blaren :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: blaren :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:39

Er kan soms inderdaad wat overbodige reacties voorkomen.
Het kan idd zijn dat je teveel trekt. Maar dat kan ik vanaf hier niet zien :+
Wat voor handschoenen draag je? Anders zou je misschien dikkere en zachtere handschoenen kunnen proberen. Want misschien schuurt je handschoen wel.

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:48

Biggers schreef:
Er kan soms inderdaad wat overbodige reacties voorkomen.
Het kan idd zijn dat je teveel trekt. Maar dat kan ik vanaf hier niet zien :+
Wat voor handschoenen draag je? Anders zou je misschien dikkere en zachtere handschoenen kunnen proberen. Want misschien schuurt je handschoen wel.

hoi , aan het trekken ligt het niet.
ik heb handschoenen gekregen van m'n vriendin,
ze komen uit de aveve winkel en zijn wel redelijk dun.
ik ben van plan om deze week toch maar nieuwe
te gaan halen voor de zekerheid ,

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:50

Passen je handschoenen dan wel goed?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:51

Op het moment dat je paard je de teugels uit de handen trekt moet je niet terugtrekken maar been geven.
Door been te geven moet hij van achteren uit meer voorwaarts gaan en kan hij zijn hoofd niet verder naar voren brengen. Voor alleen opvangen, niet trekken.
Ik heb ook ontzettend gevoelige handen maar met Devon nooit last van mijn handen gehad.
Met Hermien reed ik wel altijd met handschoenen omdat die me ook de teugels door mijn handen trok.
Devon heb ik vanaf het begin af aan zonder handschoenen gereden ( hij is ook veel lichter in zijn mond), hij kan wel eens zwaar in de hand zijn maar dan krijg ik gewoonweg z'n hele hoofd in mijn handen hij trekt dan niet. dus dan moet ik gewoonweg zorgen dat hij van achter uit meer gaat lopen, dan wordt hij voor vanzelf lichter.
wat voor soort teugels heb je? misschien scheelt dat ook wel.
Ik heb een dressuurteugel met aan de binnenzijde antislip.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:51

Ik denk, als je snel blaren krijgt, toch wat dikkere en zachtere handschoenen te nemen.
Ik neem graag ook wat dikkere. Zijn misschien iets warmer voor in de zomer, maar blaren krijg je denk ik minder :)

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:53

Ekeif96 schreef:
Passen je handschoenen dan wel goed?

ja ze passen heel goed, ik denk alleen dat ze misschien toch een
beetje te dun zijn..

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:54

Biggers schreef:
Ik denk, als je snel blaren krijgt, toch wat dikkere en zachtere handschoenen te nemen.
Ik neem graag ook wat dikkere. Zijn misschien iets warmer voor in de zomer, maar blaren krijg je denk ik minder :)

Draag je ook leren handschoenen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:55

Ik draag geen leer. Ik draag fleecehandschoenen :)

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:56

Evelyne79 schreef:
Op het moment dat je paard je de teugels uit de handen trekt moet je niet terugtrekken maar been geven.
Door been te geven moet hij van achteren uit meer voorwaarts gaan en kan hij zijn hoofd niet verder naar voren brengen. Voor alleen opvangen, niet trekken.
Ik heb ook ontzettend gevoelige handen maar met Devon nooit last van mijn handen gehad.
Met Hermien reed ik wel altijd met handschoenen omdat die me ook de teugels door mijn handen trok.
Devon heb ik vanaf het begin af aan zonder handschoenen gereden ( hij is ook veel lichter in zijn mond), hij kan wel eens zwaar in de hand zijn maar dan krijg ik gewoonweg z'n hele hoofd in mijn handen hij trekt dan niet. dus dan moet ik gewoonweg zorgen dat hij van achter uit meer gaat lopen, dan wordt hij voor vanzelf lichter.
wat voor soort teugels heb je? misschien scheelt dat ook wel.
Ik heb een dressuurteugel met aan de binnenzijde antislip.

