Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En ze zat na 1 keer goed borstelen al een stuk dunner in haar vacht. Ik blijf het de komende tijd elke dag doen (zolang er nog haar af komt) en volgens mij is ze dan binnen no time van al het haar af. Misschien is dat voor jou ook een oplossing, toch wat minder drastisch dan scheren. geerke schreef:een gezond paard hoort nu al lang zijn zomervacht te hebben,ik zou eens er proberen achter te komen waarom die vacht er nog op zit(cushing,wormen)
Ken genoeg kerngezonde pony's die nog aan het verharen zijn, zeker de rassen die wat meer winterbeharing hebben. De een heeft er alleen meer last van dan de ander, en scheren is dan een optie. justin4ever schreef:Berwicowa schreef:Ik zou in de winter lijnzaadolie over het voer geven. Doe ik ook met mijn merrie. Ze kwam dit jaar vrij vlot uit haar wintervacht. Het jaar zat ze nog dik in haar haar.
Ik kreeg dat advies dus vorige week pas.
Maar het helpt dus als je het in de winter al gaat geven?
Eliine schreef:Tja de een doet er nu eenmaal wat langer over dan de ander. Dit:geerke schreef:een gezond paard hoort nu al lang zijn zomervacht te hebben,ik zou eens er proberen achter te komen waarom die vacht er nog op zit(cushing,wormen)
Is dan ook absolute nonsens, weet niet waar je die onzin vandaan haaltKen genoeg kerngezonde pony's die nog aan het verharen zijn, zeker de rassen die wat meer winterbeharing hebben. De een heeft er alleen meer last van dan de ander, en scheren is dan een optie.