Loonse/Drunense duinen, goed startpunt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 11:23

Ilse_123 schreef:
Annemuts schreef:
Als je nog geen geschikte opstapplek hebt gevonden, zou je eens kunnen bellen naar Pensionstal en kampeerboerderij camping "De Zandkant" of je daar misschien je trailer mag zetten (http://www.zandkant.nl). Dit ligt aan de Oude Bosschebaan iets voorbij de Rustende Jager. Dan kun je na ongeveer 100 m langs de Oude Bosschebaan (vrijwel geen verkeer, en je kunt langs het fietspad) direct het bos in. Hier komen vrijwel geen wandelaars omdat het daarvoor net te ver bij de Rustende Jager vandaan is, en zit je direct in het bos. Ruiterpaden genoeg, fijn om op te rijden (niet te mul). Ik heb een jaartje daar gestaan met mijn paard, heel veel buitenritten gemaakt en maar een handjevol mensen tegengekomen op al die ritten. En mocht je toch de drukte op willen zoeken dan ben je daar ook in no-time.

daar ben ik ook vaak geweest, recht tegenover de camping ligt een pad dat na 100 meter in het bos uitkomt, waar inderdaad geen hond komt.
Wat je ook kan doen is parkeren bij Hoef ten Halve, dat is een onverharde baan in Helvoirt/Cromvoirt, vlakbij duinoord en de asperge velden, daar kan je gewoon je trailer langs de weg zetten en direct het bos in.
Als je de goede paden uitkiest kom je geen duin of brede paden tegen.

Dat laatste is wel de richting waaraan ik zelf zit te denken, is voor mij het dichtste bij namelijk. Mooi weer komend weekend, dus ga met de hond wel eens even verkennen :D .

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:53

LDRD schreef:
_Dune_ schreef:
Qua ruiterroutes zijn er weinig goede kaarten. De kaarten die nu bij de ANWB liggen, geven niet de ruiterpaden weer. Daarvoor heb je de oude kaart nodig en daar is moeilijk aan te komen.

Dank je!

Ik had begrepen dat je bij de grote uitspanningen een kaart zou kunnen krijgen waar ook de ruiterroutes op staan? Dat zou nou erg jammer zijn als dat niet zo is ;( .

Ja die zijn ook verkrijgbaar inderdaad. Dat is een simpel basiskaartje waarop een aantal ruiterpaden staan. Ze staan er echter lang niet allemaal op. Ik zou kunnen kijken of ik mijn kaart kan inscannen, dan zou ik die kunnen mailen.
De eerste parkeerplaats die Rinske noemt, had ik inderdaad ook al genoemd, de tweede had ik niet aan gedacht, maar dat is ook een prima plek om te parkeren. Over het algemeen is het daar ook erg rustig met wandelaars en afhankelijk van je tempo kun je zeker wel anderhalf uur in het bos blijven rijden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 11:38

Dank je voor het aanbod. Ik zal eerst eens kijken hoever ik met het basiskaartje kom.

Anoniem

Re: Loonse/Drunense duinen, goed startpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:29

Volgens mij verkopen ze die kaarten bij de rustende jager zou ze even bellen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 18:32

Als het goed is verkopen ze ze ook bij de Roestelberg, dus had eens gedacht om in het weekend daar eens even op het terras een biertje te doen :D .

Anoniem

Re: Loonse/Drunense duinen, goed startpunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:59

Dat is geen verkeerd plan! Veel plezier. +:)+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 22:46

Nog een paar opties.

Parkeren tegenover stal den Brandt.
Daar is klein parkeerplaatsje, daar kan je direct het bos in over smal paadje, nadeel, daarna zit je vrij snel op het zand.
Wat je weer redelijk kan ontlopen door langs de bosrand te blijven naar links, dan kom je weer in stuk terecht met wat meer bos.

Door de weeks 's morgens?
Weet niet of dat een optie voor je is, maar buiten de vakanties is het bos dan geheel van jou en je paard.

Van de week waren ik en vriendin de enigste 2 die geparkeerd stonden op het weiland achter de roestelberg.
Niet daar over de roestelbergh het bos in gegaan (kaal!, wil je niet? toch?)
Maar richting de klinkeart over het fietspad stukje en dan meteen het bos in en dan naast het fietspad eerste ruiterpad naar links, brede paden, kan je met zijn 2en naast elkaar.

soort pad bij de klinkeart, je kan langs het fietspad blijven, of daar rechts het bos weer in.
Dit is dus een woensdag ochtend, leeg bos.
Afbeelding

De drie linden (giersbergen) door de weeks ook heel goed te doen,
gesloten bos met smalle paadjes heb je er ook.
Als je vanaf de parkeerplaats wegje naar links volgt dus niet langs de drie linden.
Je kan daar dan het bos in, daar wel crossers soms met quad etc.

Stuk bos dat rechts ligt van de lijn de rustende jager en de drie linden, is fijn bos en gesloten,
smalle paadjes, hoogteverschillen.
Nog stuk verder naar links daar paden iets breder.