reactie op advertentie van buitenlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:25

Ibbel schreef:
Als het een geinteresseerde is, stelt-ie de vraag: kan ik 'm komen bekijken/proefrijden en als-ie bevalt meteen meenemen, want ik kom uit .... en dat is ver weg.
Zolang dat niet gevraagd wordt lijkt het mij oplichting. Dit zijn geen serieuze vragen als je een paard wilt kopen/ importeren.

Nou zo gebruikelijk is dat vanuit het buitenland niet hoor :n De schot heeft een bod gedaan op die 3 jarige, zij ging akkoord. Hij heeft netjes geld overgemaakt en het paard is opgehaald. Dit alles ongezien.

LadyMadonna

Re: reactie op advertentie van buitenlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:28

Ibbel, ik ken genoeg geïmporteerde dieren die puur vanaf foto's en video's gekocht zijn.

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:56

Dit is overduidelijk een van de welbekende oplichtingtrucs. Zoals al eerder benoemd is hier genoeg over te vinden via google. Dit is dus wel heel slecht engels en voor een 1ste contact overduidelijk foute vragen. Niet op ingaan!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:54

Ik vind dit een rare mail en zou er niet op antwoorden en wel om deze reden.
Hij begint de mail met: i would like to ask some details concerning this horse before proceeding with the payment.
Toch raar dat je in een allereerste contact met de verkoper meteen over de betaling begint.
Even verder stelt hij dan de vraag wat de vraagprijs van het paard is.

Dus, hij weet niet wat de vraagrprijs en toch is precies alles al in kannen en kruiken ('ik wil nog enkele details weten voordat ik overga tot betaling').

Verder is de mail in het algemeen slecht opgesteld in een slechte taal en dan zou ik sowieso niet reageren, of het dan Nederlands, Engels of Chinees is.
Better safe than sorry.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:03

Toen ik mijn paard te koop had staan, ontving ik ook een Engels mailtje van een vrouw uit Duitsland. Hoewel ik mijn twijfels had, heb ik haar vragen wel per mail beantwoord. Ik ontving van haar daarop weer een bevestiging met de mededeling dat ze in maart in Nederland was en dan zou willen komen kijken/rijden. Daarna nooit meer iets van gehoord...
Heb nog wel even haar naam gegoogled en het bleek een Duitse dierenarts te zijn.
Op zich kun je de vragen best beantwoorden, maar blijf alert bij het vervolgtraject!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:21

wat toevallig dat ik dit nu net lees... ik wil mijn zadel verkopen en heb ook een erg vreemd mailtje van iemand gekregen op marktplaats. ik weet niet zo goed of ik hier nog terug op moet reageeren in zijn eerste mail vroeg hij of het zadel nog te koop was. ik verkoop nooooit dingen op marktplaats en ben daar ook erg onhandig in.
ik zal het even kopieeren...

Hallo, Het is een plezier om terug te horen van u, ja ben geïnteresseerd in het kopen van het zadel en ik wil dat je mij te bevestigen voor mij de toestand van het zadel voor mij en ook het me weten als je in staat bent te plaatsen in het Verenigd Koninkrijk laten als ik het gebruik van de item als een verjaardagscadeau voor mijn Zoon die de school daar in het Verenigd Koninkrijk, maar ik zou graag willen dat u begrijpt dat ik wonen in de Verenigde State Of America. zo vriendelijk laat mij de kosten van verzending weten de Verenigde Kingdom.And Ik zou ook graag het moet worden verzonden via DHL Packet, UPS of FedEx-koerier diensten, omdat de meer veiliger om te gebruiken een prive-en bekende koeriersbedrijf te vergelijken met plaatselijke postkantoor, die is niet veilig en efficiënt .. Dus ik wil dat je vriendelijk terug naar mij met uw volledige bankgegevens in de andere voor mij om door te gaan in uw betaling of indien u wenst te betalen Via Postmandaat vriendelijk mij uw volledige naam en adres in andere om je betaling te voltooien en op tijd ..

Ik wil uw bankgegevens te bevestigen maar ook bij uw bank naam en adres en als je in staat bent te plaatsen in het Verenigd Koninkrijk zo vriendelijk laat het me weten zo spoedig mogelijk, zodat ik kon gaan met de betaling .. Ik zal blij zijn als ik kan zie de foto's van de Saddle weer in mijn mailbox, indien mogelijk, wanneer hij weer aan mij ...

apart he... de google vertaler is zeker gebruikt!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:22

voelt ook al oplichting... mmhhh

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:23

Gelijk verwijderen!!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:26

Beide mailtjes, van TS en Marizkaa hebben allebei 'Nigiriaanse oplichtingsfraude' all over it gedrukt :j

Lijkt me duidelijk genoeg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:29

Kentaro schreef:
Gelijk verwijderen!!