't zijn manege teugels, eigenlijk gewone lederen dressuurteugels , ze zijn wel versleten
maar ik kan moeilijk gaan zeggen hey ga eens nieuwe teugels halen , durf ik ook niet :)
maar ook als ik op andere paarden rij heb ik ook evenzeer blaren :/

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 14:57

Biggers schreef:
Ik draag geen leer. Ik draag fleecehandschoenen :)

oke bedankt! :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:11

Blaren ontstaan meestal door wrijving, vandaar dat blaren op voeten zoveel voorkomen, dan wrijven je tenen in je schoenen.
Oke, terug naar het punt. Misschien glijden je teugels veel door je handen? Misschien heb je ze nogal stijfjes? Misschien zijn ze nogal vies stug?
Ik heb er zelf ook last van trouwens, waarschijnlijk krijg je er vanzelf minder last van, omdat je huid vanzelf wat dikker & minder gevoelig wordt. Had ik tenminste wel ^__^.
Succes, en anders toch maar handschoentjes aandoen! Die niet goed bewegen.. :P

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:16

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:24

Misschien dat het wel helemaal niet helpt op je handen hoor, maar ik heb ook wel een stick om blaren te voorkomen van compeed. Die gebruik ik altijd als ik nieuwe schoenen inloop en dat werkt opzich redelijk goed. (Je kan nog wel blaren lopen maar niet zo snel als dat ik ze normaal had.) Insmeren met vaseline wil ook nog wel eens helpen om blaren te voorkomen.

Wat bij mij trouwens beter werkt als dikke handschoenen is dunne katoenen of zijde handschoentjes onder je normale handschoenen. Vooral zijde omdat dat echt zorgt dat er heel weinig wrijving is. (Zijde onderhandschoenen kan je kopen bij een buitensport winkel en ik heb ze toen gekocht voor 12,-)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:25

echt leren handschoenen kopen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:58

Heb je wel eens gereden zonder handschoenen? misschien komt het wel door de handschoenen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:00

diiamondds_ schreef:
hoi hoi ,
Ik krijg heel snel kleine blaren op m'n handen als ik gedaan heb met paardrijden.
Ik droeg eerst geen handschoenen , maar omdat ik blaren krijg rij ik nu met handschoenen.
Maar nu draag ik handschoenen en krijg ik nog steeds kleine blaren !!
Ik vind het heel vervelend en pijnlijk ,
iemand die hier iets tegen weet te doen? :?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:17

diiamondds_ schreef:
sommige moeten eens 2x na denken voor ze hier iets op gaan plaatsen.
ik woon in belgie & niet in nederland.
en ik stel de vraag of iemand iets wist te doen tegen de blaren ,
het is niet de bedoeling om me te gaan beledigen met ; je rijstijl is niet goed genoeg,
ik trek te hard,het zadel past niet.. ik rij al ondertussen 8 jaar dus ik weet wel wat ik fout doe en niet.
en aanstellen , ik wed dat 9/10 al gaat wenen voor 'n klein schaafwondje!
ben eens benieuwd als jullie met pijnlijke blare 2 dagen gaan rondlopen!
een beetje respect is toch niet teveel gevraagd geloof ik.

Ik heb met een paar gigantische brandblaren(heldere hete soep over mn handen gehad, hete koffiekantjes tegen mn hand aan gehad en te intiem contact gehad met het strijkijzer). Geen HA gezien, maar goed pijn gehad. Dus om direct te zeggen dat iedereen(!!) al zeurt bij een klein wondje is een beetje kort door de bocht. Je vind dat wij dat zijn, dus wees dan zelf aub niet ook kort door de bocht.
En dat je 8 jaar rijd zegt imo vrij weinig, als je al die tijd onbewust verkeerd gereden hebt.
Wat ik me wel afvraag is wat het voor verschil maakt dat je in België woont? Een paard blijft een paard en te hard trekken blijft hard trekken, al woon je op de noordpool.

Respect heb ik zeker, als je dat ook voor ons hebt :) .

