Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Voornaamste reden dat ik stallen ben gaan verhuren is omdat ik graag wil dat mensen en paarden hier genieten van het rijden en niet om er geld aan te verdienen of wat dan ook dus eigenlijk voor een stukje gezelligheid.
LindyH schreef:Ik vind het lastig. Jij doet het dan misschien niet voor het geld, maar de mensen moeten jou wel geld betalen. Ze zijn dus je klanten, en je hebt een zakelijke relatie met ze. Daarom vind ik dat je helemaal niemand zomaar weg kunt sturen, zolang er netjes betaald wordt. Hoe je het ook wendt of keert, het zijn huurders, en die genieten toch een soort van huurdersbescherming, ook al is dit nergens officiëel vastgelegd.
Ariebren schreef:De grens van omgaan met de paarden op een stal wordt bepaald door inzicht en kunde van de stal eigenaar.
Heb al diverse paarden eigenaren weggestuurd omdat ze totaal geen inzicht hadden hoe om te gaan en te rijden met een paard.
En wisten jullie dat je uiteindelijk een clubje paarden mensen overhoud die het heel goed naar hun zin hebben ??
Marion71 schreef:Amen. Helemaal met je eens. En of ze dan keurig betalen, een week van tevoren of helemaal niet, zal me de **** roesten. Dat is het nadeel van een stalhouder die niet alleen aan geld denkt, maar aan het welzijn van zelfs andermans paarden. Hoe was die ook al weer? Elk nadeel hebt z'n voordeel.
Het voordeel voor mij is dat ik nu al jaren geweldige pensionpaarden en dito klanten heb.
Tinker11 schreef:Het was wel eens zo erg dat ze dat paard zo strak vast knoopte met rijden aan touw en m dan zo voorwaarts over zn tempo reed dat ie uiteindelijk gewoon ging liggen en letterlijk niks meer deed, nadat ie dan eerst een poos kreupelde omdat ie zn schouder er niet eens meer uit kreeg.
Ariebren schreef:De grens van omgaan met de paarden op een stal wordt bepaald door inzicht en kunde van de stal eigenaar.
Heb al diverse paarden eigenaren weggestuurd omdat ze totaal geen inzicht hadden hoe om te gaan en te rijden met een paard.
En wisten jullie dat je uiteindelijk een clubje paarden mensen overhoud die het heel goed naar hun zin hebben ??
anneliesdj schreef:Marion71 schreef:Amen. Helemaal met je eens. En of ze dan keurig betalen, een week van tevoren of helemaal niet, zal me de **** roesten. Dat is het nadeel van een stalhouder die niet alleen aan geld denkt, maar aan het welzijn van zelfs andermans paarden. Hoe was die ook al weer? Elk nadeel hebt z'n voordeel.
Het voordeel voor mij is dat ik nu al jaren geweldige pensionpaarden en dito klanten heb.
Die allemaal gratis staan bij jou?
Tinker11 schreef:Marion71 dat gevoel herken ik idd! En ik vind t dus nu ook sneu voor dat paard omdat die zo leuk in die groep past en vrolijk is en waar ze hiervoor stond moest ie alleen staan en dan vind ik dat weer sneu als dat nu weer zo gaat.
holly schreef:Onthoud goed, zij wilde een paard, niet jij.