Verzekering paard -> Handelswaarde?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:23

Lees bij uitgebreid verzekeren wel de kleine regels. Wat als ze afgekeurd wordt? Moet je je paard dan afstaan aan de verzekering? Ik heb de meeste gruwelijke verhalen daar over gehoord en daarom heb ik mijn paard niet compleet verzekerd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:35

Celiien schreef:
Een hele goede avond bokkers :wave:

Ik heb een klein vraagje:

Het is namelijk zo dat ik mijn paard wil gaan laten verzekeren bij Hippozorg (OAD en uitgebreide ziektenkosten en zadel)
Nu is het dus zo dat je de handelswaarde van je paard moet opgeven,
Wat is dit alleen?
Is dat het aankoopbedrag van het paard? Of anders? Ik heb echt geen idee namelijk..
waarschijnlijk snel op te lossen via een telefoontje, maar ben het nu aan het uitzoeken en ik kan ze morgen pas bereiken.
Dus als iemand het weet *\o/* ?

Volgens mij bedoelen ze met de handelswaarde het bedrag wat je destijds zelf hebt betaald voor je dier(rekening houdende ermee hoelang geleden dit is geweest), Uiteindelijk bepaalt de verzekeringsagent de maximale waarde waarvoor je jou`n paard kan kan verzekeren bij zijn maatschappij.
Gezien de economische crisis, schatten agents momenteel de "gemiddelde" paarden welke geen uitzonderlijke prestaties hebben behaald op welk gebied dan ook, lager in voor de verzekering.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:40

Mijn fries..
4 jaar
helemaal gezond
recreatief/onderlinge wedstrijdjes (later)
Mooi papier

Verzekerd voor €4500.-
(miss heb je er wat aan)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:44

Celiien schreef:
Bedankt voor de tips, heb net de aanvraag ingediend. Toch maar inderdaad voor uitgebreid gekozen ;)
Weet iemand hoelang het kan duren voor de inspecteur langs gaat komen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb toevallig ook vandaag ook het formulier op de post gedaan om mijn eigen gefokte driejarige omoog te doen in verzekerd bedrag, waarschijnlijk krijgen wij dan dezelfde inspecteur langs, gezien je woonplaats.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:17

bij mij kwam hij binnen 14 dgn

je gaat eerst in een voorlopige dekking en binnen 14 dgn komt de inspecteur langs en dan komt hij in de verz

als het goed is staat dat op de site.

en als je een keurings rapport mee zend zonder opmerking komen ze helemaal niet langs [ tot een bepaald bedrag ]