Wat voor wild komen jullie tegen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Henkje

Re: Wat voor wild komen jullie tegen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:48

Vandaag hebben we een reebok gezien en wat buizerds.
We komen wel vaker reeën tegen, soms edelherten (wat zijn die toch groot!) of een zwijn. Af en toe een gillend kind.
Buizerds, konijnen, fazanten en ander klein wild kom je altijd wel tegen hier.

Helaas is het nu weer teken en dazentijd. Net zoals die grote spinnen hierboven, kom ik die liever niet tegen :P

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:55

Hier in de omgeving is het wildste dat ik al gezien heb een fazant. :')
Op reis in Nederlands wel al eens reeën tegen gekomen in het bos. Paard had natuurlijk meer schrik van de reeën dan andersom...

Fryskehynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:58

Bij ons om het huis, reeen, dassen, roofvogels.
In het bos 10 km verderop, reeen, heel veel vogels en vooral roofvogels, spechten.
De schapen van natuurbeheer en de ossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:59

Reeën komen we vaak tegen,verder allerlei vogels,schotse hooglanders en de 'wilde paarden'(die naar je toe komen voor een knuffel) van staatsbosbeheer. Wat pony het engst vond was een schaap in een trailer,want dat hoort echt niet :n

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 01:09

Een fret heb ik ook eens gezien bij Hoenderloo, maar dat bleek achteraf een marter te zijn.

Dinsdag heb ik 3 keer op verschillende plekken een buizerd voor me uit zien vliegen op het pad.
Verder wat reetjes, ze zijn hier niet zo groot. En een keer een reejong wachtend op mams langs het ruiterpad in Den Treek, heel schattig echt een bambi vers van de pers.
Dit voorjaar een keer 6 spechten tegelijk, bont, toen waren ze aan het vechten voor hun gebied en partner! Heel gaaf. Verder zie ik die sporadisch eens, vaker hoor ik ze.
Rode eekhoorns zitten hier ook, met schattige pluisoren.

En idd uitlaathonden, kids, schapen van utrechts landschap, mtb'ers en quads....haha
Een vos zou ik graag nog eens zien!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 01:17

Ik kom ook wel eens dit soort "wild" tegen in het bos :+

Afbeelding

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 01:21

_/-\o_ die foto..

het spectaculairst dat je hier ziet zijn fazanten en reigers :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:55

Die foto :=
ik roofvogels, uilen, konijnen, vazanten, schotse hooglanders..

En vooral de schotse hooglanders zijn belangrijk punt dat ik liever niet buitenrijd hier.. Je moet hekken door en als ze op het pad liggen kan je er echt niet omheen.. Ze zijn lomp en als ze kleintjes hebben kunnen ze best aggressief zijn.. Ben zelfs n keer achterna gezeten..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 08:58

Gister, toen wij de bocht om kwamen denderen, stond daar opeens een onverstoorbare vos :oo
Had een mol (oid) gevangen en die ging hij opeten.
Pas toen Max ging briesen ( :\ ) ging ie er vandoor.
Maar hij stond op zo'n 10 meter :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:15

wij zijn wel eens een hertje in de berm tegengekomen en een groep reeën (10!) van afstand :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:18

Ik rijd op een mange, dus met een groep, en als die dieren de meiden horen gillen, zijn ze al verdwenen. :')
Heel erg jammer eigenlijk.
Anders zouden we reeën, eekhoorns, hazen, konijnen, veel soorten vogels, en misschien wel zwijntjes tegen kunnen komen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:20

Suzan_bobar schreef:
Met regelmaat Edelherten, wild zwijn, reeen, konijnen en hazen. Soms een vos of eekhoorn

idd dit is ook het wild wat ik dagelijks tegenkom.

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:23

Hahaha die foto :')

Ik kom regelmatig buizerds tegen, konijnen en hazen. Ook heb ik een keer een fazant gezien.