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:34

ijssnuiver schreef:
diiamondds_ schreef:
sommige moeten eens 2x na denken voor ze hier iets op gaan plaatsen.
ik woon in belgie & niet in nederland.
en ik stel de vraag of iemand iets wist te doen tegen de blaren ,
het is niet de bedoeling om me te gaan beledigen met ; je rijstijl is niet goed genoeg,
ik trek te hard,het zadel past niet.. ik rij al ondertussen 8 jaar dus ik weet wel wat ik fout doe en niet.
en aanstellen , ik wed dat 9/10 al gaat wenen voor 'n klein schaafwondje!
ben eens benieuwd als jullie met pijnlijke blare 2 dagen gaan rondlopen!
een beetje respect is toch niet teveel gevraagd geloof ik.

Ik heb met een paar gigantische brandblaren(heldere hete soep over mn handen gehad, hete koffiekantjes tegen mn hand aan gehad en te intiem contact gehad met het strijkijzer). Geen HA gezien, maar goed pijn gehad. Dus om direct te zeggen dat iedereen(!!) al zeurt bij een klein wondje is een beetje kort door de bocht. Je vind dat wij dat zijn, dus wees dan zelf aub niet ook kort door de bocht.
En dat je 8 jaar rijd zegt imo vrij weinig, als je al die tijd onbewust verkeerd gereden hebt.
Wat ik me wel afvraag is wat het voor verschil maakt dat je in België woont? Een paard blijft een paard en te hard trekken blijft hard trekken, al woon je op de noordpool.

Respect heb ik zeker, als je dat ook voor ons hebt :) .

belgie?
omdat een meisje vroeg waarom ik naar de dokter ging op koninginnedag ,
waarop ik antwoordde dat ik in belgie woonde.
& nogmaals het ligt echt niet aan m'n rijstijl.
ondertussen is er ook een oplossing gevonden dus de topic zal
binnekort weg gaan. ;)

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:35

Evelyne79 schreef:
Heb je wel eens gereden zonder handschoenen? misschien komt het wel door de handschoenen

ik heb ook eerst een hele tijd zonder handschoenen gereden maar
kreeg toen ook blaren,

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:36

liedje89 schreef:
Misschien dat het wel helemaal niet helpt op je handen hoor, maar ik heb ook wel een stick om blaren te voorkomen van compeed. Die gebruik ik altijd als ik nieuwe schoenen inloop en dat werkt opzich redelijk goed. (Je kan nog wel blaren lopen maar niet zo snel als dat ik ze normaal had.) Insmeren met vaseline wil ook nog wel eens helpen om blaren te voorkomen.

Wat bij mij trouwens beter werkt als dikke handschoenen is dunne katoenen of zijde handschoentjes onder je normale handschoenen. Vooral zijde omdat dat echt zorgt dat er heel weinig wrijving is. (Zijde onderhandschoenen kan je kopen bij een buitensport winkel en ik heb ze toen gekocht voor 12,-)

heel erg bedankt!

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:37

badeendje schreef:
Blaren ontstaan meestal door wrijving, vandaar dat blaren op voeten zoveel voorkomen, dan wrijven je tenen in je schoenen.
Oke, terug naar het punt. Misschien glijden je teugels veel door je handen? Misschien heb je ze nogal stijfjes? Misschien zijn ze nogal vies stug?
Ik heb er zelf ook last van trouwens, waarschijnlijk krijg je er vanzelf minder last van, omdat je huid vanzelf wat dikker & minder gevoelig wordt. Had ik tenminste wel ^__^.
Succes, en anders toch maar handschoentjes aandoen! Die niet goed bewegen.. :P

dankjewel :)

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:37

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:29

Nouja succes ermee dan he :) . Je handschoenen zullen waarschijnlijk ook mega snel gaan slijten dan, maargoed dat merk je vanzelf. En ja ik mag dat zeggen aangezien ik uit ervaring spreek en nadat ik mijn rijstijl(na 10 jaar) volledig heb omgegooid naar van modern naar academische/klassieke rijkunst, heb ik geen handschoen meer nodig gehad..

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:39

Als je paard trekt, de teugels door je handen laten glijden en als zijn hoofd weer omhoog is de teugels weer op maat en been geven.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:25

Gisteren op een paard gezeten dat ontzettend met haar hoofd aan het zwaaien/gooien was, waarschijnlijk allergie of iets dergelijks. In ieder geval: Teugels telkens uit m'n handen getrokken/strak vasthouden en nu zijn m'n vingers weer kapot :P