Hoe oefenen jullie je dressuurproeven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oefenen jullie je dressuurproeven?

Ik laat iemand voorlezen maar dat kan niet regelmatig
17 (19%)
Ik laat iemand voorlezen, dat kan regelmatig
22 (24%)
Ik leer de proef uit m'n hoofd
21 (23%)
Ik oefen hem thuis nooit, bij gebrek aan een voorlezer
1 (1%)
Ik oefen alleen stukjes uit de proef
24 (26%)
Ik oefen hem thuis zonder paard d.m.v. doorlezen
4 (4%)

Totaal aantal stemmen: 89

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:09

Ik merkte in de B dat ik mijn paard prima voor elkaar had maar het proeven rijden gewoon niet beheerste. Ik kon de oefeningen niet fijn aan elkaar rijden en na driekwart proef waren zowel ik als mijn paard moe. Sindsdien ben ik veel meer proeven of lijntjes van proeven gaan oefenen en nu in de L merk ik dat wel. Scores liggen gemiddeld 10 punten hoger dan in de B.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:08

ik begin eerst met de proef uit te teken: bak creëren en ''rijden'' maar :+
daarna loop ik de proef te voet in de bak, laat hem daarna door iemand voorlezen als ik erop zit en herhaal em vaak als ik niks te doen heb (bijv in bed of tijdens schooluren O:) *teken de proef ook helemaal uit in zowat al mn schriften _O- *. Nog een paar keer laten lezen en echt rijden, daarn aken ik em wel aardig ;)

als ik niemand heb om te lezen, zelf wendingen rijden die ik nog weet en oefeningen zoals middendraf/stap etc

__Carmen__

Re: Hoe oefenen jullie je dressuurproeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:53

Thuis oefen ik alleen stukjes, hooguit rij ik hem 2x helemaal voor de wedstrijd. Ze is wel zo slim anders dat ze precies weet wat er komt en 'alvast gaat'.
Leer de proeven uit mijn hoofd maar laat ze ook voorlezen, dan kan ik mezelf vooral met rijden bezig houden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:59

ik rijd in het begin dat er een nieuwe proef is die proef 2x thuis door dan ken ik hem ook uit mijn hoofd, verder oefen ik hem vrij weinig, want wat zit er nou voor iets aparts in de B ??? thuis moet ik veel meer op mij zelf oefenen en of hij aan het been is en nageeft, doet hij dat dan loopt hij die B proef wel door

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:00

In de lagere klasses lees ik de proef door en rij ik wat lijnen.
Vanaf het Z1 leer ik de proeven uit het hoofd en rij ik ze regelmatig door.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:47

Ik heb vandaag op oefenwedstrijd mijn proef uit mijn hoofd gereden :) ga ik vaker doen! Kon me goed op het rijden concentreren

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:57

Geen hulp, dus ik bekijk de moeilijke lijntjes en die rijd ik in de training regelmatig eens door. Gelukkig nu een instructeur die regelmatig het boekje er eens bij pakt, erg goed voor me.