Bij ons in het bos lopen ook schotse hooglanders, wilde exmoor pony's, wilde schapen en geiten. Die ben ik ook allemaal al een keer tegen gekomen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:36

Ik ben wel eens 's ochtends, belachelijk vroeg (denk aan 5u) het bos ingetrokken. Prachtig om te zien dat de natuur dan ontwaakt :) Dan kom je ook echt veel tegen. Het zijn vooral reeën hier, we hebben een aantal keer oog in oog met een hele roedel gestaan (stuk of 15)
Ook rijden wij altijd door het gebied met het paard waar die wilde koeien lopen, daar zijn we eens een keer langs een koe gereden die net aan het bevallen was (stukje van de weg af) Je had het paard moeten zien kijken (Ze houdt van baby's :P )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 17:13

Sillemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:56

Bij mijn wei in de buurt kom ik niet veel spannends tegen ;( , veel gewone vogels, soms eens een fazant of een ooievaar, de schapen van bosbeheer en heel uitzonderlijk een eekhoorn.
Lijkt mij dat er in Nederland veel meer los loopt, als ik alles zo lees. Misschien ontdek ik dat over 2 jaar ook als mijn pony's daar voor een jaartje staan (wegens stage). :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:14

Ik ging eens met mijn vorige paardje het bos in, S'avonds. En toen stond er op nog geen halve meter een hert voor ons neus. Echt heel leuk! Paard stond ook te kijken. Maar ik was zo verbouwereerd dat ik per ongeluk begon te roepen. Hert weg en paard schoot er ook vandoor. :') Verder weleens vossen en konijnen gezien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:21

Veel eigenlijk, er zit hier veel wild en ook in onze tuin dus zie nogal wat. Zowiezo veel roofvogels, herten van heel dichtbij vaak. Tegen een hondenlosloopgebied aan staat vaak een groep mannen te snurken tegen het hek aan, passer je ze met hond op 5 meter afstand soms. Hoezo wild :') .

Wilde zwijnen en reeen soms, de laatste tijd minder dan afgelopen jaren, hekrunderen, schotse hooglanders, moeflons, fazanten, patrijzen, scholeksters, ooievaars, zilverreigers, veel hazen, soms een konijn of vos. En heel veel roeken ook al zijn ze beschermd, je struikeld er hierover. Ook al is het niet tijdens het buitenrijden In onze tuin soms een ringslang en egels een enkel roofvogeltje en soms een specht naast de standaard tuinvogels. En gister een bonte specht midden op de rijbaan op een rotonde arm ding, spartelend op het asfalt met een verkreukelde vleugel.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:31

uhhm eenden kippen lepelaars rovers watervogels en vooral ganzen koeien en schapen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:28

reeen, konijnen, veel vogels. Oa een ijsvogel en een jonge bonte specht
heb ook 3x een slang gezien, wat ik best gaaf vond!

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:44

Het gekste dat ik al heb meegemaakt, was dat ik samen met Jackytje was gaan buitenrijden, zij op de shetlander en ik op de tinker, en haar moeder een stukje voorop was gegaan om te filmen. Langs dat pad staat er een wei met enkele flink grote koeien. We gingen daar net een bocht om, en recht voor onze neus stond daar een gigantische koe :')
Koe was geschrokken van de paarden, dus die deed allerlei rare sprongetjes, paarden vonden het geen probleem, maar ik en Kaat (en dan vooral ik :+) waren toch bang dat die koe ons wat ging doen. Koe liep stuk pad af, en uiteindelijk naar wat we konden zien, recht door de prikkeldraad een andere wei in. We zijn er nog langsgereden nadien, en de koe had gelukkig niks, dus waarschijnlijk verkeerd gezien wat die prikkeldraad betrof :P
Flink van geschrokken, maar na afloop toch nog mee kunnen lachen :P

Toen ik in Oostenrijk in de bergen een winterrit heb gemaakt, heb ik enkele bokken en reeën gezien. Ik denk tenminste dat het die waren, want toen was ik amper 11 jaar. Was in elk geval heel erg leuk om in dat witte landschap zoveel wilde dieren te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:52

Een struisvogel :+

Die zag ik vanmiddag lopen op het land, schrok me wild. Bleek een Emoe te zijn die bij de 'buren' in de wei hoorde maar was ontsnapt.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:54

Toen ik met Rákni en mijn vriendinnen op de veluwe was rende er ineens gillende jonge zwijntjes over. De paarden stonden echt met de oren naar voren te kijken van huh :? :+
Terwijl wij ons dood schrokken haha :')
Verder heel veel reetjes en hazen. Een hagedis en we zagen en keer iets wat op een soort martertje leek ofzo :)

En wel wat roofvogels in t bos. Vond ik ook heel leuk om te zien!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:03

Ik kom met m'n vp regelmatig konijnen en eekhoorntjes tegen. Schotse hooglanders (soort koeien) lopen ook bij ons in een deel van het bos rond, dus die zien we ook wel eens. Ben ook wel een keer een marter tegen gekomen, en een slechtvalk. En natuurlijk andere vogels als duiven etc.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:52

fazanten, hazen, reeen, schotse hooglanders (brrr), schapen en zwijnen