Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariege schreef:xXVeronaXx schreef:Ariege, Maar dan is mijn vraag, kan je wel zonder toestemming van degene die in het paspoort staat zomaar overschrijven op jouw naam?
Mijne staat namelijk ook niet op mijn naam maar wilde hem eigenlijk gaan overschrijven als het niet zo belachelijk duur zou zijn.
Ik weet dat een aantal stamboeken met eigendomskaarten werken. Deze moet door de verkoper worden ingevuld met de gegevens van de nieuwe eigenaar en vervolgens opgestuurd naar het stamboek. Het zal er wellicht op neer gaan komen dat, in een hoop gevallen, degene die het paspoort heeft het paard ook op zijn naam kan zetten.
Voordat alle paarden op naam staan zal er nog veel water door de Rijn gaan, maar het is zeker dat het gaat gebeuren.

Mn vorige pony was iets goedkoper, dacht rond de 40 voor op naam zetten. Voor mn AV kost het me 135 euro. Doe shows en keuringen lopen en dan wil ik mn paard gewoon op naam hebben. Kost wat, maar t is maar 1x en dan staat ie netjes op naam en ben ik lid van het stamboek 
cissy schreef:je hebt een Fjord dus ik neem aan dat je bij de WRAN gaat starten, dan mag je ook op een manegepaard meedoen dus je paard hoeft volgens mij helemaal niet op naam te staan.
Heb het althans nog niet gevonden in het regelboek, als het anders is wil ik het ook graag weten.
Blon_D schreef:cissy schreef:je hebt een Fjord dus ik neem aan dat je bij de WRAN gaat starten, dan mag je ook op een manegepaard meedoen dus je paard hoeft volgens mij helemaal niet op naam te staan.
Heb het althans nog niet gevonden in het regelboek, als het anders is wil ik het ook graag weten.
Ik dacht dat je bij de wran toch echt L1 moest starten met een paard dat niet op je naam of dat van ouders oid staat? Of je moest een leasecontract hebben? Dit was tenminste toen der tijd toen ik 15 was en ik starte met het paard van mijn instructrice..
cissy schreef:daar staat niks van in het regelboek bij de WRAN, ik denk ook dat je in de war bent met de AQHA? Wat voor paard reed je toen van je instructrice?
Volgens mij is het veranderd toen de levels werden ingevoerd. Bij de AQHA is het wel het geval dat je op een eigen paard moet starten, maar daar zijn ook weer uitzonderingen op en regels voor. Ben niet meer zo thuis in de regelgeving.