Verkeersmak maken, wie heeft er ook zon schijtluis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Verkeersmak maken, wie heeft er ook zon schijtluis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 01:08

Die van mij is 11 jaar. Een grote tractor of brandweer met sirene boeit haar niet maar o.... als er toch een container langs de kant van de weg staat. Doodeng! Daar springt ze voor midden op de weg - doodeng vind ik dat. Ben als de dood dat ze voor een auto springt.
Mijn vorige instructrice toeterde ooit naar ons tijdens een buitenrit. Madame schrok zo dat ze bijna in de sloot belandde. Die instr schaamde zich naar... :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 02:05

Aangezien het om een twee-jarige gaat zou ik zeggen: in de opfok naast een schoolplein of drukke verkeersweg.
Dan kan je hem aan het einde van de zomer verkeersmak uit de wei halen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 02:12

ik ben het met de meeste eens
laat haar eerst met zen 2 tjes wennen en dan pas alleen
was die van mij maar zo bangerd
maar helaas als meneer niet in de juiste wei staat
dan gaat hij er wel zelf voor zorgen dat hij daar komt
en wandelt gewoon door het verkeer naar stal terug alleen
best eng maar het is gebeurt :j :j
de stalbaas kwam niet meer bij van hnet laggen
toen hij hem zag aan komen
nu hij bij zijn meiden staat doet hij dit niet meer :o :D

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:32

Inderdaad op het erf met fietsen, auto's, scooters om haar heen rijden, remmen, toeteren etc.

En buiten laten eten is niet heel verstandig, zeker op deze leeftijd niet, ze leert dan dat als ze het erf af komt dat ze mag eten en dat ze niet op jou hoeft te letten. Als je straks met haar naar buiten kan onder het zadel heb je een (heel sterk) paard wat constant jou uit het zadel trekt om te eten. Beetje banketstaaf om het nu een jaar aan te moedigen en haar straks te straffen als ze wil eten.
En door buiten haar concentratie bij jou te houden, zal ze ook meer vertrouwen op jou waardoor het proces alleen maar makkelijker gaat. Succes.

cosmoxxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:47

Ik heb sinds 26 mei een nieuw paard, een 20 jarige welsh en daar wil ik voornamelijk buitenritten mee gaan maken dus moest die ook goed verkeersmak zijn.. ( wat hij nu al is, heb al vaak buitenritten ermee gemaakt ;)) maar ik moest dat natuurlijk eerst ook trainen, elke keer als ik naar buiten ging was er altijd iemand bij! en zelf ben ik nogal bang als er een trekker ofz aankomt.. maar ik heb zoiets met een trekker of bijv als er keihard een auto aan komt racen.. ik moet zelf rustig blijven dan is mn paard dat ook.. Cosmo moet op mij vertrouwen in een onbekende omgeving dus moet ik rustig zijn. en dat helpt. ;) hij vind trekkers, scooters en dat soort dingen niks meer aan! ;) kan nu overal met hem heen, oversteken bij drukke wegen.. bruggen over.. noem maar op! ;)

Preludia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:11

Ik heb nu een bijrijdpaard, een fries van 7 jaar. Ze is gewend om met de kar buiten te lopen, maar ik zou zo graag buitenritten - onder het zadel - met haar gaan maken. Ik heb nu een aantal keer geprobeerd te wandelen en te rijden terwijl er iemand (met en zonder tweede paard) bij was. Iedere keer was het zelfde: heel rustig en braaf lopen, en dan ineens bang worden van een boom iod. Auto's en fietsers zijn niet eens het probleem. Maar dan staat ze ineens strak en gaat achteruit (richting sloot) lopen, en da's heel naar. Ik blijf er altijd vrij rustig onder, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit kan oplossen! Schiktraining? Parelli? Met dat laatste ben ik al een beetje begonnen...

Ik moet er misschien bij zeggen dat ze zelfs in de wei, stal en bak erg schikkerig is. Het wordt dus eigenlijk alleen verergerd zodra ik haar mee de weg op neem.