Steeds dezelfde jury!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:49

ik ben geen engelse wedstrijdruiter maar wil toch graag even zeggen dat er eigenlijk niet zoiets bestaat als objectief jureren, bij geen enkele jurysport. De één let daar meer op, de ander op iets anders. Dus komt er hoe dan ook bij elk jurylid een stukje eigen mening/visie kijken.

Oplossing: inderdaad uitzoeken wat elke jurylid graag wil zien en daar als ruiter op inspelen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:53

Eigen paarden jureren mag voor zover ik weet ook niet.
Ook een bixie-jurylid mag geen eigen leerlingen jureren.
Bij het springen ontkom je er niet altijd aan, maar dat wordt altijd in goed overleg opgelost.
Vanaf de klasse L is het al duidelijk, maar bij de stijlbeoordeling in de B zorg je met de juryleden onderling ervoor dat degenen die "eigen" spul in de baan krijgt dan toezicht houdt op het voorterrein. En als de wedstrijd kleiner is, en er maar 2 juryleden zijn dan beoordeelt het andere jurylid de stijl.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:23

Eigen leerlingen mag je officieel niet jureren, maar soms ontkom je er niet aan. Laatst viel ik plotseling in voor een andere jury en toen had ik twee leerlingen die ik in een verenigingsles heb in de ring. Ik vond het eigenlijk best een keer handig, want nu konden we daarna werken aan de foutjes die in de ring gemaakt werden. :)
Ik heb daar eerlijk gezegd ook niet zoveel moeite mee; ik krijg ook wel vriendinnen in de ring en natuurlijk tref je ook wel mensen die je eigenlijk helemaal niet zo aardig vindt, ik probeer daar altijd op een nette wijze mee om te gaan.
Wat Sallandval zegt, daar zit eigenlijk wel wat in.

Nibbit

Re: Steeds dezelfde jury!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:28

Dat jurylid is maar fanatiek!
Het is wel heel toevallig dat hij dan ook elke keer dezelfde klasse jureert, organisatie weet dat ook niet

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:38

Even nog als aanvulling op mijn eerdere bericht over de jury die hier ook iedere week zit! Ik vind hem niet slecht hoor, zoals beweerd werd (niet specifiek naar mij maar toch), ik wil alleen ook wel eens een second opinion, als je altijd dezelfde jury treft, weet ik niet zeker of ik altijd zo zou scoren!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:39

Dat zie je toch ook wel aan de punten die je voor je tweede proef krijgt?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:41

Maar die hebben we hier dus vaak niet! Meestal maar 1 proef!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:43

Buiten ook?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 17:06

Jaa wij hebben hier ook bijna geen 2 proeven
maar ik vind hem ook niet slecht maar het is meerdere mensen opgevallen dat die er altijd zit en toch best afwijkend jureerd. Meestal hebben we 2 jury's omdat ik M2 rij en is meestal dezelfde ring als de Z. Maar hij zat vorige week overal 10 punten onder de hoofdjury dus dat is dan niet zo erg als het bij iedereen is maar dan is het toch opvallend dat een meisje waar die toch echt heel goed bevriend mee is van de hoofdjury 10 punten lager krijgt als bij hem of ben ik nu gek dat ik dat wel opvallend vind ?

Maar gewoon rijden en dan komen we er ook wel ;)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:48

even een vraagje aangezien ik zie dat jullie het hier hebben over steeds dezelfde jury's:
is het niet ook zo dat je op de selecties voor de regiokampioenschappen niet 2keer dezelfde jury mag hebben?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:04

KarinvdM schreef:
Buiten ook?

Hier in de regio zijn de wedstrijden vaak zo klein dat je dezelfde jury hebt voor 2 proeven, ook buiten :-)

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:31

Hoe bedoel je hij zat 10 punten onder de hoofd jury?
Zitten er dan 2 juryleden bij de baan?

