Paardenbelasting.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:12

Change3x schreef:
En niet bij alle paarden kun je zomaar even afstappen als je op buitenrit bent, en sowieso ; daar ga je de moeite ook niet voor nemen, je gaat er ook niet voor terug fietsen.

Sorry hoor, dit vind ik best wel asociaal en lui.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:16

Zou het echt gestoord vinden als deze regel erdoor komt :=
Ten eerste kom ik er niet eens meer op als ik afstap op de mest in de berm te schoppen/scheppen, ten tweede rij ik nauwelijks buiten en ten derde: moeten er maar goede ruiterpaden zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:33

antje_vip schreef:
Change3x schreef:
En niet bij alle paarden kun je zomaar even afstappen als je op buitenrit bent, en sowieso ; daar ga je de moeite ook niet voor nemen, je gaat er ook niet voor terug fietsen.

Ik vraag me af wat je buiten doet met je paard als op en afstappen een probleem oplevert.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:12

Als ze daarnaast ook kattenbelasting gaan invoeren hoor me niet klagen.
Katten zorgen mijn inziens voor meer overlast dan honden en paarden dus zolang er geen kattenbelasting komt om zo het aantal zwerfkatten terug te dringen die toch te wijten is aan de vele lakse katteneigenaren ben ik ook tegen paardenbelasting.

Nies_

Re: Paardenbelasting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:14

Ik rij nooit buiten, dus geen paardenschijt van mij op de weg. Dus nee, niet terecht.

En idd, katten schijten zelfs in andermans tuinen dus die zijn mi eerst aan de beurt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:24

Het grote gros van de ruiters die ik persoonlijk ken rijdt nooit (meer) buiten omdat het te gevaarlijk wordt op de weg of ze pakken rechtstreeks de trailer naar bijv. het bos dus ik vind het grote onzin. Ik vind WEL dat alle ruiters die over de weg gaan netjes de mest op zijn minst in de goot moeten schuiven zodat anderen geen last hebben van jouw hobby. Maar goed, ik heb ook totaal geen begrip voor het afzetten van de weg en stilleggen van verkeer voor wielrenwedstrijden, die horen imo ook op een eigen circuit waar niemand er last van heeft.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:30

Je moet vaak al betalen om alle mest af te laten voeren.
In mijn ogen nemen ze die paar hopen op het pad dan maar voor lief.

Als ik door het bos fiets komt me op bepaalde plekken ook een vlaag van hondenpoep lucht tegemoet....

Dat eeuwige gedram. Zal ik dan ook maar gaan zeuren over auto's waar ik me enorm aan irriteer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:35

Ik vind het ook maar een stom plan. tuurlijk kan ik me voorstellen als er flinke hopen op de stoep etc liggen dat je er niet blij van wordt. Ik erger me ook aan stalgenootjes die het op het erf en bak al niet opruimen :o
Maar om hiervoor nu belasting te gaan innen.... Pffff ze zijn (alweer) gek geworden in Den Haag.

Nu rij ik zelf niet buiten dus zal het ook belachelijk vinden dat ik dan verplicht belasting moet gaan betalen.

Honden belasting hoeven we hier ook niet te betalen. Wel moet je het opruimen en dat vind ik niet meer dan logisch.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:47

ik vind het belachelijk.
ik rij zelf wekelijks buiten.
en ik rijd zelf netjes in de berm, dat kan bij ons langs de weg.
ik heb ook nog een jaarling staan die niet van het erf af komt.
daar ga ik echt niet voor betalen. en ook niet voor die andere.
laat ze lekker boetes uitdelen voor diegene die het niet opruimen.
en dan nog de gasten van de bereden politie ruimen ook hun mest niet op.
dus nee ik ben fel tegen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:58

Wat ik me nu ineens afvraag is eigenlijk hoe willen ze dit gaan controleren wie er een paard heeft, bij honden is dit vrij gemakkelijk als je de huizen langs gaat maar de meeste paarden staan toch nog wel op een pensionstal. Verder is er geen officieel eigendomsbewijs naast een contract dus eigenlijk staat het helemaal nergens echt vast gelegd wie er nu eigenaar is van het paard(zeker niet landelijk geregistreerd) lijkt mij dus dat je of jezelf er heel gemakkelijk onderuit kunt banketstaaf dat het je paard niet is want bewijs hebben hun naast dat je bv de stal betaald niet. Of zouden ze dan toch eindelijk iets gaan doen aan een eigendomsbewijs voor paarden?

Want als staat het op stamboek papieren vermeld dat zegt niets sommige wijzigen dit niet dus daar navraag doen gaat niet, en vele papierloze die dus nergens staan, paspoort is alleen identificatie van het paard en wordt ook vaak niet veranderd al veranderd het paard van eigenaar. Benieuwd hoe ze dat willen gaan oplossen of gaan ze er vanuit dat alle paardeneigenaren vrijwillig belasting gaan betalen en dit aangeven aan de gemeente.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:41

Nies_ schreef:
Ik rij nooit buiten, dus geen paardenschijt van mij op de weg. Dus nee, niet terecht.

En idd, katten schijten zelfs in andermans tuinen dus die zijn mi eerst aan de beurt.

