Moeders: ook lastig jonge ruiter "los te laten"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Patricia

Re: Moeders: ook lastig jonge ruiter "los te laten"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:15

Mijn moeder maakte zich nooit zorgen, en in de manegetijd viel ik regelmatig. (moest altijd de nieuwe pony's uitproberen). Toch was ze niet ongerust. Totdat ik op een privé stal reed, en daar een haflinger met angst voor opstappen 'mak' ging maken. Dit ging super goed je kon er gewoon normaal opstappen uiteindelijk. Totdat ik hem een half jaar later weer een keer reed en mijn moeder gebeld werd door een ambulance broeder. Ik was bewusteloos, en ze dachten dat ik dood ging. (geen hartslag, ademde niet, m'n ogen waren helemaal wit, er kwam bloed uit m'n mond). Sindsdien maakt ze zich wat meer zorgen. Het viel allemaal hartstikke mee hoor, alleen een zware hersenschudding en ben m'n voortand met wortel en al kwijt (vandaar dat bloed).

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:42

Hier ook een "over" bezorgde moeder. Mijn dochter 9 rijd nu 2 jaar op haar eigen pony. Dit is een braverd maar heeft zo af en toe zijn streken (met vlagen last van bakkabouters). En ja als het flink waait of ik het niet vertrouw, gaat ze gewoon vast aan de longe!! Als het knap weer is wil ze soms wel eens alleen rijden, dat is mij soms ook nog wel een stapje te ver en doe ik alleen als mijn bijrijdertje er bij is, zodat die mij in geval van nood kan komen halen (ben dan in de schuur op hooguit 100mt afstand).
Dus ja ook ik herken je gevoel, maar dat komt met ons vast goed, stap voor stap en zeker niet te snel!!!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:05

Ik laat mijn dochtertje (10) wel eens "alleen" rijden. Alleen stappen. Dan ben ik bv de stallen aa het doen en zij is in de buitenbak. Ik kijk dan wel iedere keer even om het hoekje hoor!
Draven en galloperen of springen mag ze alleen als ik in/bij de bak sta.

Ze heeft vanzelfsprekend wel cap en bp aan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 16:22

Update!!! Deze moeder heeft haar zorgen aan de kant kunnen schuiven en dochter er langzaam toe bewogen los te gaan. Woensdag nog heeft dochterlief zonder zadel of hoofdstel op haar pony gedraafd en hield k haar vast. Maaaarrrrrrr......

Vandaag heeft dochterlief voor het eerst echt helemaal LOS zelf gereden met haar pony. Helemaal los een half uur lang stappen en draven en over balkjes stappen. Met deze moeder steeds meer aan de zijlijn en zelfs BUITEN de bak! En de pony is zo braaaaaaafffff! Achterin een bak kan een pony 2 dingen denken. Of ze gaan snoeihard er vandoor naar voren (waar ik dus bang voor was) of ze zijn braaf en blijven rustig draven. Deze pony gaat zelfs in stap om de bocht rustig te maken zodat de ruiter er niet af kan vallen. Haha. Dochter moet nog flink aan de bak uiteraard met sturen en drijven, maar ach... Dat blijf je houden. Dat is gewoon het hele spelletje dat paardrijden heet: Je paard of pony ervan overtuigen dat het JOUW tempo aan houdt, JOUW kant op gaat en JOUW dingen doet. :P Dus dat gaat helemaal goed komen. Ben supertrots om deze kanjer combinatie! *\o/* En ook wel op mezelf dat ik het aan heb gedurfd :o

Edit:

Topic van dochter:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1626860

En een voorproefje als bewijs haha

Afbeelding