Want? Met alleen in je inbox staan kunnen ze niks hoor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:33

Ik bedoel ermee niets mee doen :P

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:34

Ik heb hem ook gehad. Wilde terug mailen dat ik betere manieren wist om van m'n geld af te komen maar heb mezelf maar ingehouden.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:36

Dit is een standaard mailtje, waar ik er wel zo 10 van heb ontvangen!! Dit is afkomstig van oplichters. Maar natuurlijk zijn niet alle buitenlandse mails gelijk oplichting overigens he, maar alle wat hier op lijkt inderdaad dus wel.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:37

okee verwijderen dus...!! bedankt.. afschuwelijke dat zn debiele mensen datdoen gatverdammer

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:39

En nog dommer dat mensen, hoewel ze wéten en al tijden gewaarschuwd worden dat dit gebeurd, er nog op in willen gaan, "want misschien kan ik tóch m'n paard verkopen"...

Edit: dat is niet tegenover TS, die vraagt er tenminste nog naar omdat ze niet zeker was. Maar sommige "adviezen" hier... hoe naief kun je zijn :roll:

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

hooi
ik heb precies dezelfde mail gehad en ook via sporthorse en ik vertrouwde het ook al niet
hij probeerde mij wijs te maken dat hij politie agent is en een van zijn clienten hem leuk vond
dus laat je niet wijs maken en mail hem niet terug ik heb precies dezelfde mail gehad die jij
hier in het topic neer gezet hebt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

Of hoe achterdochtig kun je zijn... Niet elk mailtje wat in gebrekkig Engels is geschreven is van een oplichter. Heb het zelf aan de hand gehad met een Zweed en met een Fransman

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:43

ik heb de mail van ts ook ontvangen op mijn vrijwel gewone maar moeilijk paard.
ik heb er op gereageerd en kreeg dit terug:
Hello,
Thanks for the message.
I am very happy for price and the condition..
I am an agent who deal in business like this.
I have about two of my clients who are interested in buying it.
One of my client has responded positively because he likes it and he
is ready to make immediate payment by cheque issued in Euro currency.
I have added my own profit as an agent to your own asking price and
his ready to send the payment immediately by a cheque, so bear this
that any amount that is above your asking price on the cheque will be
sent back to me for the pick up/transportation of it and for my own
commission on this sales.
My client will send the cheque to you by post and when you get the
cheque you will take it to your bank for processing so that the amount
on the cheque will be paid into your account....

Kindly send the details needed for the payment by a cheque
1) The Name That Will Be Issued On The Cheque
2)The Address The Cheque Will Be Sent To
3)Your Contact Phone Number.

With all this info my client will issue the cheque and send it to you
and when you get the cheque you will deposit it in your bank so that
the amount can be paid into your account.
About the Pickup/Shipment
The shipment will be handled by a well organized shipping agent.
Please let me know when the amount on the cheque has been paid into your account
so i can inform the shipping agency for the pick up and delivery.

I will be expecting your reply
Best Regards

hier heb ik weer op gereageerd wat ze met het paard willen doen en zo. maar geen gegevens gemailt.
dit graag ik terug:
My clients orders for them, and they live in london uk.Please i will like you to send me your info so i can issue out the cheque as soon as possible

gezien ik geen cheque wil maar gewoon geld in de hand of eerlijk op de bank. heb ik gevraagt of er ook een andere manier van betalen mogelijk was. daar heb ik geen reactie op gekregen...

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:45

dit antwoordt heb ik ook gehad en ook ik heb aan die man gevraagd wat zen plannen waren maar krijgt er geen antowrdt op

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:52

stef, het is toch zo duidelijk als wat?!?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:01

Is oplichting, niks meer en niks minder. Trap er toch niet in.
Als ze echt serieus zijn vanuit het buitenland dan bellen ze vaak. En niet zo'n slecht mailtje waar ze over de prijs en cheques beginnen.
Wissen en klaar. Ik zou zelfs al bang zijn om terug te mailen ivm virussen, malware etc.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:06

Kan iemand mij vertellen wat die Nigeriaanse fraude inhoud? Ik heb er nog nooit van gehoord!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:06

:)* Als de eerste vraag is: Hoe kan ik betalen? Foute boel

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:07

stef schreef:
Of hoe achterdochtig kun je zijn... Niet elk mailtje wat in gebrekkig Engels is geschreven is van een oplichter. Heb het zelf aan de hand gehad met een Zweed en met een Fransman

Het is niet alleen het gebrekkig Engels. Het is het gebrekking Engels én de inhoud van het bericht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:20

GamblersCup schreef:
stef, het is toch zo duidelijk als wat?!?

Als het over cheques enzo gaat wel, maar dat was in eerste instantie niet aan de orde. Daarnaast werd gezegt dat alle mails die gebrekkig geschreven zijn oplichting zouden zijn, en dat is gewoon niet zo