Mijn honden komen misschien 4x per jaar van het erf maar de gemeente weet ons wel te vinden hoor voor de hondenbelasting.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 16:49

antje_vip schreef:
Change3x schreef:

Niet alle paarden zijn zo braaf om even op en af te stappen in t bos. Moet ik bij die van mij niet doen, dat is echt een lieverd maar op en afstappen in het bos, nee , gaat niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:07

Dat heet nu opvoeden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:12

Change3x schreef:
Niet alle paarden zijn zo braaf om even op en af te stappen in t bos. Moet ik bij die van mij niet doen, dat is echt een lieverd maar op en afstappen in het bos, nee , gaat niet goed.

Maar in het bos de mest laten liggen is natuurlijk anders dan in de woonwijk. Of bij mensen voor de oprit.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:16

Waardeloos plan. Er zijn zat paarden die het weiland amper verlaten,zoals de mijne. Waarom moet je in dit fu*king land overal belasting voor betalen? We worden al genoeg kaalgeplukt vind ik. Wat zeiken sommige lui toch over een bultje paardenstront...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:19

Zou Lastig zijn als ik niet op en af kon stappen.
Hier moet je voor je in het bos of op de hei bent verschillende hekjes door (of je moet sowieso een km omlopen om over het wildrooster te gaan)

Nee je moet gewoon je paard opvoeden voor je naar buiten gaat. En ja daar hoort op en af stappen ook bij indien nodig.Desnoods in het begin iemand meenemen voor het geval dat...

Edit. een paar typefouten die zelfs ik zag er uit gehaald.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:26

Ik zou zeggen laat ze dan eens goede ruiterpaden aanleggen, dan ligt er ook geen paardenmest meer op de fietspaden.
Niet gewoon een paaltje in de berm zetten met ruiterpad, want als het geregend heeft zak je tot je knieën in de modder.
Als ik met mijn paard over het asfalt rijd en ze poept, dan ben ik ook niet de beroerdste om het aan de kant te schoppen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:31

absurd. JIJ wilt een paard, JIJ wilt rijden, Jij wil naar buiten...........
en ZE moeten goede paden aanleggen?

beetje vreemd niet? en dat moet dat ook nog eens vrijwillig gebeuren. Want betalen willen we niet?

Zolang een paard een hobbydier is, en geen voertuig om van a naar b te komen, is er niemand verplicht om er voorzieningen voor te treffen.
Wees blij dat er gewoon op veel plekken WEL voorzieningen worden getroffen. gratis!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:41

Dan moeten ze ook niet zeuren als je op het asfalt rijd omdat het "ruiterpad" niet te rijden is..

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:45

Ze zeuren niet dat je over asfalt rijdt, ze zeuren om dat je de zooi die je er achter laat niet opruimd.
Als die poep gewoon opgeruimd wordt, hoor je niemand zeuren.

net als de gewone wandelaars die in het bos gaan picknikken...... troep meenemen naar het bos toe kunnen ze wel, helaas vergeten ze de zooi die ze achterlaten op te ruimen.
dus lopen in het bos zeurt niemand over, picknikken ook niet. MAAR zooi achterlaten daar zeuren ze wel over.

en zo net met rijden op asfalt.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:21

dan moetten ze beter gaan controleren en boetes uitschrijven.
mare ruimt de bereden politie wel hun zooi op dan? nee ook niet.
wij hebben zelf honden en betalen er genoeg belasting over,
maar ondertussen zijn er hier in de buurt van die opruimbakken weg gehaalt en niet meer terug gezet.
waar betaal ik dan in hemelsnaam belasting voor?

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:49

in duitsland was kort geleden een dergelijke discussie binnen de politiek om een paardenbelasting in te voeren. Bedragen van rond de 700 euro per paard werden genoemd.
gelukkig is het hier afgeketst vanwege de economische gevolgen. (veel paarden naar de slacht, grote fokkerijen die duitsland verlaten, geen trailer meer te verkopen, geen voer meer te verkopen etc. de duitse rekenkamer had een schatting gemaakt dat bij invoer ca 50.000 banen op de tocht kwamen te liggen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:32

Mensen laat julli toch niet gek maken..Er komt helemaal geen paardenbelasting om de simpele reden..Ze mogen niet zomaar een nieuwe belasting invoeren..In mijn dorp wilde ze het ook gaan invoeren en zijn terug gefloten, zo heerlijk was dat..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:28

Wat een hoop asociale bokkers, hier!
Jij wil zo graag een paard en buitenrijden, een ander (& ik) wil daar geen last van hebben. Dus zorg jij dat een ander geen last heeft door te zorgen dat er geen poep blijft liggen op plaatsen waar een ander er last van heeft. (en dat is dus overal, behalve op de mesthoop.) En hoe je dat doet, is jouw probleem. Een paard dat niet opgevoed is is wel het allerslechtste excuus; daarmee hoor je je erf sowieso al niet te verlaten!

Belasting lijkt me niet nodig, wel hoge boetes. Net als voor iedere andere asociaal die rotzooi in de openbare ruimte achterlaat.
Ik rij veel buiten maar laat geen poep achter. Ik zorg daar voor, ja. Mijn hond laat ook niks achter, ik gooi geen afval op straat enz enz.
Ik zou niet eens willen dat iemand last van me heeft.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:41

Paardenmest = biologisch afbreekbaar afval.
Uitlaat gassen = chemisch afval.
Voor auto's wordt onmogelijk veel belasting geheven, gaat allemaal in een bodemloze put. (Griekenland?)

Maar doordat een ieder zijn paard heeft laten chippen kan het best eens zo zijn dat er paarden belasting geheven gaat worden. Die bodemloze put krijgen ze toch noooooit vol.....

Oooh, en trouwens met mest op de straten is nederland groot (lees rijk) mee geworden hoor!