aankoop trailer waar let je op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: aankoop trailer waar let je op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:14

Eén prikje in het hout zegt al voldoende.
Je moet niet overdrijven hoor, meneer of mevrouw ikke. :7

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:24

uit ervaring kan ik al zeggen dat een nagel vaak al voldoet.

De kosten voor een nieuwe bodem is erg afhankelijk van welk merk trailer dat je hebt.
Bij enkle merken zetten de zijwanden op de bodem waardoor her wisselen van de bodem lastig wordt, andere merken zetten hem er tussen waardoor je de bodem er in een uurtje uit hebt. Het is dus sterk merk-afhankelijk.
Ben je zelf handig of ken je mensen die actief in de carosseriebouw bezig zijn dan vallen de kosten op zich nog wel mee. gebruik wel goede materialen, daar heb je langer plezier aan.
Laatst bijgewerkt door Tuihanti op 30-04-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:27

Tuihanti schreef:
uit ervaring kan ik al zeggen dat een nagel vaak al voldoet

Yep, met een stevige duim nagel vind je de rotte plekken al.

Maar bij elke trailer van ikke neem ik een slagers mes mee.
De grootste die ik heb.

:7

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 22:31

ikke de trailer ligt dus even stabiel als een driehoek traingel begrijp ik ?
Heb wel een trailertje op het oog zitten 1/2 rotte plekjes in de opbouw stond er opzich hoef ik er maar een jaartje mee te doen en zoek dus ook geen nieuwe. Volgend jaar willen we een nieuwe gaan aanschaffen.

Denk niet dat ze me zien aankomen om met messen in een trailer te vroeten, uiteraad zal ik goed met mn duim drukken

nog meer tips hoe je het beste een trailer kunt beoordelen? ben echt een gigantische leek

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:33

de beste tip van vandaag: neem iemand mee die werkelijk verstand heeft van trailers.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:39

Tuihanti schreef:
de beste tip van vandaag: neem iemand mee die werkelijk verstand heeft van trailers.

En koop niet de rotzooi van een ander.

Uiteindelijk moet je paardje erin en je wilt geen problemen hebben onderweg.

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 22:51

Uiteraad alleen ik ken niemand die er verstand van heeft. Nu wil ik de trailer wel laten keuren op mijn eigen kosten bij de oude eigenaar. Neem aan dat ze er niet moeilijk over doen als hun zeker weten dat het een veilige trailer is toch?

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:52

@Rianna, hoevaak wil je de trailer gaan gebruiken? anders is er eentje lenen/huren voor het komende jaar misschien een optie?
dan heb je volgend jaar een nieuwe en blijf je niet met een eventuel moeilijk verkoopbare trailer zitten omdat deze nu al wat rotte plekjes heeft

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 23:03

2/3 keer per week. huren is hier helaas 25 euro halve dag per keer.
Is voor ons dus nu een te dure optie en helaas geen vrienden wat wel een trailer heeft.
En we moeten de trailer dan op een andere stal halen en weer terug brengen waardoor
het gewoon ruim een uur extra kost

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:19

singasong schreef:
Kijk aub goed uit waar je je 2e hands trailer koopt! Ik heb vorig jaar een 2e handse Henra Amazone trailer gekocht via MP bij ene mevr. ***. Deze trailer was 1 maand voordat ik hem kocht bij de Witte Smid helemaal goedgekeurd (op de banden na) en werd met een Bovag rapport geleverd. In de adv. op MP stond dan ook dat dit een trailer was zonder verborgen gebreken.

Na aankoop bleek dat de wanden dusdanig verrot waren dat deze helemaal niet goedgekeurd zou mogen worden. Dit bleek ook na een 2e Focwa keuring die wij zelf hebben laten doen. Ook de bodem was op een dusdanige wijze gerepareerd (door de Witte Smid) die eigenlijk niet door de beugel kon.

Wij hebben de verkoper er mee geconfronteerd en die bleef beweren dat dit een trailer was zonder gebreken en dat er niets mis was met de wanden.
De Witte Smid er mee geconfronteerd en die kende de trailer (vanwege onderhoud en reparatie bodem) en wisten ook dat de wanden verrot waren maar hadden geen idee hoe er een goedgekeurd Bovagrapport bij geleverd kon worden met hun stempel en handtekening. Zij vertelde ook dat mevr. *** op de hoogte was van de verrotte wanden.
Bovag er mee geconfronteerd en die konden niets doen omdat wij geen lid waren.

Inmiddels zijn de wanden vervangen voor nieuwe en heeft de trailer nieuwe banden en kopen wij nooit meer een 2e hands trailer!

