Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

zhippo schreef:maarja om even terug te komen op het onderwerp van dit topic ik denk dat je zelf.moet proberen wat het beste werkt om met joun paard te spelen.
Cassidy schreef:zhippo schreef:maarja om even terug te komen op het onderwerp van dit topic ik denk dat je zelf.moet proberen wat het beste werkt om met joun paard te spelen.
En ik ben van mening dat je het nieteens moet willen proberen. In de uitprobeerfase kunnen al hele gevaarlijke situaties ontstaan. Zie filmpje dat ik al eerder heb gepost.
En mag ik vragen waarom jij Parelli niets vindt? Aan een loze kreet in de ruimte heb ik niets, onderbouwing zou wel leuk zijn.

zhippo schreef:als je niet probeerd kom je er nooit verder. als je je aan een methode vast klampt en dat precies wilt na doen wat heb je daar aan? Je moet je eigen manier proberen te vinden en niet die manier wat iemand jou er in prent. Als je niet probeerd dan werk je volgens het boekje. wat heb je daar aan?

Cassidy schreef:Een antipathie tegen een persoon kan idd meewegen bij de afkeur voor een bepaalde methode, maar professioneel kan ik deze manier van oordelen niet noemen.
Laten we het dan hier maar bij laten, blijf vooral je gevoel volgen.

tenzij ze een energieke dag heeft, dan kan je heel leuk met haar spelen, mooie is dat zodra ik zeg dat het klaar is, ze gewoon op me afgegalopeerd komt en vlak voor "de grens van persoonlijke ruimte" netjes stil gaat staan... Bij haar hoef ik ook niks aan te geven, ze geeft zelf aan als ze zin heeft om te spelen, en als ik haar dan zeg dat het mag, is het goed, maar mag ze van mij niet spelen gaat ze net zo graag gewoon aan het werk