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 13:33

Jaa er zaten 2 jury's. Zitten er meestal 2 omdat we altijd in dezelfde ring als de z rijden

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:38

Echt? Dan is dat zeker per regio wisselend
Ik heb hier in de buurt nog nooit 2 jury`s bij de baan gezien, met uitzondering van de regiokampioenschappen dan ;).

Oh of bedoel je dat diegene de 2e proef jureert?
Dan is het verschil wel logischer, niet elke proef levert evenveel punten op

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:20

Apple schreef:
Hier in de regio zijn de wedstrijden vaak zo klein dat je dezelfde jury hebt voor 2 proeven, ook buiten :-)

Zijn er dan per weekend meerdere wedstrijden dichtbij elkaar dat het zo klein is?
Ik heb een tijdje in ZH gewoond en daar had je dat ook wel, daar vond ik helemaal niks aan...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 15:16

Annissa, bedoel je in Geleen? daar was dat volgens mij bij alle klasses die die 2 hebben gejureerd. Ik had dat ook, en nog wel meer mensen die op de lijst stonden. Ik had van de hoofdjury 10 punten meer dan van de andere.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 16:23

Jaa dat bedoel ik maud. Ik wist dat het bij bijna iedereen zo was alleen degene die de jury bij h goed kende kreeg bij de hem 10 punten hoger dat is toch raar ofniet ? Als die bij alle andere 10 punten eronder zat

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:32

het zou toch zomaar kunnen dat zij ook beter was? tuurlijk valt het wel op,maar als zij echt goed was,moet er dan lager gejureerd worden met het idee: ojee anders denken ze dat ik voortrek?

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:04

@snoezie, nee, maar als iedereen bij C hoger krijgt dan bij H en zij niet dan is dat wel vreemd idd. want dat zou beteken dat de H jury iets goeds heeft gezien wat de C jury niet heeft gezien en nu kloppen de verhoudingen niet zeg maar. Ik vind het niet zo vreemd dat ze 10 punten verschillen, maar dan moet dat wel bij iedereen hetzelfde zijn ongeveer.

@annisa, ik weet ook welke jury je bedoeld (en die vind ik ook vreemd jureren), maar niet welke ruiter. Ik snap zijn manier van jureren niet, of ja eigenlijk wel; pure vriendjespolitiek! en daar kan ik al niet tegen! Dus dat verklaart waarschijnlijk ook die punten, aangezien je al zei dat dat meisje hem goed kende. In welke klasses was het? want het is mij niet opgevallen, maar ik heb ook zelf de uitslagenlijst niet gezien (iemand anders heeft voor me gekeken)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:52

Mmm, bestuursleden mogen dus geen leden jureren. Nou, dat is hier steeds wél aan de orde. Plus de verenigingsinstructrices die eigen leerlingen ook nog ff beoordelen. :( Echt belachelijk. Kun je klacht bij KNHS indienen dat bestuursleden jureren?
Ga zaterdag in duitsland starten, spannend!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:15

InekeN: een belletje naar de knhs en je weet het.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:22

Bestuursleden mogen op hun eigen concours niet zelf jureren InekeN.
Dat is iets anders dan wat jij hierboven zegt.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:17

KarinvdM schreef:
Bestuursleden mogen op hun eigen concours niet zelf jureren InekeN.
Dat is iets anders dan wat jij hierboven zegt.

Dat wist ik helemaal niet :o
Waar staat dat in het reglement? Ik kon het in ieder geval niet vinden onder het kopje officials en dan juryleden, waar vermeld staat dat je niet familie in eerste lijn, leerlingen ed mag jureren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:27

Dat staat in het algemeen reglement, art 10 lid 3.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 09:48

KarinvdM schreef:
Apple schreef:

Zijn er dan per weekend meerdere wedstrijden dichtbij elkaar dat het zo klein is?
Ik heb een tijdje in ZH gewoond en daar had je dat ook wel, daar vond ik helemaal niks aan...

ZH inderdaad :j