Tips les geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DennisXXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:37

Ik sluit me niet aan met jullie,
Ik begrijp dat verzekering technies het makkelijker is maar voor dat meisje is het vast leuk om af en toe een lesje te krijgen om weer op te starten.
eEn voor jou is het waarschijnlijk ook leuk om haar les te geven als je maar uidelijke afspraken maakt met de ouders van dat meisje.

junojuno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:36

wat een zwets allemaal....leer eerst maar eens zien hoe een goed gaand paard eruit ziet. En bedenk dan wat de ruiter moet doen (en vooral laten) om dat voor elkaar te krijgen. Lesgeven is meer dan iemand rondjes met figuren laten rijden. Alleen doen als je er genoeg verstand van hebt, zou ik zeggen.

maralyn

Re: Tips les geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:44

Wat ik erg belangrijk vind is anticiperen met moeilijkheden.

Stel het paard gaat er vandoor, wat zeg jij dan precies om het paard terug te krijgen?
Stel ze gaat wedstrijden rijden? Hoe zorg jij er voor dat ze een gecentreerde zit krijgt? Dat ze vollop gaat sturen met haar benen, hoe ze moet sturen met haar benen, wanneer ze moet sturen met haar benen, wanneer ze haar teugel mag gebruiken.

Het zijn van die hele kleine iniminie dingetjes, waarop het zomaar spaak kan lopen.

Het is veel meer inderdaad zoals velen al zeggen: Rondjes laten lopen en figuren rijden. En hoe rijd je een figuur en waarom rijd je dat figuur op die manier?
Er komt zoveel bij kijken!