Welke vliegendeken, met vaste hals, buikflap en bilriemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:28

mijn pony is 1.41 en niet heel lang in hals maar zit een flinke hals op.
mijn pony is hem zelf iets te lang ;)
Mindim schreef:
Hoe is de hals dribbelkont, lang genoeg tot bovenaan of komt ie halverwege de hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:54

Dribbelkont schreef:
mijn pony is 1.41 en niet heel lang in hals maar zit een flinke hals op.
mijn pony is hem zelf iets te lang ;)
Mindim schreef:
Hoe is de hals dribbelkont, lang genoeg tot bovenaan of komt ie halverwege de hals.

Die van mij heeft ook geen lange hals, ik heb ook een tinker en ook hij heeft een behoorlijke nek. De Rambo Sweet Itch Hoody past prima iig. Maar ik zie vaak op de foto's van de rambo vliegendekens dat de hals vrij kort is.

Dribbelkont

Re: Welke vliegendeken, met vaste hals, buikflap en bilriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:50

zie in mijn profiel fotos van mijn tinker
heb geen foto met de deken op helaas

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:22

Mindim schreef:
DonCamillo schreef:
Rambo heeft toch geen bilriemen? Bij mij zat dat riempje dwars achter de billen altijd dik onder de mest. Meestal liet ik er dan ringen voor bilriemen aan zetten, dan kon dat gekke riempje of koordje er tenminste af.

Dan poept mijn paard erg netjes :D Bij mij zit dat riempje nooit onder de mest.

Of de mijne poept erg smerig...

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:33

oho mindim

ik heb de borstsluiting wel laten vermaken
vondt de sluiting bij zoe niet mooi zitten en ging te laag hangen voor
heb een riempje voor extra opgezet zodat die hoger bleef zitten is het opgelost.
zoe is 1.40 met rambo deken van 1.75.

kan bij jou tinker anders wezen maar bij zoe zat ie voor niet mooi maar vondt het de deken verders waard om hem te laten vermaken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:36

Dribbelkont schreef:
oho mindim

ik heb de borstsluiting wel laten vermaken
vondt de sluiting bij zoe niet mooi zitten en ging te laag hangen voor
heb een riempje voor extra opgezet zodat die hoger bleef zitten is het opgelost.
zoe is 1.40 met rambo deken van 1.75.

kan bij jou tinker anders wezen maar bij zoe zat ie voor niet mooi maar vondt het de deken verders waard om hem te laten vermaken ;)

Afbeelding
Borst zit hier idd prima, hij heeft ook een behoorlijke boeg.
Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:48

Ik heb de Bucas en ben er zeer tevreden over.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:59

zoe is duidelijk smaller :D
Afbeelding

zoe is nu 4 en heeft niet een volle borst nog

zal bij jou tinker dan wel mee vallen dat ie gaat hangen.

maar wat een heerlijke tank zeg je tinker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:18

Hier hangt ie ook niet hoor :D Heb wel vaak moeite met dekens. Vooral met de nekgedeeltes.

Hij wordt eind van de week 7 jaar.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:19

Rambo Sweet itch, blijft superzitten ook met rollen en flinke bokpartijen enzo!

Mijn paard heeft em dag en nacht op, nu met deze regen natuurlijk niet maar met een regenbuitje is de deken ook heel snel weer droog! Kortom ik ben supertevreden (ik heb trouwens een behoorlijk brede Fries en hij zit echt super!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:21

Fred_Kroket schreef:

Mijn paard heeft em dag en nacht op, nu met deze regen natuurlijk niet maar met een regenbuitje is de deken ook heel snel weer droog! Kortom ik ben supertevreden (ik heb trouwens een behoorlijk brede Fries en hij zit echt super!)

Ik heb de RSIH tijdens deze regen ook op. Ik heb er een regenliner onder gekocht, blijf ie droog.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 00:00

Mindim schreef:
Fred_Kroket schreef:

Ik heb de RSIH tijdens deze regen ook op. Ik heb er een regenliner onder gekocht, blijf ie droog.

Ja is een goeie! Alleen met kleine buitjes blijft de deken op, als het echt gaat gieten doe ik de deken gewoon af natuurlijk! Maar ben er nog steeds superblij mee! Er is nog geen lusje, stukje stof of singel kapot gegaan en ze staan regelmatig samen te kriebelen bij elkaar. Mijn paard houd alleen niet van die oor gaten, ze wiebelt een keer met haar hoofd en ze floept ze eruit. Ik sla de deken nu een beetje naar binnen als ik de hals vastmaak.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:41

Ik heb de bucas, waardeloze deken en ik stuur hem snel weer terug. De flap onder de buik is veel te groot en hangt er heel lelijk onder, zijn been kan er zo in. De riemen zijn niet te verstellen. De deken heeft wel bilriemen, en de ruglengte was goed. De deken ligt niet goed op de schouders en schuurt van links naar rechts als het paard loopt.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:05

Ik heb ook de bucas. Ligt op t ene paard prima en op t andere paard hangt de deken scheef en gaan alle klipjes los.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:20

heb mijn rambo protector te koop 4 keer gedragen. wegens toch exceem deken kopen.

voor meer inf pb me maar ;)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:22

Ik heb na de bucas flop, nu de rambo protector gekocht en die krijg ik vandaag binnen. Heeft iemand ervaring met de regendeken die er aan de protector vast van maken? Is dit handig en niet te warm? Houd het een paard schoon voor concours?

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 801/41438/

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:25

ik gebruik zelf al jaren de sectolin combo vliegendeken! Haha maar die gebruik ik eigenlijk als eczeczeemdeken.. maar daarvoor werkt hij echt perfect :D

Adrienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:59

CK88 schreef:
Ik heb na de bucas flop, nu de rambo protector gekocht en die krijg ik vandaag binnen. Heeft iemand ervaring met de regendeken die er aan de protector vast van maken? Is dit handig en niet te warm? Houd het een paard schoon voor concours?

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 801/41438/

Ik heb die liner voor onder de sweet itch hoodie van de tinker van mijn moeder. Lekker licht, helemaal niet warm, bij grote paarden alleen wel klein, ze hebben maar 1 maat en dat ziet er dus niet uit bij zo'n tank van een paard.
En schoon, tja, de paarden zonder deken zijn schoner dan die met, en dat terwijl ze 24/7 buitenlopen en lekker in de modder rollen en al :P
Of het goed schoonhoudt voor een wedstrijd weet ik niet, maar ze komt er altijd wel schoon onderuit.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:49

Ik heb afgelopen weekend een sectolin combo in huis gehad en vind het echt een deken met een super slechte pasvorm. Erg kort en alleen voor paarden met een smalle boeg en hals. Paste voor geen meter dus meteen retour.

Geld proberen te besparen leidt toch altijd weer tot problemen dus ga nu maar gewoon weer een Horseware deken ophalen dan weet je altijd dat het goed is.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:54

Ik heb er 1 van Nika paardendekens. Erg fijne deken, mijn grote paard past 'm prima, vind de stof veel fijner dan die nylon dingen en is erg sterk. Ook nog eens betaalbare dekens!

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:55

Afbeelding

deze voldoet mij erg goed

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:57

Ik heb de vliegendeken van het eigen merk van drunens ruiterhuis, zon goudkleurige. is met vaste hals, brede buikflap en bilriemen. ligt super en schuurt niet bij mijn paard. en dat ook nog voor een leuk prijsje :)