Halster laat ik daarbij eigenlijks vaak wel om, touw weg stoppen onder je shirt, beide handen vrij en een snoepje of biks toch mee nemen. na der toe lopen en aaien en knuffelen :p en dan gewoon een keer aan het halster vast pakken (rustig) en zorgen dat je het touwtje altijd makkelijk kunt pakken met name de klip en die vast klikken.
Werkt het niet! oeps,
uhm, dan heb ik ook wel eens ervoor gezorgd inderdaad dat ik gewoon 2/3 uur achter haar aan ben blijven lopen laat haar maar rennen ik liep er gewoon rustig achteraan haar kant op.
Aanhouder wint, gewoon rustig blijven, beetje stom na de grond kijken en lopen, soms bleef ik gewoon dom door het weiland heen lopen ook de andere kant van haar op
ze zijn toch altijd wel nieuwschierig wat je nu eigenlijks doet.ze stond gelukkig een keer op niet zo'n groot stuk land dat ik een lang touw (longeerlijn) gepakt heb en die aan een paaltje geknupt hebt en ik haar gewoon letterlijk in de hoek gedreven heb totdat ze geen kant meer op kon, ze heeft gelukkig veel respect voor draaden en zal er niet doorheen vliegen.
Toen stond ze daar een paar minuten ik een halstertouw gepakt (die was ik vergeten) en stond ze me aan te loeren wat ze nu hier moest doen.
ja volgens mij kun je alle mogenlijke manieren wel verzinnen om je paard fatsoenlijk uit het land te vissen.
Bij mij was het gewoon eens in de maand zo'n dag dat het me niet lukte om haar te vangen.
Vaak kwam ze gewoon naar me toe gelopen hoor als ze zag dat ik het land in kwam, dus wat die tik nu is?
Ik heb werkelijk geen idee, maar je moet soms engelen geduld hebben en de aanhouder wint, doorzetten als kost het tijd en moeite en denkvermogen, wees ze toch iets slimmer af.
Ohja ik ben ook wel eens gewoon demonstratief in het weiland gaan zitten, pak koekjes erbij

Die van mij is gek op eten en het maakt werkelijk niet uit wat het is, ze wil eigenlijks altijd wel even verhaal komen halen.
Met longeren kent ze ook het commando om van hand te veranderen, om naar mij toe te komen en om op de volte halt te houden. Dat gebruik ik in de wei ook. Zo kan ik haar dus een paar meter voor mij laten stoppen omdat ze anders misschien over mij heen walst.