HELP! Mijn paard is een toneelspeler

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:59

Die van mij doet het ook met hoofdstel aandoen. :')
Verder weet ik dat als ik onder haar buik kriebel ze ontspant, en dan kan ik haar heel snel even wat strakker aansingelen. :)) Ze gaat dan heel charmant met dr lippen babbelen. Dan krijgt ze wel een stukje komkommer. Dat weet ze ook wel. Want als ze die niet krijgt, is het hinniken in je oor!

Ook als ze eten krijgt van een ander, bv. brood, stopt ze met kauwen als ik kijk. En zodra ik me omdraai; nomnomnomnom :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:00

michelle___ schreef:
Ook als ze eten krijgt van een ander, bv. brood, stopt ze met kauwen als ik kijk. En zodra ik me omdraai; nomnomnomnom :')

Moet hier echt om lachen, zie het al helemaal voor mij :')

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:06

Cardy schreef:
michelle___ schreef:

Moet hier echt om lachen, zie het al helemaal voor mij :')

_/-\o_ ik ook :=

witteRaaf

Re: HELP! Mijn paard is een toneelspeler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:07

Ik was eens met m'n paard op buitenrit, zo'n jaar geleden. Hij ging staan alsof hij moest plassen, in hoog gras, dus ik ging in m'n beugels staan. Plots besefte meneer dat het gras er zo lekker uitzag en ging hij gras eten. Ik liet hem doen omdat hij klaar stond om te plassen. Dat deed hij dan ook.
Een paar keer nadien is hij in die 'plas'pose gaan staan en dan grasjes te knabbelen. Tot ik het doorhad dat hij puur comedie speelde en niet eens moest plassen. Nu nog gaat hij zo staan, met z'n benen ver naar achter en ik in m'n beugels, moet hij niet eens plassen en is het maar om gras te eten! Als ik dan merk dat hij weer toneel speelt is z'n spel rap om :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 16:26

Gister heeft mijne weer haar oude toneelstuk gespeeld.

Mijn pony heeft een navelbreuk en dat jeukt wel eens.
Omdat ze er zelf niet bij kan moet ik daar krabben.
Ze gaat dan naast me en tilt haar achterbeen zodat ik er beter bij kan!

Grappenmaken dat ze is :D

Talithao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:30

Verzorgpony van mijn vriendin komt altijd kusjesgeven en flemen als ze wat lekkers wil, op ze gaat schrapen (waar we haar dus gewoon mee negeren).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:47

Mijn rijpony gaat altijd met haar been schrapen en zielig kijken als ze grasjes wil eten terwijl we aan het lopen/rijden zijn.
Als ze nog op stal staat en ze wil naar buiten klopt ze aan de deur. :')
Een minder leuke: als ze geen zin meer heeft in rijden, gaan we met een noodgang het weiland door en gaat ze vol op de rem bij de uitgang.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:32

Ik heb ook een gevalletje dat zo naar hollywood kan :)
Hij heeft al vrij lang boxrust door zware peesproblemen, en sinds enkele weken mag hij weer lekker buiten lopen. Voor de veiligheid gaat er altijd iemand met me mee om met hem te stappen, vaak mijn grootvader, en die wilde ook graag even met hem stappen vandaag. Tabby was al met al erg braaf, af en toe eens proberen aan te draven/galopperen of een hapje gras mee te pikken. Bij mij is dat dus echt geen probleem, ik kan hem snel op z'n plek zetten, maar mijn grootvader is wat trager. Tabby had dus gras gezien, en daar kwam zijn trucje... Hij viel even over zijn schouder naar de kant waar mijn grootvader liep, waardoor het touw losser kwam, en toen trok hij dus de andere kant op voor een flinke hap gras :+
Wat ook weleens gebeurt, is dat hij ergens bang van is. Hij weet dat hij er dan even aan moet/mag ruiken van mij voordat we doorlopen. Vandaag stonden er op het grasperkje om de hoek bij ons een par oude roosters. De roosters vond hij na een paar keer flink snuiven niet meer eng, maar toen zag hij een bloemetje in het gras, en dat was toch maar doodeng! Met 4 benen tegelijk de lucht in springen, stuk achteruit springen en vervolgens verwachten dat hij toch maar even aan het gras zou mogen ruiken/in bijten omdat hij had getoond dat hij doodsbang was _/-\o_

MyselfandI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:00

Een kreupel lopend paard omdat hij onder het werk uit wil komen en een paardje dat je wel moet aaien anders kan je zijn stal niet uitmesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:24

MyselfandI schreef:
Een kreupel lopend paard omdat hij onder het werk uit wil komen en een paardje dat je wel moet aaien anders kan je zijn stal niet uitmesten..

