Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kabouterdans schreef:paardjes123 schreef:Eerst zien, dan geloven.Bij afkeuren kan je hem mee geven aan de verzekering, word echt niet mee gesjoemeld en word netjes afgehandeld
. Nee hoor ik heb volste vertrouwen in hippo zorg waar ik mijn paard heb verzekerd. Als je geen vertrouwen heb in je verzekering, dat deze het niet netjes afhandelt moet je overstappen naar een ander waar je wel het vertrouwen in heb. Of niet verzekeren/paard zelf terug kopen _URIA_ schreef:De verzekering houdt dan een deel van het bedrag wat je zou krijgen bij afkeuren in en het paard blijft dan van jouw (tussen de 400 en 600 euro) ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.
Je mag dan sowieso nooit het paard met verkopen of uitbrengen in de sport.
Als je dit niet doet nemen zij het paard over en wat er dan precies gebeurd weet niemand denk ik?
Ziolette schreef:_URIA_ schreef:De verzekering houdt dan een deel van het bedrag wat je zou krijgen bij afkeuren in en het paard blijft dan van jouw (tussen de 400 en 600 euro) ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.
Je mag dan sowieso nooit het paard met verkopen of uitbrengen in de sport.
Als je dit niet doet nemen zij het paard over en wat er dan precies gebeurd weet niemand denk ik?
Reken eerder op 800 euro.
Het paard wordt afgemaakt als jij hem niet terug wilt kopen van de verzekering (iig bij deze verzekering). Wij hebben er hier twee op de wei lopen die afgekeurd zijn door de verzekering en die we teruggekocht hebben, maar er zijn er ook geweest die we niet teruggekocht hebben of wel terugkochten maar thuis in hebben laten slapen. Je kan het paard zoals mirgino zegt op laten halen, maar je mag hem ook zelf naar het slachthuis brengen en er tot het laatste moment bij zijn. Wij geven de voorkeur aan zelf wegbrengen.
Neonlight schreef:Is het paard ook tegen ziektekosten verzekerd of alleen tegen ongeschiktheid? Hoor hier iedereen wel zeggen dat de verzekering er nog wel heil in ziet omdat ze hem voor zoveel geld willen behandelen, maar ik mis wel of ze hiervoor verzekerd is of niet.
_URIA_ schreef:Bij mijn verzekering is het 400 euro als je hem zelf wilt laten inslapen of 600 euro als je hem wilt houden als weidemaatje bijvoorbeeld.
. Ik heb iig Equine Risk (HippoZorg) en ik heb meer dan 600 euro betaald om die twee op de wei aan te mogen houden als grasmaaier...... russel schreef:Hoe werkt dat dsn? Je paard kan niet meer bereden worden je laat hem afkeuren en dan krijg je een bedrag, waar minus 800 euro van af wordt getrokken?
. Daarnaast moet je een contract tekenen dat je hem niet meer verkoopt (of weggeeft) en niet meer in de sport uitbrengt. Overigens gaan ze hier alleen mee akkoord als het paard nog een paardwaardig bestaan kan hebben. russel schreef:Maar dat kunnen ze toch niet controleren?

_URIA_ schreef:De verzekering houdt dan een deel van het bedrag wat je zou krijgen bij afkeuren in en het paard blijft dan van jouw (tussen de 400 en 600 euro) ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen.