Zadel blijkt zoek te zijn in de post

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Zadel blijkt zoek te zijn in de post

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:07

Precies, printscreen maken van je betaling. Samen met een aangetekende brief naar Doorstap opsturen. Er in zetten dat je betaald heb (zie bewijs) en dat je niets ontvangen hebt. Bewijs is dat je niet voor ontvangst getekend heb, dat zou doorstap nl. via de post moeten kunnen aan tonen en dat kunnen ze niet omdat het pakket retour is gegaan.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:42

Ok. Stal Doorstap heeft geprobeerd om contact o te nemen met de post, maar raakt niet binnen via de lijn. Het geen wat mij ook irriteert is dat mijn mailtjes en die van stal doorstap naar de post niet worden beantwoord.

Dus nu zijn we beidden aan het proberen uit te vogelen waar het zadel heen is, want het blijkt nog steeds verdwenen te zijn? Dus ik neem mijn woorden terug dat stal doorstap niet wilt mee werken, dat heb ik misschien wat te vroeg gezegd.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:44

Nou iedergeval goed dat ze een inigatief laten zien dat ze willen helpen, maar toch echter zou ik als ik jouw was het in de gaten houden ivm dat doorstap het toch niet zelf hebben ontvangen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:46

Wat raar dat de post niet reageert. Heb zelf jaren terug zoiets mee gemaakt en moeten zeggen dat de post volledig mee werkte toen. Uit eindelijk bleek het zadel in een opslag loods te liggen en na ca. 5 weken heb ik het toen toch ontvangen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:49

Aprella schreef:
Geen idee. En zo duur was het zadel ook weer niet.. 140 euro. Maar dat is natuurlijk nog altijd genoeg geld. Het is echt de laatste keer dat ik daar iets koop. Moesten ze nu ook eens moeiten doen...

Ik heb ooit bij Daaleman een (nieuw) zadel gekocht. Na aanmeten en het maken versturen ze het altijd per post. Doen dat al jaren en zijn nooit iets kwijt. Maar idd de verzender moet het pakket opsporen en niet de ontvanger. Lastig...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:12

ik zou niet te snel naar de stal wijzen als ik jullie was allemaal. Postnl maakt zelf ook gigantisch veel fouten, ben ik onlangs achter gekomen: zo is er een brief van mij helemaal never nooit niet aangekomen. En nee stonden geen fouten op de envelop.
Ook kreeg ik op maandag 28 mei een herinnering van een nog te betalen rekening....die desbetreffende bedrijf al op de 14e !!! had gestuurd.
Ook heb ik wel meegemaakt dat de track and trace zei dat pakket al aangekomen moest zijn, terwijl die in werkelijkheid pas 2 dagen later aankwam.

Dus nu niet gelijk ervan uitgaan dat die mensen van die stal hebben lopen juichen van jippie we kenne het zadel nog een keer verkope

Moet wel zeggen dat het dan idd weer niet zo netjes van ze is dat ze geen moeite willen doen om te informeren bij postnl waar het pakket dan wel is. Als ze dat blijven weigeren zou ik idd rechtsbijstand opzoeken...of idd aangifte doen bij politie

edit: aah zie nu dat je ze zover gekregen hebt om te informeren bij PostNL. Hoop voor je dat er nu snel een oplossing komt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:26

Niet mailen naar PostNL, maar Stal Doorstap gewoon even laten bellen.
Wij hebben regelmatig te maken met pakketten die op status blijven hangen, status ontvangen, maar nooit ontvangen zijn, etc. Mailen werkt niet. Gewoon bellen naar PostNL. Dan gaan ze er direct achteraan.

En laat dit ook een les zijn. Wij versturen niks zonder handtekening van de ontvanger. Dus de ontvanger moet ALTIJD tekenen voor ontvangst.
Dat is de enige manier om erachter te komen of de ontvanger echt niks heeft ontvangen of PostNL er een rommeltje van maakt.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:03

Het zadel iqs terecht! Joepie! Zo te horen heeft het een beetje alle kanten van Nederland gezien :D

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:14

heb je het pakketje verzekerd laten versturen? alleen dan heb je namenlijk nog 'rechten'.
onverzekerd verzenden is je eigen risico. raakt zo'n pakketje dan zoek is het helaas voor jou dan pech. ik denk niet dat je dan met aangetekende brieven veel kas maakt als de verzender zegt het pakketje niet ontavngen te hebben. kun je via track en trace niet zien waar het pakketje zich nu bevind? is het afgeleverd op een adres hoort dat gemeld te staan in je track en trace gegevens.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 21:59

Het is terrecht hoor, het in via een gigantische omweg bij de verkopers terug gekomen, ik ga het hopelijk eind volgende week halen anders is het voor de week daarna.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:02

Fijn dat het opgelost is; zo'n puzzel levert een hoop wantrouwen op !

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:12

He gelukkig, herkenbaar hoor. Dat van mij toen heeft ook heel NL en BE gezien.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:21

Ja ik was echt bang dat ik het nooit meer ging zien! Er is dus duidelijk iets fout gelopen bij de post en het track & trace systeem.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:25

Omdat dit probleem inmiddels is opgelost gaat dit topic in overleg met de topicstarter op slot.