Paard wil de trailer niet in..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:33

Ik heb er ook eens eentje gehad die bevroor voor de klep. Die staakte eerst tijdens rijden ook door stil te gaan staan, voer, schoppen slaan of heel lang wachten werkte allemaal niet. Dat heb ik opgelost door dan aan 1 teugel het hoofd opzij te trekken zodat hij opzij stapte, en dan was hij weer in beweging en kon je weer verder. Zo ben ik ook bij de trailer aan de gang gegaan, in beweging blijven houden, de beloning is rust, en voer = wanneer hij verder de trailer in stapt.

De trailer stond voor een zachte ondergrond waar ik alle ruimte omheen had. Als hulpmiddel een leadrope van een meter of wat en een zweepje. Gewoon rustig naar de trailer lopen, kijken hoe ver het gaat, stapje op de klep is belonen en voer geven. Gaat hij dan weer achteruit, opnieuw proberen tot minimaal het punt waar je daarvoor was, dan pas weer belonen. Is er geen beweging meer in te krijgen, zet hem op een kleine volte om je heen en laat maar draven. Vanuit daar weer proberen, weer verder de trailer op is belonen, weer staken is weer aan het werk zetten.

Dit heb ik een paar keer geoefend, en het ging steeds makkelijker, tot het zonder enig protest of weigeren ging. Daarna kon ik hem er in laten lopen, ik zelf er weer uit om de stang erachter te doen en de klep dicht doen, en dan hem vastzetten. Zo kon ik daarna gemakkelijk alleen op pad, zonder hulp bij laden of eruit halen!

Ashley5760

Re: Paard wil de trailer niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:37

Zoals eerste post zei. Heb er ook een gehad die het zo deed. Inmiddels kan ik die alleen laden. Hooizak en brok erin. En niet hele tijd op/af. Maar ga rondjerijden en zet hem daarna weg.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 17:16

Cissy, heb ik nog niet geprobeerd ;) Ben 3 keer weg geweest vind het te vroeg om nu zonder te doen. Maar nu zit die er alleen om en werkt die niet meer in omdat ze gewoon meeloopt.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:53

hallo,
Van de stal waar ik mijn paard heb gekocht, hadden ze ook een keer een paard dat niet te laden was. Ze vertelde me dat ze gewoon de open trailer neergezet hebben voor de ingang van de paddock/bak; paard in bak, voer in trailer. En zo laten staan. Een poosje geduld en toen is het paard volledig vrijwillig steeds de trailer opgegaan om te eten; daarna nooit meer het probleem gehad.

Misschien is het wat.

groetjes, Pauline

Patsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:34

Hallo,

Ik weet niet van waar je bent, maar ik ben van Limburg, België. Ik heb een paard gehad wat je er onmogelijk opkreeg, steigeren, gaan liggen, de gekste dingen en ik heb toen mijn redder gevonden. http://www.paardencoachnatuurlijk.be/contact . Toen ik hem moest laten komen heb ik 100 euro betaald en het paard gaat er dan echt altijd op, hij legt ook heel goed uit wat je best kan doen, dus een paars hints en tricks. Maar hij krijgt elk paard erop, en achteraf blijven ze der ook opgaan. Als je achteraf toch nog problemen had, kwam hij bij ons terug als we zijn naft betaalden ;) . Ik weet nie hoe het nu allemaal zit, vandaar de website en dan kan je zelf vragen als je intresse hebt :) .

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:36

Die van mij is ook zo leuk... kan je mee oefenen, dan loopt ze er zo op. Maar als ze 1 keer mee is geweest ergens naar toe dan kan je weer overnieuw beginnen :')