elliecuijk schreef:waarom niet?Ik weet zo gauw de naam niet van de bokker,maar er is er hier een op bokt die wel actief daarmee bezig is.misschien hebben ze wat langer nodig om dingen te begrijpen.
koudbloedkim
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik heb altijd met een trensje gereden en zelfs bitloos. (dat is alleen lastig met sturen) deess schreef:is het nou zo dat je er echt ook flink mee wilt gaan rijden? want een 100 % trekpaard is toch niet zo geschikt om flink bereden te worden meen ik?ben benieuwd naar ervaringen dan van andere trekpaard bezitters over slijtage en uithoudingsvermogen enzo
![]()
hoe dan ook ,als het doorgaat dan heel veel plezier met je GVRgroetjes deess

Maar er dus wel degelijk wat aan de CPL te doen, om het iig onder controle te houden) van het ouderwetse type en een ruin maatje joekel (rond de 1.78m) van net 7 (afgelopen zaterdag
) en luxere type.
En hij wilde (en wil nog steeds) altijd graag leren.
Ik zal dus inderdaad niet zo snel over me heen laten lopen. Dit weekend hak ik de knoop door... ik hou jullie op de hoogte!Mona81 schreef:Ik heb inmiddels 22 jaar ervaring met paarden (géén manege-ervaring). Ik heb Hackneys gehad, lekker pittig, daar hield ik van, arabiertjes gereden, lekkere drukke welshjes. Vroeger durfde ik alles aan! Nu ben ik voorzichtig geworden en vraag ik me inderdaad dus af of een jong paard geschikt is voor mij. Ik bedoel dan eigenlijk vooral het rijden. De omgang, het wandelen, poetsen, etc. is het probleem niet. De zenuwen beginnen namelijk als ik erop "moet" gaan zitten. Daarom vraag ik mij af, is dit ras juist pittiger om mee om te gaan dan een ander ras?
@ Thirty: Voorspelbaar hoeft het paard niet te zijn, ik wil geen hersenloos dier... Goed inlezen kan óók betekenen dat je verder onderzoek doet én dat je gaat kijken. Ik ga kijken of het gevoel überhaupt goed is bij dit paard voor mijzelf en heb dan graag al wat achtergrond informatie. Kijken betekent niet gelijk kopen, maar blijkbaar denk jij daar anders over. Ik ben hier om advies in te winnen, voor zover je dat nog niet begrepen had.

is met haar alleen naar buiten ook wel een avontuur. Ieder bord, iedere fietser, een hertje, opvliegende eend, ezeltje, stilstaand hek ( ja je hebt ook hele wilde hekken
) ze schrikt van alles en kan dan heeeeel explosief reageren. De eerste keer lukte het haar om even onder mijn hand uit te komen. Zij overviel mij en ik haar. Ik pakte haar gelukkig snel terug en voel nu precies wanneer ze spant en onrustig wordt.
Weliswaar niet bij mij, dat is jammer, maar bij mensen die net zo voor hem vielen als ik. Een happy ending voor Elias dus

Mona81 schreef:Beste allemaal,
morgen ga ik kijken bij een NL's trekpaard van 3 jaar oud, het is een ruin. Ik ben geen fanatieke ruiter, ik hou van poetsen, af en toe lekker naar buiten met het paard maar vooral de verzorging er omheen. Dus het poetsen, losgooien, troetelen, etc. Nu ben ik op slag verliefd geworden op een trekpaard via Marktplaats. Ik ben in de omgang met paarden ervaren en kan ook echt kordaat optreden. Aan de andere kant, ben ik bang om een paard in te gaan rijden dat zou bokken, steigeren, etc. Wie kan mij vertellen of dit ras een mogelijkheid zou zijn voor mij? Ik heb namelijk zelf het idee dat hun gedrag minder explosief zal zijn dat een "gewoon" rijpaard van die leeftijd. Ik wil me goed inlezen en niet van een koude kermis thuiskomen, vandaar mijn post
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit ras?