Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Evelli schreef:meggiemeg schreef:De gemiddelde Starlet mag 900 kg geremd trekken. Hoe doe je dat dan Evelli?
Hoe zit jij dan met de gewichten van je trailer en paard/pony?
Heb een trailer van 540 kiloen een pony van 200 kilo
Dus zit nog prima de marges
En hij trekt hem zelfs met 2 vingers in zijn neus de tunnels (coen/wijker) uit
Heb trouwens mijn E rijbewijs

meggiemeg schreef:Evelli schreef:
Heb een trailer van 540 kiloen een pony van 200 kilo
Dan heb je een lichte trailer en weinig lading.
Dat scheelt allemaal natuurlijk!

) dus ding mag het ruimschoots trekken.
Jess_vH schreef:Ten eerste komt er als eerste in mij op dat je een levend dier vervoerd. Dus waarom niet extra investeren in je E?
Het is niet zomaar een vouwwagen dat je vooruitsleept, er zit een levend dier in de trailer.
Daarentegen denk ik ook niet dat een Golf-JE een trailer veilig kan trekken. Bij twijfel is het bij mij altijd nee, zeker niet als er een dier mee gemoeid is.
Je kunt het eens proberen met iemand die wel een E-heeft en evt. een trailer heeft danwel huren.
Ik heb zelf geen E en ga ook geen risico lopen met het gewicht etc van de auto en een paard. Dus ik heb ook geregeld dat er iemand rijdt die er behalve bevoegd, ook nog eens bekwaam voor is.
Veiligheid boven alles.
_Jorien_ schreef:Hier kun je heel eenvoudig zien of je wel of niet zonder E rijbewijs met trailer mag rijden:
[ Afbeelding ]
Evelli schreef:Heb een trailer van 540 kiloen een pony van 200 kilo
Jess_vH schreef:Volgens de regels ja. Het is al gezegd maar ga dan toch je E achter B halen. Het is een levend wezen en je hebt er maar 1 van. Bij je e examen leer je zoveel vaardigheden. Als je daar al niet meer hoef na te denken en het vanzelf gaat dan komt ook je gevoel en inzicht nog kijken omdat je je allerliefste dier vervoert.

) Jess_vH schreef:Volgens de regels ja. Het is al gezegd maar ga dan toch je E achter B halen. Het is een levend wezen en je hebt er maar 1 van. Bij je e examen leer je zoveel vaardigheden. Als je daar al niet meer hoef na te denken en het vanzelf gaat dan komt ook je gevoel en inzicht nog kijken omdat je je allerliefste dier vervoert.