Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ottoklaver schreef:Ha Mirgino, dank voor je reactie, ik blijf bij mijn standpunt. Trouwens, je wil toch niet de kans lopen dat je paard achterover klapt als een andere methode is? het gevaar zit hem in het feit dat een paard altijd tegen druk in gaat. Ga maar eens aan een halstertouw trekken; wie wint er? Kan je je nu voorstellen wat er gebeurt met een longeerlijn achter een paard langs? En wat er gebeurt met een band om je paard en je takelt hem in de trailer? Het is toch geen kapotte auto die je moet optakelen?
Fijne avond verder!
ik ben het met je eens hoor
daarom wil ik het ook anders gaan oefenen
Devennee1 schreef:lokken met voer ect.
kijken waar ze bang vor is ect.

dat zijn de leukste uitdagingen om die te overtuigen van je gelijk en dat ze toch beter wel kunnen luisteren. En inderdaad met geduld en rust, want vooral die dikke vinger jongens weten feilloos wie er aan het touwtje hangt!
amukela schreef:Ach kom op jongens, dat paard is al meer dan 100 keer in de trailer geweest.
Volgens mij hoef je daar niet zo voorzichtig mee te zijn. Ik zeg niet dat je haar er in moet meppen, maar je moet wel overtuigend overkomen en je niet beet laten nemen!