paard laten rijden door iemand anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:05

Phoe, wat zijn jullie allemaal negatief over een ander... Er zijn echt wel mensen die je goed op je paard kunt zetten zonder wantrouwend te hoeven zijn. Tis alleen wel even zoeken en de eerste de beste bijrijdster van marktplaats is wellicht niet de beste keus.
Mijn merrie hoeft niet per se bij gereden te worden als ik weg ben (ben militair, dus geregeld van huis) Maar mijn ruin doe ik geen plezier om hem stil te zetten. Dan zet ik er liever iemand op die lief en goed voor het beestje is, maar een iets minder niveau heeft, dan dat mijn paard ongelukkig is. Ach en ja, soms moet je dan weer even een paar weekjes duidelijk maken wat ook al weer de bedoeling was. Maar aangezien de meesten van ons gewoon hobbyruiters zijn, zie ik er niet zo veel kwaad in. Een net ingereden paard zou ik overigens lekker op rust zetten, want daar kun je in korte tijd idd nog behoorlijk wat aan verpesten. Maar zodra de basis er goed in zit, kan het niet zo veel kwaad. Overigens laat ik niemand met mijn paard van het erf af gaan zonder dat ik er bij ben. Dat vind ik gewoon geen fijn idee en wil ik dus niet hebben.

Nadiaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:07

Als ik jou was zou ik hem lekker op de wei zetten en daarna weer oppakken

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:34

Toen ik twee jaar geleden mijn sleutelbeen brak hebben m'n paarden stil gestaan. Toen ik weer wat meer kon ben ik ze in een afgezette cirkel bijgezet maar los gaan longeren.
Toen ik ruim een jaar geleden geopereerd werd om een plaatje op de breuk te zetten mocht ik 8 weken niks doen en heb ik ze beiden weggebracht, de ene heeft vakantie gehad en de ander is toen gereden om verkocht te kunnen worden.
Op zich is het fijn om je paard door te laten rijden, maar het is ook best kostbaar als je je paard naar een goede ruiter brengt.

Elisa2

Re: paard laten rijden door iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:41

Een paard wat al bevestigd is in de basis kun je prima door laten rijden door iemand anders,ik heb zelf altijd de stelregel dat de ruiter het paard niet beter hoeft te maken,maar niet slechter mag maken.En er zijn genoeg ruiters die daaronder vallen,het is alleen wel handig om tijdig te beginnen met zoeken naar iemand zodat je er eerst bij kan zijn en degene dus ook kan gaan vertrouwen.

Anders rust en zelf weer oppakken met longeren in een afgezette circel idd oid,zodra je weer een beetje kunt bewegen.