (frettenfokkerij) en toch zie je op marktplaats steeds meer advertenties betreft fretten.
Allergie is de meest voorkomende smoes, de meeste mensen hebben zich gewoon niet goed ingelezen ;)

Daarnaast moet je als je aan een dier begint ook de lasten op je nemen, ze kosten nou eenmaal geld en een spaarpotje is dan ook zeker aan te raden gezien een bezoekje aan de dierenarts nou eenmaal veel kost (of je nou een hamster, konijn of paard hebt).

Het is jammer dat zoveel mensen er luchtig over denken, maar helaas zal dit (denk ik) nooit veranderen..

Ik ben ook van mening dat je beter wat meer geld kan sparen voor een goed 'gezond' paard ipv dan een afdankertje voor weinig geld, je wil er ook lang plezier van hebben natuurlijk.

Qwero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:32

Inderdaad denken helaas veel mensen niet even goed na wat er allemaal komt kijken bij een paard en er dus te luchtig over denken. Geef je groot gelijk dus, helaas :/

love_Soraya

Re: Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:19

Ik vind ook dat veel mensen in een opvliegende bui een paard aanschaffen..en inderdaad het onderhoud is het grootste kosten plaatje...erg verdrietig word ik daar van. Hetzelfde kom je vaak tegen met honden..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:33

jaa je hebt gelijk! neem een pony als je er goed voor kunt zorgen, als je dat niet kan koop er dan alsjeblieft geeen ! denk ook aan het leven van het paard , die kun je toch niet gaan verwoesten omdat jij perse iets wilt wat niet mogelijk is ?!

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:35

mirthheee schreef:
Ik vind dat sommige mensen te luchtig denken over het nemen van een paard. Mensen die een shetlander kopen omdat ze geen pony kunnen betalen en 'dan maar' een shetje nemen. Of mensen die een paard/pony kopen en dan zo krap bij kas zitten en ze dan de DA niet kunnen betalen als er eens wat mis gaat.. Als ik ooit een eigen pony neem, zal ik toch echt zorgen dat ik minimaal 1000 euro achter de hand hebt voor de DA.

Ook vind ik het best wel zielig als mensen een paard/pony nemen en dan in een bouwval van een stal zetten..

Ik vroeg me af wat de bokkers hier van vinden. :)

je hebt helemaal gelijk. Tegenwoordig neemt iedereen een paard (ook gewoon meisjes van 9 waar je dan van denkt, weet jij wel iets van paarden of verantwoordelijkheid af?
en paarden kosten ook veel je bent zo 700 per maand kwijt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:28

Ach ja, sommige mensen nemen een paard en kiezen er dan voor om ze geen paardwaardig bestaan te geven, dan is aanzien belangrijker. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de stal ruim en luchtig is, fris is maar bovenal dat ze lekker de wei op kunnen komen. En dat allemaal voor 500 euro per maand voor 3 paarden IN de randstad. Heerlijk mijn dieren in een kudde op een behoorlijk stuk land.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:33

Ceriadwen schreef:
Ach ja, sommige mensen nemen een paard en kiezen er dan voor om ze geen paardwaardig bestaan te geven, dan is aanzien belangrijker.Persoonlijk vind ik het belangrijk dat de stal ruim en luchtig is, fris is maar bovenal dat ze lekker de wei op kunnen komen. En dat allemaal voor 500 euro per maand voor 3 paarden IN de randstad. Heerlijk mijn dieren in een kudde op een behoorlijk stuk land.

Kijk: hier ben ik het nu eens helemaal mee eens!!....
Nu heb ik het geluk dat ik in een boerendorp woon waar ik voor 3 paarden in de zomer nog niet eens de helft kwijt zou zijn (75 per maand per paard) maar principe blijft gelijk. En in de wintermaanden kom ik voor de 2 van ons ook op 280euro uit per maand. Denk dat ik wat dat betreft erg veel geluk gehad heb.