Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Maar ook het rollen tijdens het opjagen is overspronggedrag Esther. Het is geen logisch gevolg van de actie van TS. Minder heftig dan de faint reactie, maar toch 1 om bij stil te staan.
Renaatt92 schreef:De situatie:
We hadden het touw losgemaakt en mijn moeder liep met de zweep naar haar toe, ze draafte weg en ging stil staan. Na een paar seconde liep mijn moeder weer naar haar toen met de zweep ( niet wilde te zwaaien o.i.d. ) en ze draafte weer weg. Na de derde keer stopte ze, draaide ze zich weg van mijn moeder en gingen liggen. Toen heeft mijn moeder de zweep neergelegt en is ze naar haar toegelopen. Het paard stond op en liep ook richting ons. Toen heb ik een touw vastgemaakt aan haar halster en zijn we weer rondjes gaan lopen.
Achteruit gaan is gewoon een standaard oefening. Stappen, stilstaan, stappen, stilstaan, een stapje achter uit den. weer gaan stappen.
Waarom reageren jullie allemaal zo heftig. Door me hier aan te melden en een topic te starten om advies te vragen wil toch niet zeggen dat ik helemaal niks wil leren.
Ik krijg nu wel een naar gevoel.