met e pony tussen de paarden en ponies starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: met e pony tussen de paarden en ponies starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:18

Gebeld ben maarliefst 4x doorverbonden :')
Maar ik zou dan in Oktober naar de paarden moeten, doorgeven bij mijn ponyclub of ze me over willen zetten naar de vereniging en dan moet mn startpas om worden gezet. dan moet ik ook in januari weer een nieuwe startpas betalen dus ik betaal iets van 55 euro voor de ponystartpas en 5 euro om t om te zetten en dan volgend jaar in januari voor alweer een nieuwe startpas iets van 75 euro 8)7

Nou dan geen selecties hoor amehoela, doe t mn ouders niet aan om 2x te betalen voor zo'n paar selecties.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:29

wow, dan moet je ineens wel heel veel betalen ja :\
jammer dan van die selecties, maar je kan nog genoeg selecties rijden :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:40

Ja selecties zat maargoed stel ik kan deze hele winter door blijven starten (wat niet zeker is omdat ik dadelijk stage heb en mn paard in de winter snel een terugval krijgt en die dan allerlei mankementen krijgt :P ) dan start ik in de zomer Z1 en dan heb ik geen kans hans voor de regionale vooral niet bij ons in de kring tussen al die beroepsamazones.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:45

ja oke maar je kan toch de zomerselecties ook M2 starten?? :)
dan duurt het wat langer, maar dan hoef je geen selectie te rijden tussen al die beroepsamazones xD
maar ja in de Z1 kan je van alles verwachten, daar kan je combinaties verwachten die eigenlijk nog lang niet klaar zijn om Z1 te starten of combinaties die de sterren van de hemel rijden :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:14

woooww wat duur .!!
maar je moet dus in de maand dat je 18 word over ??
of mag je dan dat jaar nog uit rijden ?? tot december dus ??

ik word in november 18, dus als ik dan in januari mn startpas overzet naar paard kan ik dan daarna weer starten...

zijn er trouwens nog meer die met een pony van 1,47 bij de paarden rijden haha

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:20

mariska1408 schreef:
woooww wat duur .!!
maar je moet dus in de maand dat je 18 word over ??
of mag je dan dat jaar nog uit rijden ?? tot december dus ??

ik word in november 18, dus als ik dan in januari mn startpas overzet naar paard kan ik dan daarna weer starten...

zijn er trouwens nog meer die met een pony van 1,47 bij de paarden rijden haha

Ja, dat is best prijzig ja, en je mag bij de pony's rijden tot en mét het jaar dat je 18 word, dus dat betekent dat als jij 18 word in november je nog door kan rijden tot eind december en het volgende jaar moet je over naar de paarden
ik heb geluk, ik word in januari 18 dus kan tot december door rijden, maar ik heb de overstap naar de paarden al gemaakt :) en ja als je het nieuwe jaar dan je startpas omzet kan je gewoon weer starten :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:29

Okee bedankt,,

hahaha beetje flauw :P waarom ben ik nou niet in januari geboren haha

en hoe zit het dan met hoogte,, hoop dit jaar nog over te kunnen naar de L maar dat is 90cm ofzo... en B paarden 1meter.. is voor mij geen probleem maar dat mag ook gewoon ??

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:44

mariska1408 schreef:
Okee bedankt,,

hahaha beetje flauw :P waarom ben ik nou niet in januari geboren haha

en hoe zit het dan met hoogte,, hoop dit jaar nog over te kunnen naar de L maar dat is 90cm ofzo... en B paarden 1meter.. is voor mij geen probleem maar dat mag ook gewoon ??

geen dank :)
hahaha ja, in principe is het dan op die manier niet eerlijk, maar ja iedereen moet een keer naar de paarden :')

als je naar de paarden gaat mag je een klasse lager starten of dezelfde klasse als dat je bij de pony's startte :)
als je nog lager wilt starten moet je dispensatie aanvragen, maar lager dan de B is er natuurlijk niet of je moet impuls en zo gaan rijden xD

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:47

haha lager dan de B hoeft niet :P
en verwacht niet dat ik dit jaar nog M ga rijden...
we zullen zien haha

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:10

maudx7 schreef:
weet iemand of het ook mogelijk is om als je altijd met een E pony bij de ponys hebt gereden , en je wordt 18 , om dan over te stappen naar de paarden met diezelfde E pony ?

ja dat mag en je mag dan 1 klasse lager gaan starten. dus als je nu bijv. L2 tussen de ponys start en je zou overgaan naar de paarden dan mag je L1 starten.

Ik heb er voor gekozen om niet met mijn E pony verder te gaan bij de paarden, ik starte M1 en zag het niet zo zitten om met mijn ponytje tussen de paarden moeten starten, en heb er voor gekozen om een leuk jong meisje te zoeken wie er weer veel plezier mee heeft.

vond de ponywedstrijden wel een stuk gezelliger dan de paardenwedstrijden. hele andere sfeer.

mariska je mag inderdaad in het jaar dat je 18 wordt het hele jaar nog uitrijden. en volgens mij blijft je winstpunt voor het springen gewoon geldig. je moet ooit een winstpunt hebben gehaald om te mogen springen.

queleens je kan dan iig geen regio starten bij de ponys, maar of je dan een nieuwe startpas nodig hebt durf ik niet te zeggen.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:27

hihi mijn paardje is nog in de maak zegmaar :P dus zolang moet ik met mijn pony doen haha
heb een jaarling dus moet nog even wachten... dus leek me wel leuk om gewoon door te springen :)

geen regio starten ?

ik denk dat je wel moet overschrijven ... naar de paarden.. maar hoop eigenlijk dat ik niet een nieuwe hoef:P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:33

Queelens schreef:
dan moet ik ook in januari weer een nieuwe startpas betalen dus ik betaal iets van 55 euro voor de ponystartpas en 5 euro om t om te zetten en dan volgend jaar in januari voor alweer een nieuwe startpas iets van 75 euro 8)7

Nou dan geen selecties hoor amehoela, doe t mn ouders niet aan om 2x te betalen voor zo'n paar selecties.

Anders moet je in januari ook je startpas weer betalen. Dit is dus alleen 5 euro extra voor het omzetten, dat vind ik niet duur ;)

Gorgeous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:49

Sharonaa_ schreef:
Je moet idd OF bij de pony's rijden(tot en met 18 jaar) OF bij de paarden rijden 18+. Het kan niet beide.

Je mag vanaf je 12e al bij de paarden rijden ;) en tot je 18e bij de pony's maar je mag inderdaad niet tegelijkertijd dezelfde pony zowel bij de ponys als paarden starten dan moet je idd kiezen. Wel mag je een pony rijden bij de pony's maar ook een ander paard bij de paarden. Dat mag wel :)