ruiterbewijs verlengen of niet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:12

santos schreef:
Ik ga mee met jespri, hier in het gooi, moet je je ruiterbewijs tonen om een pas te krijgen om buiten te mogen rijden helaas. Geld klopperij dus.... |(

same here, in de waterleidingduinen moet je om een ruiterkaart te kunnen kopen je ruiterbewijs laten zien, dus ook ik verleng trouw, maar dat is ook echt het enige.. de verzekering is een wassen neus , idd wat iedereen zegt je avp moet genoeg zijn

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:15

En er wordt heel streng op gecontroleerd door de boswachter. Al rijdt ik er bijna nooit maar ik durf het toch niet aan om het bewijs te laten verlopen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:19

In onze buurt is het wel verplicht, en zelfs dan word er nooit naar gevraagt als je word aangehouden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:25

Ik verleng hem ook trouw steeds.... Goois Natuurreservaat pasje kun je alléén kopen mét ruiterbewijs....ik rij er niet veel meer maar áls ik ga uitladen bij de mange en er wil rijden heb ik geen gezeur. Bij veel natuurgebieden heb je een kaartje nodig wat je vaak alleen kunt krijgen wanneer je je ruiterbewijs hebt...
Enne...verlopen is verlopen....volgens mij moet je gewoon opnieuw examen doen dan.
Tegenwoordig staat dat CBR deel 3 van het paspoortgebeuren toch gelijk aan je ruiterbewijs of niet.. :?

knollentuin

Re: ruiterbewijs verlengen of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:30

nee, verlopen is niet verlopen, ze houden een beste administratie bij, en er was bij ons op stal iemand die m na zeker 10 jaar verlopen weer kon activeren, was wel iets duurder dan gewoon ,maar goedkoper en eenvoudiger dan opnieuw halen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:04

Enige plaatsen waar het ruiterbewijs verplicht is:
Citaat:
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.

Als je daar niet in de buurt woont, heb je er dus weinig aan. (specifieke verzekeraars of werkgevers die er om vragen daargelaten)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 15:02

Thanks Anoeska. Leek komt nog een soort van in de buurt. Geen interesse om mijn paard te laden en daar te gaan rijden. Als ik ergens verder weg wil is het naar het strand. Dat is dan wel gelijk een hele rit hihi.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:39

Judje schreef:
De restrictie van één paard noem ik niet, ik zeg alleen dat je meestal één paard GRATIS mee kan verzekeren met de meeste WA's.

Welke verzekeraars hebben dat dan in hun polisvoorwaarden opgenomen?

Yentel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:15

Wij organiseren trails en lopen, ondanks allerlei verzekeringen, toch behoorlijk veel risico's als er ongelukken gebeuren met onze klanten.
Dit omdat wij ook manegepaarden gebruiken. We hebben wel eens overwogen om voor deelname het ruiterbewijs verplicht te stellen. Maar dan hou je geen klanten over!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

Yentel1 schreef:
Wij organiseren trails en lopen, ondanks allerlei verzekeringen, toch behoorlijk veel risico's als er ongelukken gebeuren met onze klanten.
Dit omdat wij ook manegepaarden gebruiken. We hebben wel eens overwogen om voor deelname het ruiterbewijs verplicht te stellen. Maar dan hou je geen klanten over!

Maar bedrijfsrisico's en bedrijfsverzekeringen zijn heel andere koek dan de AVP. Dat valt feitelijk niet te vergelijken.

Wat het ruiterbewijs betreft; ik betwijfel of dat daadwerkelijk risico's wegneemt bij jou als bedrijf en je verantwoording richting je klanten.
Het ruiterbewijs dekt alleen aangerichte schade aan derden. Dat zijn niet de risico's waar je je als bedrijf moeilijk tegen kunt verzekeren, lijkt mij.......