Dit heeft niet veel te maken met het feit dat de trailer 2e hands is, danwel met het feit dat het trailerbedrijf de BOVAG beurt niet goed uitgevoerd heeft. WAARDELOOS............het kan altijd dat de wanden in mindere staat zijn,maar dat moet ten alle tijden vermeld worden op het rapport!!!
Ook voor ons als paardentrailerbedrijf, baal ik hiervan , als er één constant hamert op die BOVAG onderhousbeurt ben ik het wel -:(- omdat wij willen dat jullie veiliger gaan rijden.......en dan moeten jullie dit soort praktijken juist NIET meemaken, helaas werken kennelijk niet alle BOVAG erkende trailer bedrijven even secuur en dat is een heel kwalijke constatering _-:(
Goed nieuws voor jullie is dat de BOVAG steekproeven uit gaat voeren bij de verschillende trailerbedrijven *\o/* zo kunnen ze zelf zien hoe het in de praktijk gaat en vallen de bedrijven die het allemaal niet zo nauw nemen gauw door de mand!!!
Dit had absoluut niet mogen gebeuren een BOVAG rapport is bedoelt om de juiste weergave van de staat van de trailer te vertellen, en daar moeten jullie als consument/klant gewoon op kunnen vertrouwen!!!
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 14-02-18 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:23

Rianna schreef:
Okay na lang overwegen is het voor mij goedkoper om toch een 2-hands trailertje aan te schaffen.
nu heb ik hier geen verstand van en weet niet zo goed waar ik op moet letten.
Wie kan mij dus vertellen waar je echt naar moet kijken?

En moet een trailer ook jaarlijks apk gekeurd worden?
Moet deze apart verzekerd worden?

Graag ontvang ik zoveel mogelijk do's and dont's.

Als je ergens een trailer hebt gevonden (wij verkopen ook nieuw en 2e hands) dan mag je bij ons altijd gratis een aankoopkeuring komen doen!!!
Stel dat je een trailer vind en je weet niet goed waar je naar moet kijken of je hebt twijfels bij het bedrijf waar je hem hebt zien staan, kom dan gewoon bij ons langs met de trailer, we doen dit kosteloos, zodat jij zeker weet dat je trailer is zoals mensen zeggen of voorspiegelen, dit geld voor alle bokkers overigens ;)
Dit doen we erg vaak voor klanten en het werkt ten alle tijden positief uit, jij koopt geen kat in de zak ;) of koopt juist een trailer die veilig is!!!

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:24

gap schreef:
Rianna schreef:
Okay na lang overwegen is het voor mij goedkoper om toch een 2-hands trailertje aan te schaffen.
nu heb ik hier geen verstand van en weet niet zo goed waar ik op moet letten.
Wie kan mij dus vertellen waar je echt naar moet kijken?

En moet een trailer ook jaarlijks apk gekeurd worden?
Moet deze apart verzekerd worden?

Graag ontvang ik zoveel mogelijk do's and dont's.

Als je ergens een trailer hebt gevonden (wij verkopen ook nieuw en 2e hands) dan mag je bij ons altijd gratis een aankoopkeuring komen doen!!!
Stel dat je een trailer vind en je weet niet goed waar je naar moet kijken of je hebt twijfels bij het bedrijf waar je hem hebt zien staan, kom dan gewoon bij ons langs met de trailer, we doen dit kosteloos, zodat jij zeker weet dat je trailer is zoals mensen zeggen of voorspiegelen, dit geld voor alle bokkers overigens ;)
Dit doen we erg vaak voor klanten en het werkt ten alle tijden positief uit, jij koopt geen kat in de zak ;) of koopt juist een trailer die veilig is!!!

Wauw dit vind ik een super service!! Waar zitten jullie precies ?
En vanaf welke prijsklasse gaan jullie 2ehands trailers?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:11

gap schreef:

Zonde dat er geen 'respect' knop op bokt zit. Vind het echt top dat jullie dit kostenloos willen doen!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:45

Citaat:

Citaat:

Wij zitten in Goudriaan, een dorp in de buurt van Gorinchem, ong 15 min boven Utrecht en 15 min vanaf Dordrecht en vlakbij Schoonhoven/Gouda
We hebben soms al trailers staan vanaf 850 euro, dan is het niet moeders mooiste maar heeft het wel harde wanden een goede vloer en een BOVAG onderhoudsbeurt gehad, onze werkwijze
is geen trailer verkopen zonder die BOVAGbeurt, zodat je daadwerkelijk veilig op weg kan ;)
En ja ....service staat ERG hoog bij ons, en dat kun je terug zien in het gastenboek van onze website :o
We zijn zelf een fanatiek paardengezin, weten dus wat die dieren voor mensen kunnen betekenen, en zoals het bij ons gaat, je rijd met 2 pony's en daarbij kinderen in de auto, ik moet er niet aan denken dat er dan iets zou gebeuren, wat ik had kunnen voorkomen ( ik kan natuurlijk niet alles voorkomen) maar er wel zo veilig mogelijk mee omgaan,en dat willen we dus ook voor de mensen om ons heen ;)
Ik kan van deze verhalen echt laaiend worden -:(- kan slecht tegen onrecht, dus ja als we jullie kunnen helpen dan doen we dat ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:46

Ladygiroc schreef:
gap schreef:

Zonde dat er geen 'respect' knop op bokt zit. Vind het echt top dat jullie dit kostenloos willen doen!

Dankjewel, dat is voor ons ook fijne feedback om te horen :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:00

Gap, het is idd fijn om te lezen dat er ook nog bedrijven zijn die je wel kunt vertrouwen! Super dat jullie zo'n goede service hebben!

Rianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 10:01

Weet iemand trouwens hoe het werkt met trailer terug keuren?
Of is dat niet noodzakelijk. Het liefst blijf ik op B rijden

Gewicht auto is 1380
Trailer leeg 585
Maar mag geladen worden tot 1600 kilo

Neem aan dat hij terug gekeurd moet worden tot
De 1350 oid?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:31

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:55

gap schreef:
Citaat:

Citaat:

Wij zitten in Goudriaan, een dorp in de buurt van Gorinchem, ong 15 min boven Utrecht en 15 min vanaf Dordrecht en vlakbij Schoonhoven/Gouda
We hebben soms al trailers staan vanaf 850 euro, dan is het niet moeders mooiste maar heeft het wel harde wanden een goede vloer en een BOVAG onderhoudsbeurt gehad, onze werkwijze
is geen trailer verkopen zonder die BOVAGbeurt, zodat je daadwerkelijk veilig op weg kan ;)
En ja ....service staat ERG hoog bij ons, en dat kun je terug zien in het gastenboek van onze website :o
We zijn zelf een fanatiek paardengezin, weten dus wat die dieren voor mensen kunnen betekenen, en zoals het bij ons gaat, je rijd met 2 pony's en daarbij kinderen in de auto, ik moet er niet aan denken dat er dan iets zou gebeuren, wat ik had kunnen voorkomen ( ik kan natuurlijk niet alles voorkomen) maar er wel zo veilig mogelijk mee omgaan,en dat willen we dus ook voor de mensen om ons heen ;)
Ik kan van deze verhalen echt laaiend worden -:(- kan slecht tegen onrecht, dus ja als we jullie kunnen helpen dan doen we dat ;)

Kan dit alleen maar beamen! Mijn trailer is recent bij Gap geweest voor een onderhoudsbeurt en een reparatie. Super service en afhandeling! Trailer wordt ook gewassen (van binnen én buiten) afgeleverd als je m weer komt ophalen. Bakkie koffie staat klaar met koekje erbij helemaal toppie! *\o/*

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:00

@Cissy: dankjewel, gaaf om dat zo terug te horen!! :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:04

You're welcome! Het is toch ook zo, dan mag dat best verteld worden :D
Jullie besteden gewoon veel aandacht aan de service en denken mee met de klant, niks mis met een beetje reclame <<)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:13

hmm ik zelf woon in Oss, niet echt om de hoek bij Goudriaan maar ga morgen voor een trailer kijken en zit er serieus aan te denken om het onderhoud ook bij Gap te laten doen :)
helaas is het net iets te ver rijden anders had ik morgen meteen even langsgekomen voor een aankoopkeuring :D

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:32

Pattyy_ schreef:
hmm ik zelf woon in Oss, niet echt om de hoek bij Goudriaan maar ga morgen voor een trailer kijken en zit er serieus aan te denken om het onderhoud ook bij Gap te laten doen :)
helaas is het net iets te ver rijden anders had ik morgen meteen even langsgekomen voor een aankoopkeuring :D

Dat is idd een klein uurtje rijden, maar als je daar problemen mee kan voorkomen?? je blijft echt van harte welkom hoor ;) we zijn op zaterdag tot 16u open en mocht je daarna terecht willen dan kun je altijd even overleggen ;)
Als je de trailer van een partikulier koopt zou ik je zeker aanraden toch langs te komen, je zou de eerste niet zijn die denkt een goede trailer te kopen en het echt een hele slechte is :n