Dat eerste voorbeeld is nou niet bepaald toneelspelen :')

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:29

Die van mij rent standaard weg als ik de wei in kom, maar kort daarna komt ze weer naar me toe en ruikt ze direct aan mijn zak voor een snoepje :P
En ze kan kusje geven op commando maar nu geef mevrouw continu kusjes en als ik dan niks geef (want ik geef alleen als ik ook daadwerkelijk het commando heb gegeven) dan drukt ze met dr neus tegen m`n zak aan :P

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:11

Hier is nog zo'n komiek die alles doet voor aandacht, of nou ja vooral voor eten. Die heb ik ook geleerd om een beentje te heffen voor een snoepje, met als gevolg dat ze dat nu regelmatig doet om mijn aandacht te trekken. Werkt dat niet dan gaat ze een buiging maken en als dat niet werkt begint ze boos te worden. Als ze op stal staat pakt ze dan haar wateremmer op en smijt die vervolgens naar je toe (ben al heel vaak nat geworden door haar kunsten :P).
Verder zet die van mij voor een snoepje ook overal haar voeten op, met als gevolg dat ze daar op een gegeven moment iets te veel mee ging experimenteren. Ik had de kruiwagen in de bak gezet om mest te kruien. Loop even terug naar de schuur om de mestvork te pakken en toen ik terug kwam zag ik tot mijn verbazing mijn paard helemaal in de kruiwagen staan en mij een beetje paniekerig aankijken van eh baas, ik heb een probleempje denk ik :P.
Met hoofdstel in doen is ze ook erg makkelijk ik zeg dan: hoofdje laag, en ze doet meteen haar hoofd naar beneden en mond vaak al open :P.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:40

Een manegepony gaat altijd rustig staan drinken terwijl je z'n hoofdstel in wilt doen :+

Robynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:10

Mijn pony kan jambette, kusje, bal oppakken en voetballen, en als ik snoepjes bij heb gaat mevrouwtje ze allemaal door elkaar doen :')

En als ze kusjes gaat geven zonder commando krijgt ze een tik op d'r neus, en dan gaat ze helemaal met d'r hoofd in de lucht en alle kanten op en je van beneden zo aankijken net alsof je met een hamer op d'r neus hebt geslagen, maar na 10 seconden krijg ik alweer een kusje zonder commando dus begint het weer van voor af aan :j

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:35

Mijn ene pony ook, ze ziet het hoofdstel en gaat spontaan staan gapen, en als ze dan uitgegaapt is dan gaan de oogjes halfdicht en gaat ze op rust staan :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:03

Als ik zonder zadel ga rijden dan stap ik op met een trappetje, altijd als ik op het boventste treedje stap om op te stappen dan zet Busted een stapje opzij. Hij loopt niet weg hij zet echt maar een mini stapje opzij, kan ik weer gaan slepen met het trappetje en begint het verhaal weer van voren af aan. Ik weet zeker dat hij het expres doet :')

Bij opstappen met zadel staat hij echter wel keurig stil de grapjas :)

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:21

Mijn paard is ook echt een circus paard,
gaat zitten als hij aan de teugel moet,
Wilt alleen z'n hoofdstel aan als de neusriem er af is.
Springt uit en in de wei, als hij er iets engs langs rijd,
springt hij uit de wei en gaat er op af?! En springt van
Wei tot wei tot hij het lekkerste gras en de leukste vriendjes
Heeft gevonden...
Ook doet hij als of hij Gek is, de ene dag wijkt hij nog prima
En de volgende dag doet hij als of hij over z'n benen struikelt..

Gek paard maar wel een schatje !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:43

Mijn lieveling neemt altijd voordat we het hoofdstel in doen, nog een pluk hooi, en gaat dan extreem lang en sloom kauwen terwijl hij niks meer heeft zodat hij zijn hoofdstel nog niet in moet. :')