gladde wieltjes verticaal zijn volgens mij de zachtste
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 02-07-12 10:40
ilse86 schreef:
Cayenne schreef:
Het liefst de wieltjes zonder karteltjes, maar je hebt ze in verschillende uitvoeringen.
En dan de brede horizontale of gewoon verticaal?
Ik had gewoon verticaal gladde wieltjes.
Jesjepaarden
Geplaatst: 10-07-12 18:25
ik was laatst in de paardenwinkel, daar heb je een kleine afdeling western en de rest was dressuur. ik rij zelf western(zit op het account van een vriendin die rijd dressuur) en liep in die winkel met een vriendin. we keken bij de westernspullen en die vriendin zij: dat vind iik nou zoooo zielig! die sporen zien er echt pijnlijk uit! dus ik zei; oke,, maar moet je ze eens voelen... en inderdaad die grote enge wielen zitten super zachte stompe kanten aan die totaal geen pijn doen, het kietelt meer... toen zei ik tegen haar, kom we gaan even bij de dressuur sporen kijken en jahoor daar hing die,,,, het was een mooie glimmende spoor maar er zat een heeeeeeel klein kartelwieltje aan die je eigenlijk niet kon zien, ik vroeg weer aan mijn vriendin, moet je eens voelen, ze deed het en het deed ondzettend zeer. toen vertelde ik haar dat bij western is het meer voor de show, ten eerste gebruik je ze niet ze hangen er alleen ten tweede als je ze gebruikt rol je ze en dit kieteld(vaak ook nog eens over de singel ipv het paard zn buik) ook was het vroeger zo dat cowboys de sporen echt moesten verdienen, hoe meer versiering hoe meer kartels hoe trotser je was. bij dressuur is het echter anders hier zie je niet wat ze precies met die sporen doen maar ondertussen.....
dus eigenlijk wat ik wil zeggen koop zo bot mogelijke sporen het liefst een wieltje want daarmee kun je kietelen ipv prikken... en ga er verstandig mee om.
Super dingen, zeer zacht spoortje, zéér breed glad wieltje, geen randjes maar gewoon eigenlijk een soort van bolletje, lekker glad en afgerond dus. Ook de prijs is erg leuk, betaalde €30 voor ze