Trailer combi of B vrachtwagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenBeeBee

Re: Trailer combi of B vrachtwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 09:59

Ik had het er vanmorgen nog met een vriendin over die een 1,5 paards trailer heeft en nu regelmatig een auto huurt.... Als ik ongeveer 2 keer per maand weg ga zal ik rond de 140 euro kwijt zijn aan auto huren. Dat leek ons goedkoper dan wegenbelasting, verzekering etc voor een vrachtwagentje...

Dus als ik het zo bedenk lijkt het er toch op dat een trailer ten eerste eerder binnen bereik is (financieel gezien) en ten tweede ook een goede oplossing is :)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:00

al staat mijn merrie liever in een twee paardstrailer.... maar dat is dan niet anders, hopelijk went ze hier ook aan :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:07

Goede oplossing, QueenBeeBee. Ik denk dat, als een en ander ook voor mij binnen bereik komt, dat ik het ook zo zal doen :j

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:09

Ja ik denk dat ik dan op zoek ga naar een redelijk lichte 1,5 trailer. Dat heeft die vriendin ook en is een fijne trailer.

Op zich kan mijn merrie prima in een 1,5, maar staat ze rustiger in een 2 paards... Maar goed het is niet anders!

Nu maar eens oriënteren op het halen van mijn E achter B want dat vind ik dan wel zo fijn gezien mijn ervaring.... lees: GEEN ervaring

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:10

Héél herkenbaar, ook dat geldt voor mij! Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in (de buurt van) de Randstad wonen en een goede tip hebben/iets vinden dan hou ik me aanbevolen :)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:13

Ik woon in de Randstad zelfs, Hilversum :+

Kreeg de tip om vakantieveiligen eens in de gaten te houden :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:17

One Way City - ik had het kunnen weten. Vakantieveilingen dus :)

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:21

Ja maar wie weet als ik een aanbieding tegen kom, 2 voor de prijs voor 1 dan pb ik je :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:27

Blijft een lastig probleem.
Ik heb het mezelf ook ten doele gesteld voor 2013.
Ik ga in ieder geval voor een eigen auto in de eerste instantie.
Daarna wil ik heel graag een terug gekeurde trailer kopen, gezien het feit dat ik alleen mijn eigen pony van 300 kg hoef te vervoeren+ eventueel nog wat spullen.
In de tussentijd ga ik wel wat BE lessen nemen maar of ik ook op examen ga weet ik nog niet, omdat ik dat dan waarschijnlijk voor mijn eigen auto+trailer combinatie niet nodig heb. Maar k heb wel graag wat kennis van zaken voordat ik vertrek...

Ik ga nu gemiddeld 1x per maand gemiddeld weg omdat ik afhankelijk ben van anderen, maar het liefst zou ik wekelijks op locatie gaan trainen/wedstrijden rijden.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 10:31

Heel herkenbaar je verhaal MyrtheJ :j

Dat heb ik ook, ik ga nu niet veel weg ivm vervoer. Maar toch denk ik dat ik niet ieder weekend weg zal gaan, om de week vind ik een mooi ritme. Dus vandaar dat je dan 2 x per maand de trailer zal gebruiken in mijn geval.

Als de regels in 2013 soepeler worden zoals ik hoorde en hier ook werd aangehaald dan hoef ik misschien ook geen examen te doen. Dat is nog wel het overwegen waard :)
Als ik een auto ga huren wordt het toch een grote hoe dan ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:30

Voordeel met een vrachtwagentje rijbewijs B is dat je kan afwisselen met je chauffeur. de ene doet de heenweg, de andere de weg terug. Dat heb je dan weer niet met een BE, tenzij je passagier ook zo'n rijbewijs heeft.