stalhouder bijna failliet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessabuddy

Re: stalhouder bijna failliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:57

Geen risico nemen, weg daar!!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 09:24

Ik zou het stalgeld betalen en meteen weggaan.
Als er beslag wordt gelegd, wordt dat gedaan op alles op het terrein!
Later wordt pas uitgezocht wat van wie is en je moet kunnen bewijzen dat iets van jouw is.
Een hoop gedoe, geduld en romslomp.

Zou zo snel mogelijk weggaan.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:51

suc6! en heel sneu voor de stal houder maar mischien kun je je ''angst'' voor in beslag name ook bespreekbaar maken? dat je eens vraagt omdat er verhalen rondgaan en je bang bent voor miss volgende consequeties,?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:56

GittekeZ1 schreef:
Heb je een huur overeenkomst of maak je iedere maand per bank geld over
Dan kun je aan tonnen dat je diensten afneet voor je paarden en deze van jou zijn als je de sleutels van je kastjes hebt is het duidelijk dat dit van jou is en bij de ponys hoord
Dan zal het niet zo'n vaart lopen voor een currator is het ook niet erg intressant
en deze zijn best redelijk

Ik heb toch echt andere verhalen gehoord. Voorbeeld. Als een garage auto's repareert van anderen en op dat moment raakt zijn bedrijf failliet word alles wat in zijn garage staat van hem beschouwt en gebruikt voor het terugbetalen van de schuldeisers. Worden vervelende rechtszaken. Wij hebben die nu met een mengpaneel voor audio...

Dus hop pony naar een andere stal. Kan niet voorzichtig genoeg zijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:55

auto's staan op naam, zonder eigendomsbewijs kan een auto niet overgeschreven worden, dus in mijn ogen kan dat verhaal van die garage met auto's ter reparatie niet kloppen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:00

Kun je niet via je stalhouder iemand contacteren die over deze zaken gaat en hoeveel risico je loopt dat er spullen van jouw in beslag genomen worden?
Ik snap dat je hem niet in de steek wil laten maar als hij al bijna failliet is zal het daar wel op uitdraaien dat je weg moet. Dus persoonlijk zou ik toch wel rond gaan kijken alvast.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:27

joyce B schreef:
auto's staan op naam, zonder eigendomsbewijs kan een auto niet overgeschreven worden, dus in mijn ogen kan dat verhaal van die garage met auto's ter reparatie niet kloppen..

Tja wij hebben met het bedrijf hier nu ook last van. audiopaneel ter reparatie bij een bedrijf terwijl dat failliet ging. Nu rechtzaak om dit paneel van duizenden euro's terug te krijgen. Heel dubbel...

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:37

verography schreef:
joyce B schreef:

Tja wij hebben met het bedrijf hier nu ook last van. audiopaneel ter reparatie bij een bedrijf terwijl dat failliet ging. Nu rechtzaak om dit paneel van duizenden euro's terug te krijgen. Heel dubbel...

Mijn broer heeft eens gewerkt voor een caravan bedrijf die failliet ging. Er zijn toen toch echt caravans van eigenaren die dat ook op papier konden bewijsen, gewoon bij de schuldeis meegenomen. Die mensen hebben echt een vakantie daardoor in de soep zien gaan. Weet niet hoe het met levende have geregeld is, maar ik zou daar dus echt geen risico mee gaan nemen en zo snel mogelijk de boel weg halen daar.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:41

Goed dat je er in elk geval over nadenkt. Ik snap alleen niet wat een die boer met het paspoort van jouw pony moet? Ik zou ook in elk geval de zadels etc. die van jou zijn maar waarvan je het niet kunt bewijzen mee naar huis nemen. En ik ging eerlijk gezegd met mijn dieren ook geen risico lopen, weghalen dus. Je wil niet weten welke rare sprongen een kat in het nauw maakt. Als die boer straks moet kiezen tussen het inleveren van jou dieren/spullen en zijn eigen spullen dan kun je nog voor verrassingen komen te staan.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:26

De stalhouder moet de paspoorten hebben ingeval van controle.

TS lastig zeg, probeer zo duidelijk mogelijk op papier te zetten dat jij daar een stal huurt en dat jij daar je spullen in die en die kast hebt. Eventueel je spullen voorzien van je eigen merk, bv postcode + huisnummer. Zorg dat jij de enigste bent die een sleutel van de kast heeft. Neem zo en zo spul wat je haast niet gebruikt mee.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:21

Als jij kan aantonen.... en dat is o.a door middel van het paspoort, dat het paard van jou is, zou ik het paspoort niet uit handen geven!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:28

Als iedereen ineens weggaat kan hij al helemaal rekenen op faillisement
Vraag eens aan je rechtsbijstand hoe je dingen kan bewijzen dat ze van jou zijn. zeker als hij nu in de problemen is gekomen door toedoen van een ander is het jammer dat iedereen weggaat zonder dat iets helemaal duidelijk is, en hij meteen de boel kan sluiten
Moeilijke situatie, ik zou foto`s maken van jouw spullen en meer info inwinnen bij juridisch loket oid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:37

aerdenhout1 schreef:
Als jij kan aantonen.... en dat is o.a door middel van het paspoort, dat het paard van jou is, zou ik het paspoort niet uit handen geven!

Paspoort is geen eigendomsbewijs!
Houder van de paarden (dus bij pension de staleigenaar) dient bij inspectie (AID bv) de paspoorten te kunnen tonen. Kan die dat niet kan er een flinke boete komen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:14

Ik heb het meegemaakt en de paarden waren allemaal in beslag genomen.
Echter zijn ze allemaal netjes terug gegaan naar de eigenaren, hier werd niet moeilijk over gedaan.
Ik hoefde alleen aan te tonen dat het paard van mij was (eigendomsakte was voldoende) en kon haar zo meenemen. :)
Vaak moet je wel even wachten tot het beslag er af is door de rechter.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:47

Ik zou als ik jou was een andere stal gaan zoeken.
Dan als het mogelijk is gelijk je paard en spullen verhuizen.
Op deze manier sta je niet voor onverwachte dingen en heb je het zekere voor het onzekere genomen.
Heel veel succes!!!